Habár a két játék ugyanattól a fejlesztőtől származik, az áraik merőben eltérnek.
A VALORANT lassan két héttel ezelőtt closed beta fázisba került, ami azt jelenti, hogy egyre többen játszhatnak vele. Már a béta bejelentésénél közzétette a Riot Games, hogy a zárt teszt során is lesz lehetőség skinek vásárlására, aki pedig így tesz, az a megjelenéskor esedékes teljes fiók reset után visszakap +20%-ot a vásárolt VALORANT pontjaiból. Tehát, ha valaki vesz 10 ezer VALORANT pontot 12 ezret kap majd vissza.
Ekkor viszont még senki nem gondolta, hogy milyen borsos árcédulával jelennek meg a skinek, pontosabban maga a VALORANT pontok mennyibe fognak kerülni. A játékosok többsége azt hitte, hogy a League of Legends-hez hasonló tarifáról beszélhetünk majd, elvégre Riot Games fejlesztése mindkét játék. Nem így lett...
RP tarifák a League of Legends shopjában
VP tarifák a VALORANT shopjában
Jól látható, hogy amíg LoL-ban 20 ezer Ft-os feltöltésért mindennel együtt 9630 RP-t kapunk, addig VALORANTban csak 6350 VP-t. Gyors számolás után kiderül, hogy ez 34%-kal kevesebb pontot jelent. Egy VP kis kerekítéssel 3,15 Ft-ba kerül, egy RP viszont csak 2,08-ba.
Nézzük meg a tartalmak in-game valuta árát és minőségét a két játékban
League of Legends-ben többféle árkategóriájú skin létezik, amelyek eltérő mértékben változtatják meg a karaktereket.
Olcsó skinek
Vannak a kifejezetten kedvező árú skinek, melyek 390, 460, 520, vagy 750 RP-be kerülnek. Ezek többsége nagyon-nagyon régi kinézet, a karakter ruházatának színét, esetleg modelljét változtatják, valamint adnak neki egy új splash artot. Ilyen kinézeteket évek óta nem készít a Riot Games.
750 RP-s skinre itt van példának Nautilus Worldbreaker kinézete, mely egy kifejezetten jó minőségű darab ebből a kategóriából, és egyben az egyik utoljára megjelent is.
Standard skinek
Ezek 975 RP-be kerülnek, és új, minőségibb modellt, ruhát adnak a karakternek, egyes esetekben a képességei is új animációt, megjelenést kapnak. Ilyen skineket sem készít már nagyon a Riot Games.
Szemléltetésként íme Anivia Festival Queen kinézete, amely még saját hazateleportálási animációt is kapott, pedig a 975 RP-s skineknél ez nem jellemző.
Epic skinek
Az Epic skinek teszik ki jelenleg a Riot Games által kiadott kinézetek jelentős részét, ezek 1350 RP-be kerülnek, és számos tekintetben módosítják a karaktert. Az alaptól drasztikusan eltérő modellt kap a hős, a képességei nemcsak színben, hanem komplett felépítésben is eltérnek, új hangeffektekkel bővülnek. Egyedi hazateleportálási animáció, egyes esetekben pedig már egyedi szinkronhangok is jellemzik ezt a skinkategóriát.
Ebben a videóban megtekinthetitek Kai'Sa kinézeteit az alapmodellel együtt, ami azért remek, mert mindegyik skinje 1350 RP-be kerül.
Legendary skinek
A Legendary skinek az alapoktól újraépítik a karaktert, akár teljesen más irányt, világszemléletet adnak neki, így nem is csoda, hogy 1820 RP-be kerülnek. A játék első Legendary kinézetét Cho'Gath kapta, aki egy vérszomjas szörnyeteg, a Legendary skinjével viszont egy jól nevelt úriembert faragott belőle a Riot Games.
Azóta a Legendary skinek is sokat fejlődtek, teljesen új modellt, animációkat, effekteket adnak a hősöknek, a szinkronhangjuk is szinte teljesen megújul, sokkal több, egyedi hanganyagot kapnak, amelyek szórakoztatóbbak is. Ezenfelül kisebb-nagyobb részeik változnak a játékmenet közben is, nekem az egyik kedvenc Legendary kinézetem a Pulsefire Caitlyn. Ezzel a kinézettel Caitlyn puskája a hatodik szint után változik, halálosabbnak tűnik, valamint a hazateleportálási animációja során is többféle helyre "látogat el" a térkapuján keresztül, például a Riot Games főhadiszállására is "elmehet" Los Angelesbe.
A teljes skin bemutatója megnézhető itt:
Ultimate skinek
Végül pedig vannak az Ultimate skinek, amelyek szintén tartalmaznak mindent, amit a Legendary skinek is, de a legutóbbi két Ultimate skin már akár 6-8 féle drasztikusan eltérő modellt és effektet is biztosít a karaktereknek. Ezekből szintén nagyon kevés van, és egy ideje nem készített a Riot Games újabb darabot, 3250 RP-s árukkal pedig a LoL boltjának legdrágább kinézetei. Miss Fortune és Lux Ultimate bőreit megtekinthetitek az alábbi videókban.
