A Y4S4 megváltozott a lövedékek áthatolása a karakter modelleken a Rainbow Six Siegeben. Az új rendszernek köszönhetően megnő a halálos találatok száma, ennek apropóján a kiadó közzétett egy útmutatót, hogy miként is működik ez az újítás.
Az a cél, hogy kevesebb pontatlan találatot regisztráljon a játék a meccsek során, és tisztában legyenek a játékosok hol kell pontosan meglőni az ellenfelet a siker érdekében. Az új rendszerben a sebzés és a töltények áthatolása függ a fegyver tipúsától valamint, hogy mely testrészt érte a golyó, és miként haladt tovább.
Szabályok
Nincs átütés
Egy golyó eltalál egy testrészt, és a többin már nem halad át. Eddig nagyjából ez volt érvényben az összes R6S fegyver esetében.
Szimpla átütés
A golyó ekkor is eltalál egy testrészt, de tovább repülve érint egy másikat is. Például a flashelt ellenfél felemeli a kezét, és azt találjuk el, a töltény viszont nem áll meg, hanem áthalad a fején is. A sebzés kiszámítását lentebb találjátok. Fontos tudni, hogy szimpla átütés esetén egy operátor harmadik testrészét már nem sebesíti meg a töltény, valamint másik operátorba sem csapódik be.
Teljes átütés
Ha bárki az első karakter mögött áll, akit lövés ért - őt megsebzi természetesen -, a golyó áthalad rajta, de átüti a második személyt vagy felületet is. A hátul álló karakter a sebzés 70 százalékát szenvedi el. Minden olyan esetben, ahol megtörtént a teljes átütés, de a golyó útja folytatódik, a sebzése és az útja a szimpla átütés szabályát követi.
Sebzés módosító
A fentebb említett szimpla átütési rendszer szerint a legmagasabb szorzóval elállott testrészt veszi figyelembe a játék a sebzés meghatározásakor, amikor több testrészt is eltalálunk:
- Kezek/Karok: 0.75 (1 és 2 armor) és 0.65 (3 armor)
- Ágyék/Alsó és felsőtest: 1.0
- Lábak: 0.75 (1 és 2 armor) és 0.65 (3 armor)
- Nyak és Fej: 50.0
Mivel egy operátornál az armor, vagyis a páncélzat befolyásolja a sebesülés mértékét, ezért fontos tudni azt is, hogy a három szint, három különböző százalékértékeket jelent:
- 1 Armor: 1.0 (teljes sebzés)
- 2 Armor: 0.9 (10%-kal kevesebb)
- 3 Armor: 0.8 (20%-kal kevesebb)
Az új Bullet Penetration (töltény átütés) rendszer már elérhető a Y4S4 teszt szerveren.