Soha nem látott magasságokban pörgött a márciusi gaming piac

Soha nem látott magasságokban pörgött a márciusi gaming piac

Muszáj volt valamilyen szórakozási lehetőség után nézni, de ez még akkor is hatalmas ugrás.

A gaming piac ugyan a szórakozásról és a legtöbbször a kikapcsolódásról szól, de már lassan évtizedek óta tudjuk, hogy az egész egyben nem játékszer. A játékosok évek óta súlyos pénzeket költenek itt el és hónapról-hónapra dollár milliárdokat mozgatnak meg a vásárlók. A piac pedig felívelőben van, mint ahogy felívelőben volt már a 90-es évek óta. Most pedig egy újabb mérföldkőt hagyott maga mögött az iparág, hiszen márciusban, a piac történetében először, több mint 10 milliárd dollár értékben vettünk új játékokat, skineket, játékbeli cuccokat és még sok minden mást. Csak összehasonlításképpen, tavaly ilyenkor körülbelül 9 milliárd dollár volt a hasonló forgalom. 

Persze ehhez szükség volt arra, hogy az emberek a négy fal közé szoruljanak és a koronavírus miatt még többen forduljunk a digitális szórakozási formák felé. Mint kiderült, a mobiljátékokra fordított összeg növekedtek a leginkább, köszönhetően többek közt az olyan címeknek, mint a Pokemon Go vagy a Wizards Unite, hiszen a Niantic olyan megoldásokat vezetett be, amivel már sokkal kevesebb mozgásra van szükség. Ez gyakorlatilag azt jeleni, hogy az AR geomapping játékokat az otthoni kanapéról is lehet tolni.

Egy másik durva rekordot az Animal Crossing hozott el. Márciusban a Nintendo játékából 5 millió példányt értékesítettek, ami minden korábbi csúcsot megdöntötte a konzol címek világában. Úgy néz ki, hogy a nyugodt környezet, a könnyed játékmenet és persze a közösségi élmény a mostani vészhelyzet idején nagyon is vonzó a világ minden táján.

Hatalmasat robbant a Call of Duty: Warzone is, hiszen a felhasználó bázisa majdnem 60%-ot ugrott márciusban és ez annyit jelent, hogy a múlt hónapban majdnem 70 millió játékos próbált szerencsét az Activision játékában. Pedig sokan nem jósoltak nagy jövőt ennek a módnak, többen csak legyintettek, hogy nem kell még egy BR játék. Aztán úgy néz ki, hogy a friss ötletek és persze a gyönyörű grafika meghozta a gyümölcsét, nem mellesleg vélhetően az is sokat segített, hogy az egész ingyenes lett. 

Ha pedig egy kicsit még kifelé jövünk, akkor volt egy Doom Eternal kiadás is, amit persze a rajongók már egy ideje vártak. Ugyan nem döntött mindenkori rekordot, de azért ebből is megvettünk 3 millió darabot. Ha pedig hinni lehet az első véleményeknek, akkor az id Software megint összerakott egy olyan epizódot, amire mindenki vágyott. Ez pedig azt jelenti, hogy jöhet a következő pár év múlva.

Végül pedig meg kell még említeni a Half-Life: Alyx-ot is. Ugyan a Valve üdvöskéje a fenti két szörnyeteget nem tudta megközelíteni, de a VR játékok között hatalmas csúcsot ment. Az adatok alapján 860.000 ember próbálta ki, ami hatalmas eredmény, hiszen eddig nagyjából 4 millió olyan hardvert adtak el világszerte, ami képes futtatni.

Vélhetően a járvány lecsengése után ez a szám nem lesz ilyen magas, de most úgy tűnik, hogy a videojátékok lesz az, ami tartja az emberekben a lelket ez pedig hatalmas hajtóerő lehet, hogy az utolsó sztereotípiákat is leromboljuk a gamer társadalom körül.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!