Elképesztő számokkal dobálóznak a legnagyobb e-sportjátékok.
Elképesztő évet zárt az e-sportpiac, ugyanis sikerült minden eddigi rekordot megdönteni. Még nagyobb nyereményeket osztottak szét a legnagyobb világversenyeken, még több órát közvetítettek a streamerek és még több platformon találhatóak minőségi e-sporttal kapcsolatos tartalmak. Ninja, Faker és N0tail nevét hamarosan annyian ismerik majd meg a videojátékok és e-sportok iránt érdeklődő gamer közösségben, mint ahányan tudják, hogy ki az a Michael Jordan, Lionel Messi vagy Usain Bolt. A fejlődés töretlen, a millió dollárok röpködnek és már senki sem lepődik meg azon, hogy Ellen DeGeneres egy bizonyos Tyler "Ninja" Blevinsszel Fortnite-ozik saját showműsorában. Röviden áttekintjük az Athletic Panda segítségével, hogy kik és milyen játékok voltak a 2019-es év főszereplői az e-sportok világában!
Népszerűség
Először érdemes magukkal a nézhető tartalmakkal foglalkozni, ugyanis a streaming platformok segítségével jut el a gaming tartalom a nézőkhöz. Egyelőre még a TV-s világ küzdd azzal, hogy befogadja a videojátékokat a mindennapi műsoraiba, de amíg ez a mérföldkő nem érkezik el, addig is ott a Twitch, a Mixer, a YouTube és a Facebook, hogy csak a legnagyobb felületeket említsük.
Élen a Fortnite és a League of Legends
2019-ben nem volt többet közvetített játék, mint a Fortnite. A világ legnépszerűbb battle royale címe 106 232 483 streamelt órával utasított maga mögé mindenkit. Ninja bár elhagyta a Twitchet a Mixer kedvéért, de még így is az egyik legnézettebb Fortnite streamernek tekinthető. Mellette Tfue, Myth és Dakotaz voltak azok, akik a legtöbb embert leültették a képernyők elé. Második helyre a LoL ért oda 95 536 475 órányi közvetítéssel. A világ top 1 MOBA játéka 2009-ben indult hódító útjára és azóta sem sikerült valós konkurenciát állítani vele szemben, hiába próbálkoztak többen is. Mindenki lepattan a Riot Games óriási és legyőzhetetlen tankjáról, ami töretlenül robog előre 2020-ban is.
A vert mezőny
Hatalmas szakadék alakult ki a Fortnite és a LoL mögött. A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a Dota 2 ért oda, de mindössze 39 411 889 streamelt órával büszkélkedhet a Valve MOBA játéka. Mögötte sorakoznak fel a Blizzard égisze alatt készült programok. Elsőként itt az Overwatch, ami xQc-nek és az OWL-nek köszönheti leginkább, hogy a negyedik helyik mászott. A Hearthstone sajátította ki az ötödik helyezést, de a YouTube-ra költözés valószínűleg jelentősen leronthatja majd a 2019-es számokat.
A további helyezéseken a Counter Strike: Global Offensive, a PlayerUnknown's Battlegrounds, a World of Warcraft, az Apex Legends és a Mortal Kombat 11 osztozik. Érdekesség, hogy ez az öt játék összesen nem rendelkezik annyi közvetített tartalommal, mint a Fortnite önmagában. Az Epic Games legsikeresebb termékének piaci értékét megsaccolni is lehetetlen. Nem véletlen, hogy a játékon belül saját eseményt kapott a legújabb Star Wars film, vagy az Avengers sorozat záró eposza. A Fortnite már nem csak egyszerűen egy videojáték, hanem egy óriási lehetőség is arra, hogy több százmillió potenciális fogyasztót érjenek el a legnagyobb cégek egyetlen tollvonással. A reklámok dübörögnek, a játékosok költik a pénzt a legújabb skinekre, a Fortnite csillaga meg tovább tündököl az e-sportjátékok egyre nagyobb égboltján.
A következő oldalon rátérünk a súlyos milliárdokra, amiket a legnagyobb versenyeken osztanak szét a versenyzők között!
Komoly kihívót kapott a Dota 2
2019-ben még mindig őrületes pénzt osztottak szét a Valve MOBA játékában, de összességében csak a második helyre ért oda a Dota 2. A legtöbb nyereménnyel azok gazdagodtak, akik a Fortnite-ot választották bevételi forrásukként, mivel az Epic 350 versenyen 64 millió dollárt osztott szét a legjobb játékosok között. A Dota 2 "csak" 47 millió dollárt termelt ki magából nyereményként, de ebben hatalmas szerepet játszott a lelkes és lojális rajongói tábor. A "The Invitational" közösségi finanszírozása újabb rekordokat döntött, ugyanis sikerült összekalapozni 34 millió dollárt egyetlen versenyre. Ezért alakulhatott ki az a kicsit sem szokatlan helyzet, hogy a legnagyobb bevételt az OG játékosai érték el, akik behúzták a 2019-es TI bajnoki címét. JerAx, Ceb, Topson, N0tail és ana fejenként 1 milliárd forintnál is többet vitt haza Shanghaiból, ami nem egy rossz órabér még ezen a területen sem.
Szép summával gazdagodott Bugha is, aki a Fortnite világbajnokság szóló kupáját húzta be. A fiatal amerikai a legjobb Dotásokhoz hasonlóan szintén 1 milliárd körüli nyereményt tehetett zsebre a tavalyi évben. Sokkal kevesebb pénz mozog a League of Legendsben, ami hiába az egyik legnépszerűbb és legnézettebb e-sportjáték a világon, nehezebb belőle meggazdagodni. Nehéz labdába rúgni a legnagyobbak mellett, de az Arena of Valor sikerei mutatják, hogy megéri csak az ázsiai régióra építeni. 2019-ben közel 6 millió dollár jutalmat kaptak a legeredményesebb játékosok, ezzel olyan címeket előzött meg az 5v5 MOBA, mint a Hearthstone, a Rainbow Six Siege, vagy az Apex Legends.
2020-ban ismét lesz Fortnite világbajnokság, Stockholmban rendezik meg a The Invitationalt és felpöröghet a mobil e-sportok piaca is, ami azt jelenti, hogy újabb rekordok dőlhetnek meg.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!