Sokat kellett rá várni, de végre a Valve most már lehetőséget ad a Dota 2 játékosoknak, hogy jelentsék a boostereket.
Az elmúlt időszakban komolyabb fejlesztésen esett át a report rendszer, egyrészt játék közben már több ok miatt is jelenteni lehet a számunkra nemkivánatos játékosokat, és ezeket az ügyeket a közösség tagjai vizsgálhatják felül, majd hozhatják meg a látottak és a véleményük alapján az ítéletet. Mérkőzés után viszont eddig csak a kommunikációért lehetett valaki reportolni, a jó hír viszont az, mostantól kezdve egy új opció is bekerült a játékba. A leírás szerint a mérkőzésekkel való visszaélés magában foglalja a „meccskeresés manipulálását, boostolást vagy az ezekhez hasonló viselkedést”.
Habár a meccskereséssel való visszaélés nem kifejezetten fedi le a smurfölést, az új funkció egyértelműen a Dota 2 egyik legnagyobb problémájának kezelésére szolgál. Ha esetleg valaki nem lenne tisztában a smurf szó fogalmával, nem árt tudni, hogy ez egy olyan játékost takar, aki szándékosan játszik gyengébb ellenfelek ellen, és alapvetően ügyesebb az adott meccsben lévőknél, így növelve az mmr szintjét.
Érdekes egyébként az is, hogy most jutott el odáig a Valve, hogy ezt a fontos újítást beépítse a játékba, ugyanis alig két héttel az új animációs sorozat, a DOTA: Dragon's Blood megjelenése előtt történt mindez. Valószínűleg ők is arra számítanak, hogy a sorozat hatására új és visszatérő játékosok egyaránt megnövelik majd a játékosbázist. Az viszont egyelőre nem világos, hogy milyen büntetés járhat azoknak, akiket a Matchmaking Abuse indokkal reportolnak a többiek.
Akárhogy is, legalább valamit már tett a kiadó a smurf probléma megoldásának érdekében, és remélhetőleg ez az első lépés, hogy egy jobb és élhetőbb matchmaking rendszer fejlődjön tovább a játékban.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!