A pontosság kedvéért még megemlítenénk, hogy léteznek a LoL-ban Mythic kategóriás kinézetek is, ezeket viszont nem vennénk bele az összehasonlításba, ugyanis nem lehet őket szabadon megvásárolni, csakis a játékban található craft rendszerrel lehet rájuk szert tenni.
A fair összehasonlítás érdekében érdemes tisztában lenni azzal, hogy a League of Legendsben a játék jellege miatt sokkal több lehetősége van a készítőknek újdonságokat biztosítani a játékosoknak a skinek segítségével. Egyrészt a hősöket kívülről látják a játékosok, tehát a karakter skineknek máris több értelme van, mint a VALORANT-ban, másrészt a hitboxon is kisebb a hangsúly, egy MOBA esetében jóval könnyebb egyensúlyba hozni a hitboxot a skineknél, mint egy kompetitív FPS esetében. Többek között ezért nem is lesz még egy darabig az ügynökökre skin a VALORANTban. Másrészt, mivel kívülről figyeljük az egész játékmenetet, sokkal jobb rálátásunk van az effektekre is, így látványosabb animációk készíthetőek azokra is.
Mindent összevetve, a LoL-ban 20 ezer Ft feltöltésével megvehetünk 7 darab Epic szintű kinézetet, vagy 5 darab Legendary kinézetet, vagy 2 darab Ultimate kinézetet és 1 Legendary kinézetet. Ezek mindegyike alaposan megváltoztatja a karakterhez tartozó játékélményt.
Most pedig nézzük meg, hogy mit kapunk a VALORANTban szintén 20 ezer Ft-ért
A zárt béta indulásakor a shopban a Reaver Collection pack volt a főszenzáció, amely 5325 VALORANT pontot kóstált. A szett tartalmaz egy kés skint, egy Vandal skint, egy Sheriff skint és egy Operator skint.
A 3,15 Ft-os átlaggal számolva az jön ki, hogy ez a szett a benne lévő 4 skinnel 16774 Ft-ba kerül, és ezért nem kapunk mást, mint egy alternatív megjelenést a fegyverekre, a kés esetében egy egyedi vágás animációval. Itt viszont jön egy csavar, a Reaver Collection kinézeteihez további effekteket oldhatunk fel Radianite pontokért cserébe. Ez egyedi tárazást, lilán világító szöveget a fegyver oldalán, valamint egyedi halál animációt jelent az ellenfelek esetében, változó, hogy melyik fegyverhez mi érhető el. Radianite pontra kétféleképpen tehetünk szert; 40-et szerezhetünk ingyen a belépő Battle Pass teljesítésével, ha többre van szükségünk akkor viszont ismét a tárcánkhoz kell nyúlnunk.
Minden egyes új effekt egy új szintnek felel meg, egy szint pedig 10 Radianite pontba kerül a Reaver Collection Sheriff esetében, ami azt jelenti, hogy akár mindent kimaxolhatunk rajta, az Operatornál viszont az utolsó szint 15 Radianite pontba kerül.
Ugyanez a shopban jelenleg lévő Luxe Collection szettre is igaz, e csomag fegyverei is tartalmaznak további fejleszthetőséget, de érdemes megjegyezni, hogy a szett több fegyverre ad skint és olcsóbb is.
Végül nézzünk meg egy önálló skint, itt van az Avalanche Spectre, ami semmi mást nem nyújt, mint egy átszínezést a fegyverre. Nincsenek egyedi animációi, mégis Ft-ban számolva többe kerül, mint egy Epic kinézet a LoL-ban, ami roskadásig van változásokkal.
A két játék skinjei közti minőségbeli különbség elég nehezen határozható meg számosítva, ha viszont az egyszerű matekot nézzük, a VALORANT 34%-kal magasabb tarifával dolgozik, és a skinek sem nyújtanak annyit, mint a LoL esetében, ha pedig szeretnénk kihasználni azt az egy-két különlegességet, ami elérhető rájuk, akkor további költekezésbe kell fognunk. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a VALORANT kifejezetten drága játék lett a LoL-hoz képest, legalábbis a bétjában mindenképp. A bétát bejelentő hivatalos cikkben szerepel egy sor, ami arról számol be, hogy a béta árai nem tükrözik a tényleges megjelenés tarifáit, így ezek még változhatnak. Ezenfelül a jövőben még bármi változhat a skinek minőségét is tekintve, ugyanis a League of Legends skinjei is sokat fejlődtek az évek során, miközben az áruk nem változott. Elképzelhető, hogy a harmadik, vagy negyedik skingeneráció már a VALORANTban is többet fog nyújtani.
Szerinted megfelelőek a VALORANT boltjának árai?
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!