Jobb mint a Payback, de még nem egy Most Wanted - Need for Speed Heat teszt

Jobb mint a Payback, de még nem egy Most Wanted - Need for Speed Heat teszt

Ez a rész újabb reményt adott a rajongóknak, köztük nekem is.

/A cikk a szerző egyéni, szubjektív véleményét tartalmazza!/

Nem, ez sem egy Most Wanted, de mérföldekkel jobb, mint a 2015-ös alcím nélküli Need For Speed, vagy éppen a Payback. Az Electronic Arts nem hajlandó váltani, valamiért az elmúlt évek részei után is töretlenül bízik a Ghost Gamesben és azok munkásságában, pedig a visszajelzések egyértelműek: a játékosoknak nem tetszett sem a 2015-ös verzió, sem pedig a Payback.
A harmadik lehetősége így a Ghostnak a Heat volt, ami már tényleg megtudott ütni egy bizonyos mércét, de egy Underground, Most Wanted, Carbon trió bármelyik eleméhez nézve is kevés. És minden rajongó ezt várná, hogy ezt a hármast öntsék össze és a Pindúr Pandúrok helyett szülessen már meg korunk legjobb és legújabb Need for Speed része.

NAPPAL ÉS ÉJSZAKA, KÉZ A KÉZBEN JÁRNAK

Ugyan szabadon dönthetünk, hogy most épp nappal, vagy éjszaka szeretnénk versenyezni, a rejtély kulcsa azonban az, hogy a kettő nem létezik egymás nélkül. Nappal versenyezhetünk a feljavított Pro Street érzést generálva és gyűjthetjük a dollár milliókat is ha van elég türelmünk, azonban akkor nem halad a történet, nem oldhatunk fel újabb alkatrészeket, mert ezekhez éjszaka kell versenyeznünk. A rendszer tehát kötelez arra, hogy igenis használjuk mindkettőt, ami talán jó, talán nem, ezt mindenki saját maga szájíze szerint kell, hogy eldöntse.

A rendőrök nappal ránk se bagóznak gyorshajtásért és hasonlókért, de természetesen ha nekik megyünk akkor már észreveszik hogy itt cselekedniük kellene. Érdekesség, hogy ha elkezdünk dudálni a rendőröknek, a harmadik vagy negyedik próbálkozás körül, melyik rendőrnek hogy van kedve, elkezdenek minket körözni.

Az éjjeli rendőrök agresszívebbek és aljasabbak, mint amit eddig valaha láttam bármelyik részben. Ez nem egy Most Wanted hogy csak megyek körbe és összetörik egymást, vagy a kocsim úgyis törhetetlen és majd kilökdösöm én őket. Nem. Ezek igazi pusztítógépek hármas körözési szint felett, akiket egyetlen egy módon lehet értelmesen lerázni: ha keressük az ugratókat és a vizes részeket. A mi autónk hamarabb törik, mint az ő csillogó villogó verdájuk, persze fejlesztésekkel idővel ezen is segíthetünk, de talán itt egy kicsit elszaladt a ló a fejlesztőkkel. A játék ráadásul nem azt nézi, hogy körbezártak-e a rendőrök mikor elkapnak, hanem hogy mennyi időt töltöttünk a rendőrök közelében alacsony, vagy akár nulla sebességgel. Így ha nekilöknek a falnak, eszetekbe ne jusson megállítani a játékot, mert akkor tuti hogy elkaptak.

Az éjjeli rendőrök szinte sosem fogytak el, mindig hordában érkeztek, nincsenek rejtekhelyek ahol gyorsabban megszökhetnénk, és a sikátorok sem igazán voltak életbiztosítások. A vizet pedig azért hoztam fel példának, mert ha vízbe hajtunk üldözés közben, a játék minket kirak egy kis sérüléssel vissza az utcára, no de a rendőröket nem. Viszont ez elég irreális hogy megyek megfulladni, ha már köröznek. A kutak éjjelenként háromszor nyújtanak csak javítási lehetőséget, így ez a megoldás sem játszik hogy folyamatosan a benzinkutakra járjunk.

