Hirdetés

A Ubisoft ünnepel: 20 éves lett náluk a Tom Clancy videójáték széria

Két évtizede történt, hogy a Red Storm Entertainment fejlesztőcsapat és a Tom Clancy brand csatlakozott a Ubisofthoz, majd létrehozták az első nagy franchise-t is.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

Scheff Konyhája

Scheff Konyhája: World of Tanks

Hirdetés

Egy teljes generáció felnőtt ez idő alatt, még belegondolni is furcsa, hogy milyen régóta van velünk ez az elképesztő sorozat. Bár a Tom Clancy's Rainbow Six legelső epizódja 1998-ban jelent meg, amely kapott még egy Eagle Watch kiegészítőt is, de a valódi folytatást, a Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear-t, már a Ubisoft Milan publikálta egy esztendővel később.

Talán érdemes néhány szót ejteni az eredeti alkotókról is, egy addig Virtus Corporation elnevezésű csapat volt ugyanis, akik elindították ezt a szériát, és talán kevesen tudják, de egy tengeralattjáró szimulátor volt az első játékuk, mely a Tom Clancy's SSN nevet viselte. Meglepő módon igen sikeresnek bizonyult ez a cím, és ezt követően létre is jött a Red Storm Entertainment 1996-ban. Egy kisebb projekten dolgoztak utána, a Power Plays viszont már kapcsolódott a Clancy könyvekhez, és ennek hatására nem sokkal később elkészítették a Rainbow Six első részét. 1998-at írtunk ekkor.

Egy dolog vezérelte akkor az alkotókat, szerették volna átadni a Clancy féle életérzést, miszerint egyetlen személy is képes hatalmas változást hozni. Ezt úgy tűnik sikerült is implementálniuk az FPS játékba. Steve Reid - Red Storm Entertainment egyik alapítója, és azóta is az R6-tal foglalkozó szakember - elmondta, hogy a Rainbow Six vezette be az „one shot, one kill” (egy lövés, egy halál) koncepciót, amely igazi forradalmat jelentett a műfaj számára. Egy minden aspektusában újító és forradalmi címet hoztak létre akkor, mely az eddigi játékoknál realisztikusabb volt, illetve szakított a kort meghatározó "rohanok és lövök" stílussal. Ebben az FPS-ben ugyanis még többet kellett gondolkodniuk a játékosoknak a szituációk megoldásához.

2000-ben aztán minden megváltozott, hiszen a Red Storm Entertainment csatlakozott a Ubisofthoz, és olyan új videójátékok születtek meg, mint a Ghost Recon vagy az Assassin's Creed széria. A Clancyverzum elkezdett tehát terjeszkedni. 2002-ben egy bizonyos Helene Juguet volt a kiadó marketing igazgatója az Egyesült Államokban, aki rögtön meglátta ezekben a játékokban a fantáziát. Az ő fejéből pattant ki, hogy a Splinter Cell-t át kell ültetni a Tom Clancy féle alkotásokba. Nem telt sok időbe, a virtuális világban is megjelent egy kém, Sam Fisher, aki ismét nagy sikert aratott a játékosok körében. Ahogy a következő évtizedekben új játékok és játéksorozatok jelentek meg, a Red Storm teljes mértékben kihasználta az Ubisoft nemzetközi stúdióinak hálózatát és ezáltal egyre csak mélyült az együttműködés a két fél között.

Noha az áttörő újítások feltették a Tom Clancy játékokat a térképre, szinte mindegyik fejlesztő arról számolt be, hogy a narratíva kulcsfontosságú elem volt a hosszú távú sikerükhöz.

„A legnagyobb hiba, amelyet elkövethetnénk, az az, hogy a játékmenetet és az elbeszélést két különálló dologként kezeljük, miközben ezek együttesen adnak egy elképesztő élményt. Mindenki azt hiszi egyébként, hogy maga a fejlesztés és a játékmechanika csiszolása az igazán nehéz, mégis az egyik legbonyolultabb része a narratíva kidolgozása, hiszen ezáltal történhet meg, hogy a játékosok tényleg úgy érzik majd valóban magasan képzett operátorokként indulnak egy feladat elvégézésére. A Clancy-narratívák megalkotásához sok kutatásra van szükség, és nemcsak a valós geopolitikán alapuló ismeretek felhasználására van szükség, hanem a Clancy játékvilág mély megértésére és a való világ prediktív megközelítésére is.”

Az elmúlt két évtized alatt aztán számos új Rainbow Six epizód is napvilágot látott, íme az összes eddig megjelent játék:

  • Tom Clancy's Rainbow Six (1998)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Eagle Watch (1999)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear (1999)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Urban Operations (2000)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Covert Operations Essentials (2000)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Black Thorn (2001)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Take-Down – Missions in Korea (2001) (Koreán kívül nem jelent meg)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six: Lone Wolf (2002)
  • Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield (2003)
  • Tom Clancy's Rainbow Six 3: Athena Sword (2004)
  • Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (2004)
  • Tom Clancy's Rainbow Six 3: Iron Wrath (2005)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Broken Wing (2003)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Urban Crisis (2004)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown (2005)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Critical Hour (2006)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas (2006)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (2008)
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Shadow Vanguard (2011)
  • Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots (Cancelled)
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege (2015)

Mivel a kiadó szerint egy időtlen sorozatról van szó, melynek egyes részeit bármikor előveheti az ember, és olyan élvezettel játszhatja, mint azt a megjelenés napján, így még hosszútávú terveik vannak a projekttel. Továbbra is az a céljuk, hogy emlékezetes élményt nyújtsanak a rajongóknak, és emiatt igyekeznek megfelelni az elvárásaiknak. Ezt pedig a szeretnék a következő szintre emelni például azzal, hogy 2021-ben érkezik a a Rainbow Six: Quarantine single playerre fókuszáló játék, valamint az első Rainbow Six Siege világbajnokság is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés