Játékosok egy csoportja változást szeretne a VALORANT battle pass XP rendszerében

Játékosok egy csoportja változást szeretne a VALORANT battle pass XP rendszerében

Egy rajongó utánaszámolt, és a jelenlegi rendszer túlságosan nagy hangsúlyt fektet a küldetésekre, melyek teljesítése nem feltétlenül adatik meg mindenkinek minden nap.

Sokszor bele sem gondolunk, pedig nagyon érdekes, hogy a videójátékok bizonyos részei mennyire egyszerűek, a színfalak mögött azonban mégis mennyire összetettek. A VALORANT battle pass rendszere pontosan ilyen; a játékosok nem látnak mást belőle, minthogy ha eleget játszanak, akkor egy sor jutalmat oldhatnak fel, amik aztán örökre megmaradnak a fiókjukon. Ahhoz viszont, hogy ez tényleg ilyen egyszerűen működjön, a játék mélyén összetett algoritmusok, no meg egy jól kigondolt és összeállított XP rendszer szükséges.

Egy játékos, sentokoo nemrég utánaszámolt, hogy ténylegesen mekkora energia befektetést igényel az, hogy kifullozzuk a szezonbérletet. A Riot Games még a rendszer bevezetésekor elmondta, hogy nagyjából 100 óra alatt teljesíthető az egész.

Összesen (legalábbis az Act I esetében) 1.372.000 XP-re volt szükség ahhoz, hogy elérjük a level 50-et. A napi küldetések összesen 4.000 XP-t adnak, ez szorozva hét nappal, valamint 10 héttel, 280.000-re jön ki. A heti küldetések 28.350 és 60.750 XP között mozognak, itt senkotoo összesen 350.000 XP-vel számolt a 10 hétre. Eredményül az jön ki, hogy nagyjából 630.000 XP farmolható ki a küldetésekkel, ami 45%-a, vagyis majdnem a fele a level 50-hez szükséges mennyiségnek.

Sentokoo szerint a legnagyobb probléma ezzel a rendszerrel, hogy túlságosan a minden napi játékot erőlteti az emberre, ami iskola/munka miatt nem biztos, hogy mindenkinek megoldható. Egy extrém példával élve, aki hétköznap nem játszik, hétvégén viszont akár 6-8 órát is, az a szezon során 200.000 ezer XP-től esik el, melynek pótlására extra 200 Spike Rush meccset kell lejátszania, mely nagyjából 34 órát vesz igénybe. Mivel a legújabb játékmód, a Deathmatch nem számít bele a küldetésekbe, így sentokoo azt is kiszámolta mennyi mérkőzést kell játszania annak, aki csak azt tolja. A battle pass teljesítéséhez 2744 DM meccset kell ebben az esetben lenyomni, mely 39, de inkább 40 meccs minden egyes nap 10 héten keresztül, időben ez pedig olyan 4 óra játékot jelent. Spike Rush esetében már "csak" 1372 meccsről van szó, ami napi 20 meccset igényel, átlagos 10 perces meccsekkel számolva ez 3,33 óra egy nap.

Persze a reális példát nézve, ha egy battle pass 70 napig tart, a teljesítéséhez pedig 100 óra szükséges, az azt jelenti, hogy minden nap játszanod kell legalább 1-2 órát, ez idő alatt pedig törekedned kell a küldetések teljesítésére is, ahelyett hogy szabadon játszanál. A számítások végén sentokoo azt a problémát fogalmazza meg, hogy a battle pass rendszer túlságosan függ a küldetésektől, valamint a mérkőzés után kapott sima XP is kevés. Több lehetséges megoldást is megfogalmazott a közösség:

  • A meccsek után kapott XP általános növelése
  • A battle pass tulajok kapjanak 10-15%-os XP boostot a BP mellé (ez más játékokban bevett szokás)
  • Bónusz XP hétvégék tartása
  • XP streakek hozzáadása a játékhoz:
    • Bónusz XP zsinórban lévő győzelmek után
    • Bónusz XP, ha egy nap a 3., 5., 10. meccsedet játszod
    • Comeback XP egy hosszabb vereség széria megtörése után

Érdemes azonban a másik oldalról is megnézni ezt a kérdést. A battle pass a Riot Games oldaláról egy szigorú számításokkal, rengeteg felhasználói szokás figyelembevételével, valamint üzleti érdekek összeegyeztetésével felépített termék, melynek az egyensúlyát nem szabad csak úgy megborítani. Annak is megvan a maga célja, hogy a küldetések ennyit számítanak, hiszen a Riot Games azt szeretné, hogy a játékosok minden nap visszatérjenek, minél gyakrabban, minél hosszabb ideig legyenek aktívak. Emellett ott van az is, hogy a battle pass szintek vásárlása valódi pénzért szintén az egyik terméke a játéknak, habár nem ez a fővonal, feltehetően ebből is csordogál be a Riot kasszába egy egész jó összeg.

Az alábbi szituáció tökéletes példája annak, amikor a felhasználói és fejlesztői igények nem teljesen egyeznek, viszont ha kellő mennyiségű ember szeretne változást a rendszerben, akkor egészen biztos, hogy a Riot Games meg fogja tenni.

Ezt olvastad már? És neveztél már?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!