Hirdetés

"Valamilyen formában a mobilos játékoknak teret kellene kapnia" - Gabu interjú

A versenyszervezők élete nem csak játék és mese.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

ESL Pro League CSGO S12

CSGO - ESL Pro League S12 - Na'Vi vs. GODSENT

Hirdetés

A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság második szezonja hivatalosan is véget ért, ennek apropóján Tóta "Gabu" Gábor, a HUNESZ versenybizottságának elnöke számolt be élményeiről és tapasztalatairól az elmúlt hónapok eseményei kapcsán.

Mennyire volt nehéz úgy lebonyolítani a K&H MNEB második szezonját, hogy a koronavírus-járvány miatt teljesen el kellett hagyni az offline világot és át kellett állni online-ra?

Ezt a kérdést véleményem szerint érdemes több szempontból is megközelíteni. Ha szimplán, csak a versenystruktúra oldaláról nézem, akkor szinte semmivel sem volt nehezebb lebonyolítani a szezont úgy, hogy nem volt offline döntő, hisz nem volt szükség kardinális átalakításra azon felül, hogy (ligarendszerű versenyjátékoknál) az alapszakasz első helyezett csapata a helyszíni döntő helyett, az online döntőbe juthatott tovább. Ezzel ellentétben közvetítési vonalon jóval grandiózusabb erőket kellett megmozgatni, hogy alkalmazkodni tudjon a liga a megváltozott feltételekhez, illetve elég valószínű, hogy a szponzorok felé is volt egy-két extra "kör" a vírus végett. 

Szerintem még fontos tényező, hogy egy 3-4 hónapig online szezon tartó online szezon után, a nagy "durranás" mindig az, amikor a liga minden résztvevője ( nem feltétlen csak azok akik tétmeccset játszanak) összetud jönni 1-2 napra és a helyszíni döntők alkalmával személyesen is áttudják élni az e-sport világának minden szépségét, ez a faktor pedig a változtatások végett nem lehetett jelen ebben a szezonban. Úgy éreztem ennek ténye bizonyos esetekben hatással volt a csapatok hozzáállására, ami nehezítette a lebonyolítást. 

Miben tudott előrelépni a szervezés az első szezonhoz képest?

Itt három fontos fontos dolgot szeretnék megemlíteni, teljesen felülemelkedve a játékspecifikus elemeken.

  • Kötöttebb szabályrendszer: Amikor feltesszük magunknak azt a kérdést, hogy "Mik egy nemzeti bajnokság legfontosabb elemei, avagy hogyan is szeretnénk, hogy a liga működjön" akkor a kötött szabályrendszer az, ami megadja szinte mindennek az alapját. Egy olyan alapzat, amire aztán a liga minden más szervezői szegmense ( Pl.: közvetítési vonal, közösségi média kommunikáció, ) biztosan tud építkezni. Azt gondolom, hogy a kiszámítható versenystruktúrával, kötött átigazolási szabályzattal, fix fordulónapokkal a liga előrébb tudott lépni ezen az úton, hogy egy stabilabb, kiszámíthatóbb verseny jöhessen létre. Itt főleg a zárt ligarendszerű versenyjátékokra (LoL, CS:GO, R6S) értem ezt.
  • Jogi személyiséggé átalakulás: Nagyon fontos lépés, ami történt, illetve ezekben a pillanatokban is történik, a csapatok jogi személyiséggé alakulása. Ez nem egy egyszerű út, viszont nagyon fontos lépés annak érdekében, hogy a ligát alkotó csapatokkal komolyabb megállapodásokat tudjunk kötni ami mindkét oldalnak tartást és kiszámíthatóságot ad, ezáltal lehetőséget arra is, hogy szélesebb körű, kölcsönösen előnyös együttműködések jöhessenek létre.
  • Elérhető repertoár: Mindenképp fejlődés az elérhető MNEB játékok számának növekedése, a 2. szezonban főleg a partnerligák által lebonyolított játékok száma nőtt, gondolok itt a HPCL-re, illetve az MNASZ - HUNESZ E-sport Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság-ra.
  • Játékosok Tanácsa: Ugyan a tanács indulása jó pár játékból, már effektíve a szezon után történt, véleményem szerint ez nem csorbítja annak jelentőségét. Ennek a kapcsolatnak játékos és szervező között meghatározó szerepe lesz abban, hogy kontroll alatt tartsa, az egyes, a szervezők által meghatározott túl szigorú szabályrendszereket és folyamatosan szervezett formában visszajelzést adjon egy adott a témában. Egyes témákban határozott elképzelésünk van a jövőt illetően, viszont számos olyan "szürke terület" van (pl. átigazolási szezon gyakorisága) ahol konszenzusnak kell születni, ahelyett, hogy valamit erőltetnénk. Ezeken túl pedig a rendszeres kommunikáció közelebb is hozza a játékost és a szervezőket, ami elengedhetetlen alapja a közös gondolkodásnak. Visszajelzések alapján látjuk az igényt arra, hogy ezt valamilyen formában csapatmenedzseri szintre is kiterjesszük.

Az interjú folytatását a következő oldalon olvashatjátok!

Hirdetés
2 db hozzászólás
  • hun_hetek 1 hónapja
    örülnék neki ha pár mobilos játék is lenne majd a versenyeken
    0 0 Válasz
  • Ghostrider 11 napja
    remek
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés