A Rainbow Six: Siege a megjelenése óta formálódik és fejlődik, egy dolog miatt azonban talán mégsem teljesedhet ki, hiába vannak kreatív ötletek, ha a játék motorja nem engedélyezi.
Egy adathalász olyan információkat osztott meg Resetera-n, ami szerint a fejlesztők a játék motorját, az AnvilNext 2.0-át jelölik meg hátráltató tényezőnek. Eszerint hiába vannak kreatív és vadabb ötleteik, nem tudják őket életre hívni az engine limit miatt. Akár kételkedni is lehet benne, de a játék az 5. évét tapossa, és a forrás is megbízható információkat szolgáltatott eddig a múltban.
A játékprogramok korlátai nem szokatlanok, ám ebben az esetben az adatbányász megállapítása újabb kérdéseket vet fel. Az AnvilNext 2.0 motor, vagy inkább csak a Siege komplex világa fejlődött az évek során? Nyilvánvaló, hogy a közel öt évnyi frissítés a fejlesztés minden aspektusát hónapról hónapra bonyolultabbá teszi, de valóban olyan alapokon nyugszik a játék, ami tud kezelni egy ilyesfajta bővülést?
Csak nézzünk körbe, ott van példának okáért a CS:GO. Teljesen más szisztéma szerint kell balanszolni és módosítani a játékot. A Valve játéka nem az egyedi karakterekre és azok képességeire épít, tehát a fejlesztő csapatnak a fegyverekre és a pályákra kell csak összpontosítaniuk. Ettől függetlenül nincs könnyű dolguk, de finomhangolt szoftverről van szó, ami jól kezeli az újításokat. Aztán egy olyan játék, mint az Overwatch, szintén jól alkalmazkodik a vadabbnál vadabb hősökhöz és a velük érkező új mechanikákhoz. Persze lehet vitatkozni mennyi hibája van a játéknak és mennyire kiegyensúlyozott, de az vitathatatlan, hogy eléggé letisztult és kevés problémával operáló címről beszélhetünk. A fejlesztők remekül tudják beilleszteni az összevissza pattogó energia gömböket és a fizikai kölcsönhatásokat.
A Rainbow Six: Siege velük szemben nem igazán szereti a nagyobb updateket. Minden egyes új szezon alkalmával egy valag bug, exploit és gond üti fel a fejét. Ez sokszor valószínűleg a kiadó várakozásait is felülmúlja, mivel maga a játék szülhet valami nagyobb problémát a már meglévőből, és így túlnő a játék határain.
A fentebb leírtak alapján tehát egyelőre ez a legnagyobb visszatartó erő, hogy vadabb és kreatívabb operátorokat lássunk a játékban. Ez egyébként is vita tárgyát képezi már a megjelenés óta, mert egyesek szerint semmi szükség ilyesmire, az R6S-nek reálisnak kellene maradnia. Mindenesetre a 100 fős karakterlista, amelyre bővíteni akarja a Ubisoft a rostert, az egyre közeledik, és ha tényleg ez a terv, nem ártana megoldást találniuk, mielőtt a kreatív munka teljes hiánya jelenik meg az esetleges AnvilNext 2.0 elavultsága miatt.