Egy jó pályához idő kell, sajnos Ascentnek öt év sem volt elég.
Rendkívül nehéz jó és izgalmas pályákat gyártani, legyen szó bármilyen videojátékról. Az open world és a klasszikus pályák felépítésének is megvannak a maguk nehézségei, amik különösen jelentősek lehetnek, ha az ember kompetitív FPS, e-sport játék fejlesztésére szánja el magát.
Tökéletes példa erre a CS:GO Vertigoja, amin bármennyit is dolgoznak, bármennyi patch érkezik a pályához, annak alapvető felépítése miatt tömegek utálják és a mai napig az egyik legrosszabb Counter-Strike pályának tartják. Hasonló a helyzet a VALORANT Ascentjével is. Bár megoszlanak a vélemények, hogy Split vagy Ascent a rosszabb és unalmasabb, a legtöbben egyetértenek abban, hogy Ascent semmiképpen sem tartozik a jó pályák közé.
Rengeteg a szűk, bezártság érzet keltő rész, sok helyen hiányoznak alapvetőnek tűnő szögek, óriási az eltérés a két lerakó között és az egész pálya hihetetlenül kiegyensúlyozatlan. Pedig tengernyi munkája van benne a Riot munkatársainak.
Ahogy az a legújabb fejlesztői naplóból kiderült, Ascent volt a VALORANT első kész pályája, ezen tesztelték a játék sava-borsát, mondhatni ezen a pályán alakult ki a ma ismert VALORANT. Mindehhez rendkívül hosszú időre volt szüksége a csapatnak. Hihetetlen, de Ascent öt évig készült. Hogy akkor mégis miért nem ezzel jelentkezett már a zárt béta azt valószínűleg sosem tudjuk majd meg. Persze ha tippelhetnénk, akkor azt mondanánk, hogy a Riot sem volt teljesen biztos a pálya nyújtotta élményben és inkább további hónapokat dolgoztak rajta.
Jelenleg nem a legjobb, ez tény, de reméljük, hogy idővel átalakul annyira, hogy élvezetes legyen rajta a játék. Még ha ehhez az is kell, hogy akár újabb öt évre eltűnik a felhozatalból.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!