A játék bejelentésekor a Riot Games vezérigazgatója biztosította a játékosokat afelől, hogy a képességekkel nem lehet majd ölni, Raze és most Killjoy kapcsán viszont egyre többet támadják a céget a játékosok.
Alighanem a VALORANT bejelentését követő egyik legérdekesebb és legfontosabb tweet volt az, amit a Riot Games CEO-ja, Nicolo Laurent írt 2019. október 16-án.
To be clear, in Project A, shooting matters. You don’t kill with abilities. Abilities create tactical opportunities to take the right shot. Characters have abilities that augment their gunplay, instead of fighting directly with their abilities.
— nicolo (@niiicolo) October 16, 2019
"Csak tisztázásképpen, a Project A-ben (a VALORANT kódneve) a lövés számít. Nem ölhetsz képességgel. A képességek arra vannak, hogy taktikai lehetőségek kovácsoljunk belőlük a megfelelő lövésre. A karakterek képességei arra vannak, hogy növeljék, elősegítsék a gunplayt, nem pedig a direkt harcra."
2020 áprilisában a játék belépett a zárt bétafázisba, és kiderült, hogy azért szép számmal vannak olyan képességek, amelyek alkalmasak a kiiktatásra. Április közepén ezt a gyöngyszemet alkotta meg a közösség:
Néhány Raze nerfet követően viszont ez a mémvonal megszűnt, a nemrégiben bejelentett új ügynök, Killjoy kitje miatt viszont újra előjött. Killjoy a VALORANT következő, tech orientált ügynöke, ami azt jelenti, hogy az összes képessége valamilyen eszközhöz kötődik, ráadásul mindegyik alkalmas a kiiktatásra. Ha még nem láttad, ITT bepótolhatod.
Mivel a játékosok több ízben kritizálták újfent a fejlesztőket, Riot Morello, aki korábban a League of Legends világán dolgozott, most pedig a VALORANT karaktereit tervezi, tisztázta, hogy hogyan is kell érteni valójában Nicolo mondatát.
Abilities doing damage are about generating threat or pressure - killing is what happens when you can't (getting checkmated by overwhelming odds) or won't (fail to make the right decision) deal with the ability. Other case, we use these to create angle or area control https://t.co/ww4PFVaivA
— Morello (@RiotMorello) July 29, 2020
"Az, hogy a képességek sebzést okoznak, fenyegetést és nyomást jelent az ellenfél számára. Képesség általi halál akkor következik be, ha rossz döntést hoznak, vagy nem tudják kezelni azt. Mi alapvetően szögek, területek ellenőrzésére használjuk őket."
Valljuk be, egy fantasy világot megelevenítő shooter játékot lehetetlen lenne oly módon érdekes tartalommal megtölteni, hogy csak füstöket, vakításokat, falakat lehet használni. Morello hozzátette, hogy a killek több mint 90%-a gunplay-ből ered, valamint Raze és Killjoy immáron négy éve a játék részei (természetesen itt a belső tesztekre gondol), és mindig is kiegyensúlyozott részét képezték a játéknak.
Összesítve tehát; a VALORANTban lehet ölni a képességekkel, de elsősorban a sebzéskiosztásra alkalmas képességek területirányítási célból léteznek.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!