Számokban a koronavírus offline e-sportversenyekre gyakorolt hatása

Számokban a koronavírus offline e-sportversenyekre gyakorolt hatása

Megérkeztek az első megrázó számok a Covid-19 e-sportra vonatkozó következményeiről.

A koronavírus lassan a gazdaság minden területére begyűrűzik, így az e-sport ágazata sem maradhatott sokáig érintetlenül. A tegnapi nap folyamán Sanghajban tartott sajtótájékoztatót a helyi vezetés szóvivője, ahol az eddig megszokott témák mellett jó néhány e-sporttal kapcsolatos kérdésre is választ adott az újságíróknak.Elsőre talán úgy tűnhet, hogy az e-sport egy olyan terület, amelyet nagy mértékben nem igazán befolyásolhat a vírus terjedése, azonban a sajtókonferencián közölt megdöbbentő adatok alapján nagyjából 400 offline meccs került veszélybe a vírus egyre gyorsabb terjedésével. A szóvivő így mindenekelőtt felhívta az offline mérkőzések rendezőinek figyelmét arra, hogy az összecsapásokat próbálják meg online keretek között megtartani. Ennél talán nem is kerülhettek volna nehezebb helyzetbe a kínai e-sport szcéna szereplői, ugyanis köztudott, hogy Sanghaj ad otthont a legtöbb kínai csapatnak, szervezetnek, sőt a régió versenyeinek több, mint 40 százalékát is itt szokták megrendezni. Éppen ezért nem meglepő, hogy már most igen komoly lépéseket szeretne megtenni a kormányzat a vírus megfékezésének érdekében az e-sport összecsapásokat is beleértve.

Az első ilyen lépés, amelyről már az előbb is beszámoltunk az, hogy az offline meccseket online kell lejátszaniuk a résztvevőknek, azoknál az eseményeknél pedig, amelyeket ez esetleg negatívan érint, a vezetés extra támogatást fog folyósítani. Második lépésként a szóvivő arra buzdította az e-sport szervezeteket, hogy próbálják meg saját adminisztrációjukat felgyorsítani ezzel elősegítve azt, hogy újfent beálljon a folyamatos e-sport tartalom áramlás a fogyasztók irányába, ezzel is elérve az offline események hiányának csökkenését. A kormányzat ezen kívül belátta azt is, hogy a tömeges online versenyek eszközöléséhez stabil és magas minőségű internetkapcsolatra van szükség, amelyet minden további nélkül biztosítani fognak a szervezeteknek.

Nem mehetünk el azonban szó nélkül a Riot Games játéka, a League of Legends mellett sem, amely az egyik legjobban károsult játék a CoVid-19 kitörésének köszönhetően. A sokak által kedvelt, LPL versenysorozatuk dátumát határozatlan időre eltolták, és új műsort indítanak.

Nem ússza meg az idei Mid Season Invitational sem, határozatlan időre eltolta a bejelentést a Riot Games.

De az LCK sem maradt sértetlen. A rendezvény média napját lefújták, ugyan a meccseket elkezdték lejátszani, de elő közönség nélkül.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!