Kiss Norbi: Az életem része, a karrierem gyökere a szimulátorozás

Kiss Norbi: Az életem része, a karrierem gyökere a szimulátorozás

A virtuális aszfaltcsíkon legalább annyira meggyőző Kiss Norbi teljesítménye, mint a legkiélezettebb Európa bajnoki futamokon.

Az elmúlt évek magyar autósportjának egyik legnagyobb alakja Kiss Norbert, aki kétszeres Kamion-Európa bajnoknak mondhatja magát. A most 36 éves pilóta pályafutása elején több magyar bajnoki címmel alapozta meg nemzetközi karrierjét, hogy végül a kamionok volánjánál érjen fel a csúcsra. A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság Sim Liga iRacing versenysorozatában rögtön futamgyőzelemmel debütált, a bajnoki cím egyik legnagyobb esélyeseként lehet róla már most beszélni. A Formula-1 közvetítések szakértőjét a szimulátorozásról kérdeztük.

Ismert és elismert autó- és kamionversenyző vagy, aki már több kupasorozatot megnyert. A szimulátor e-sportok világával mikor találkoztál először és milyen élményeid vannak erről a pillanatról? 

"Régen már, 2000 körül. Ugye először szimulátor versenyző voltam, és utána kaptam lehetőséget igazi versenyautóban, 2005-ben. Szóval az életem része, a karrierem gyökere. Ezért is próbálok minél többször visszakapcsolódni és indulni versenyeken, bajnokságokon, amikor csak időm engedi."

Az iRacing kifejezetten a tapasztaltabb játékosoknak készült. Véleményed szerint milyen hardverek (kormány, playseat, 2-3 monitor stb.) eszközök kellenek ahhoz, hogy valaki ismeretlenként belevágjon ebbe a szimulátorba?

"Nincs szükség hozzá semmi extrára. A mai napig vannak példák rá amikor valaki 100 ezer Ft alatti kormány szettel képes nemzetközi versenyeket nyerni. Szerintem sokkal inkább csak akarat, tehetség és gyakorlás kérdése. Persze lehet drágább, erősebb kormányokat használni, meg tripla monitoros rendszereket, amik mind növelik az élet hűséget, az élményt. De sokszor az élethűség a teljesítmény rovására mehet, ha az ember egész egyszerűen elfárad, amikor már 1 órája birkózik a direct drive-os kormányával vagy nyomja a load cellás fékpedált. Sokszor jobb az egyszerűség. El kell mélyedni benne, tanulni a játékot, a beállításokat, indulni online versenyeken, verseny tapasztalatot gyűjteni és gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás." 

A szimulátorok pozitív hatásait nem kell bemutatni senkinek, de léteznek a virtuális autóversenyzésnek negatív következményei? Neked volt már részed abban, hogy egy játék konkrétan hátrányt okozott számodra a valós versenyzésben?

"Nem, nem hiszem hogy a valós versenyzésben hátrány tud okozni. Legalábbis nálam eddig nem volt példa rá, bár biztos sok múlik azon hogy az ember hogy állítja be magát fejben. Inkább csak a szokásos, ül a gép előtt az ember a szobában, aminek megvannak a maga hátrányai, bár ahogy említettem korábban, ha direct driver kormánnyal és load cell pedállal vezet az ember még edzésnek is fel lehet fogni. Konkrétan úgy le lehet izzadni egy-egy kemény futam végére mintha az edzőteremből jött volna az ember. De azért menjetek szabad levegőre is! :)"

Mit vársz a K&H MN3B Sim Liga iRacing versenysorozatától? Milyen eredményekre számíthatnak tőled a rajongóid a jelenlegi magyar mezőnyben?

"Mindig a győzelemért próbálok menni, de ez persze sokszor nehéz. A mezőny elég erős, sok jó és szorgalmas magyar versenyző van, akik ellen mindig kihívás menni. Megteszem ami tudok, felkészülés gyakorlás szempontjából és reméljük ott leszünk az elsők között! :)"

Rajtengedélyt a versenyre folyamatosan kérhetsz, ugyanis hat futamon küzdhetsz meg a legjobb magyar iRacing e-sportolókkal!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

(Borítókép: Kiss Norbi Facebook)

Kövess Minket!



Szerinted Kiss Norbi hány futamot nyer a maradék 10-ből?