A TÖRTÉNET

A sztori nem tökéletes, és nem is igazán kliséktől mentes, de mégis élvezhető volt, megfelelő küldetésekkel. Nem volt túlcsavarva, túlbonyolítva, de nem volt túlzottan lapos sem. Látszott a sztorin is, hogy a fejlesztők igyekeznek megszólítani már a következő generációt, de mindezt úgy, hogy az előző kezét még nem engedik el. A történet középpontjában megtalálható minden "alapvető" elem: civakodás, korrupt zsaruk, gyönyörű autók, illegális versenyzés és természetesen mi magunk, akik belecsöppenünk ebbe az egészbe.
A fiatalokat megszólító hangot azonban hamar csendre szólítja fel a versenyek monotonitása. Egyszerű körversenyek, sprintek, időmérők, helyenként driftekről van szó, amiket addig kell pörgetni, míg el nem érjük a követelményeket az előrejutáshoz. A világ kisebb, mint a Paybackben volt, ellenben százszor kidolgozottabb, sokkal több lehetőséggel és egyéb extrákkal, amik lekötik a játékos figyelmét 2-3 verseny között.

NEM CSAK EGY HEATVÉGI KALAND

Na az ilyen rossz szóvicceket félretéve, a játék igenis szerethető. A fejlesztők számára ugyan nem bocsájtható meg az, amit az előző két résszel műveltek. A játék szép, a történet kedvelhető, az autók választéka pedig olyan bőséges, mint a nagyi menüi karácsonykor és amikor már annyira tele vagy, jön a megszokott egyél még. Na ez a játék ugyan ezt csinálja, csak az autókkal. Kinézel egyet, összegyűjtöd rá a pénzt, feltuningolod, 2-3 verseny és ott a következő, amit az arcodba is tol, hogy új autókat oldottál fel, vegyél még! Ha már autók, az autók eladása rendkívül jól el van dugva a játékban, még magam is rá kellett keressek, hogy ezt hova is dugták. Az élményt meghagynám nektek, annyit elárulok hogy a garázsban kell a saját kollekciónk körül keresgélni. Autónkkal keresztül hajthatunk füvön, kerítéseken, növényeken, nagyon kevés tereptárgy van, ami megállítana minket. Persze azért az épületeket nem tudjuk átszelni hosszába. Autónkat saját magunk is testre tudjuk szabni, vihetjük számos különböző irányba, attól függően hogy milyen fajta fejlesztést vásároltunk rá. Tehát ne off-road gumival próbáljunk meg driftelni.

NINCSEN RÓZSA TÖVIS NÉLKÜL

És ez ugyanígy igaz a Heat világára is. Először a beállításokban kerestem a problémát, hogy miért van ilyen kevés autó egy ekkora város utcáin. Majd mikor jobban utána jártam kellett konstatálnom, hogy itt biza ennyi az annyi. A város hangulatos, szépek a fények, de nagyon kiveszi a játékból a hangulatot az, hogy alig kószál a városban néhány autó rajtunk kívül. Ja és nincs belső nézet, tehát nem követhetjük a kormány mögül az eseményeket.

ÖSSZEGZÉS

Jobb, mint a 2015-ös alcím nélküli verzió. Tényleg. Jobb, mint a Payback. Tényleg. Gyönyörű a város, az autók számtalan kínálatától még most is kiráz a hideg, és újra szikrát gyújtott bennem az idei rész, hogy még talán van remény a várva várt trió megalkotására. Hátha már jövőre összeáll az Underground 2, a Most Wanted és a Carbon egyetlen gigantikus csodává. Ha pontosan erre nem is kerül sor, reméljük a Ghost Games nem tér le erről az útról, amin elindult a Heattel.

A játékot a Konzolvilág biztosította, melyet ezúton is köszönünk nekik!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!