A Valve játéka tovább feszegeti a VR játékok határait.
Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a Half-Life: Alyx egy korszakalkotó játék lett. Nemcsak pusztán a címe írt történelmet -hiszen elképesztően hosszú idő után végre egy új Half-Life játékot dobott piacra a Valve- hanem a VR élményt is képes volt egy új szintre emelni. Steamen már közel 15 ezer értékelés van róla, és 98%-uk pozitív, amivel simán az egyik legmegbízhatóbb vétel lett a Steam platformján.
Egy fiatal matektanár azonban megmutatta, hogy teljesen másra is jó lehet a játék, akár matekórát is lehet benne tartani. Charles Camber nevű felhasználó csatornáján jelent meg az a videó, amiben alapvető geometriai kifejezéseket, ismereteket magyaráz a diákoknak, és teszi mindezt úgy, hogy közben a játékban lévő filcekkel rajzol az üveg felületekre.
A játék elképesztő módon támogatja a finommotorikus mozgásokat, így téve lehetővé, hogy ne csak értelmetlen firka kerülhessen fel azokra az ablakokra, hanem tényleg olvasható, értékelhető írás. A különféle színeknek köszönhetően pedig jól el is lehet különíteni egymástól az adott részeket, így tényleg mindenre gondoltak a fejlesztők, bár valószínűleg nem abból a célból került be a játékba ez a rendszer, hogy valaki órát tartson vele.
Charles Coomber elmondta, hogy órát kellett tartania, de a játék megjelenéséről sem akart lemaradni, így született meg ez a hibrid ötlet. Szerintünk nagyon menő húzás volt a fiatal tanártól, ilyen matekórára bármikor szívesen beülnénk.
Viszont nem ez az egyetlen alternatív lehetőség
A fárasztó matekóra után egy kis testnevelést is el lehet végezni a H-L: A világában, bár ez már masszívan korhatáros tanóra lenne. Egyes játékosok olyan hajmeresztő sportokat kezdtek el űzni, mint a headcrab kosárlabda, golf, amerikai futball, de még az árnyjátéknak is helyet találtak.
Bárhonnan is nézzük, a Half-Life: Alyx mindenképp egy új fejezetet nyitott a VR játékok nagykönyvében, még úgyis, hogy a Half-Life védjegyének számító feszítővas hiányzik belőle. Ennek is megvan egyébként az oka; a játék egyik fejlesztője, Robin Walker árulta el a Kotakunak, hogy kifejezetten sokáig dolgoztak a pajszeren. Hozzátartozó logikai feladványokat is készítettek, ám a VR felépítése miatt az eszköz több problémát okozott volna, mint hasznot. A játékosok mindenbe beleakadtak volna vele, amit fizikai visszajelzés hiányában nem biztos, hogy észrevettek volna, valamint eddig minden H-L játékban fegyver volt a feszítővas, itt viszont nem annak tervezték, és ez akár logikai összeférhetetlenséget is okozott volna. Hozzátette még, hogy a pajszer Gordon Freeman eszköze volt, és féltek attól, hogy a pajszerrel a játékban a játékosok elfelejtették volna, hogy valójában most Alyxet irányítják, aki szintén egyedi kütyüket, például gravitációs kesztyűket kapott.
A VR technológia sajnos továbbra is kifejezetten drága, de persze évről évre több és kedvezőbb lehetőség nyílik egy-egy VR szemüveg beszerzésére, viszont ahhoz, hogy a videójátékok ezen formája tényleg elterjedjen, olyan nevekre van szükség, mint a Half-Life.
Te vettél, vagy tervezel venni VR szettet?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!