Bejelentették a Rocket League Championship Series 2021-22-es szezonját

Bejelentették a Rocket League Championship Series 2021-22-es szezonját

Komoly változásokon esett át a Rocket League világbajnokságának is tekinthető sorozat.

Bejelentette a Rocket League Championship Series (RLCS) legújabb szezonját a Psyonix. A legutóbbi 10. szezon, az RLCS július elején ért véget, Európában a Team Vitality, Észak-Amerikában az NRG Esports, Óceániában a Ground Zero Gaming, míg Dél-Amerikában a True Neutral nyerte meg a COVID19-világjárvány miatt a különböző régiókra bontott döntőt.

A legújabb szezon viszont több szempontból is komoly változásokat hozott: új régiók is megmutathatják tudásukat; minden eddiginél nagyobb a nyereményalap; valamint a járványtól függően de lesznek offline versenyek is.

A változások sora a verseny hivatalos nevével kezdődik: a szervezők elengedték a sorszámozást, így az RLCS 2021-22-es szezonja fogja kezdetét venni hamarosan, a teljes verseny összdíjazása pedig minden eddiginél nagyobb lesz, összesen 6 000 000 dollár.

Bővül az RLCS!

A legelső RLCS-szezonokban még csak Európa és Észak-Amerika legjobbjai vehettek részt. A 4. szezontól Óceánia, a 7.-től pedig Dél-Amerika is a versenysorozat részét képezi, a közösség pedig régóta könyörgött érte, hogy terjesszék ki a közel-keleti (Middle East) régióra is a megmérettetést. Kívánságuk meghallgatásra került, sőt a Psyonix nem állt meg, ugyanis az RLCS 2021-22-es szezonjában a teljes bolygó minden kontinense részt vehet, az alábbi négy régió került végül hozzáadásra:

  • Közel-Kelet és Észak-Afrika (MENA)
  • Északkelet-Ázsia (APAC N)
  • Délkelet-Ázsia (APAC S)
  • Közép- és Dél-Afrika (SSA)

Ezzel megszámlálhatatlanul sok ország vehet részt szintén a megmérettetéseken, ezzel pedig az RLCS vált a legnemzetközibb eseménnyé.

A változás a verseny konkrét formátumát is érintette. Erről egy kicsit bővebben később olvashatsz, viszont hogy a rajongók könnyebben tudják eldönteni, épp ki egy adott régió legjobb csapata, mind a 8 régióban teljesen ugyanolyan formátumban mérkőznek meg a csapatok.

Átgondolásra került a formátum

Az RLCS X számtalan, olykor radikális változást hozott a Rocket League e-sportjába, kezdve onnan, hogy a ligát lecserélték egy nyílt rendszerű formátumra. A szervezőket idézve "nem szerettük volna ebben a szezonban újra feltalálni a kereket", némi változtatást azonban így is eszközöltek a lebonyolításon. Ezek nagy vonalakban a következők lesznek:

  • A szezon ugyanúgy három évszakra lesz felosztva: ősz, tél és tavasz. Mind a három komoly szerepet kap ahhoz, hogy a csapatok kijussanak a világbajnokságra.
  • Minden évszakon belül három regionális esemény kerül megrendezésre.
  • Minden regionális eseménynek saját nyílt selejtezője lesz, amelyre a Smash.gg platformján lehet regisztrálni (hamarosan).
  • Minden évszakot egy Major fog zárni, amelyen 16 csapat vehet részt.
  • Minden regionális eseményen is 16 csapat vehet részt.
  • Minden évszakon belül különböző lebonyolítással mérkőznek meg a csapatok.
  • A verseny minden szakaszáért a csapatok pontokat kapnak, a Major-ön pedig jóval többet is elérhetnek a résztvevők.
  • Ezek a pontok szükségesek ahhoz, hogy egy csapat kvalifikálhasson a Majorre, és a világbajnokságra.
  • Az RLCS: Grid megszűnik.

A regionális események formátuma

Az őszi szakaszban minden régióban a csapatok egy klasszikus svájci rendszerű csoportkörben mérkőznek meg, ahonnan a legjobb 8 juthat tovább egy egyenes kieséses rájátszásba.

A téli szakaszban 4 darab 4 csapatos csoportban mérkőznek meg a felek, minden csoportból pedig a legjobb három gárda jut tovább egy vigaszágas-kieséses rendszerű rájátszásba.

Tavasszal pedig mind a 16 csapat egy vigaszágas-kieséses rendszerű csoportban lesz.

A világbajnokság formátuma

A világbajnokságon 16 csapat vehet részt, a kvalifikáció azonban teljesen másképp fog működni, mint eddig. A több régió jóval több esélyes csapatot is jelent, így szükséges volt egy igazságosabb rendszerre, ez pedig a következő lesz:

  • A világbajnokság két részből fog állni: egy úgynevezett "szabadkártyás eseményből" (World Championship Wildcard), illetve a fő eseményből (World Championship Main Event).
  • A fő eseményre automatikusan 8 csapat kvalifikál: azok a csapatok, amelyek a Major-ökön a legtöbb pontot gyűjtötték.
  • 16 csapat pedig a World Championship Wildcard eseményére jut tovább. Erről az eseményről 8 csapat juthat tovább a világbajnokságra, 16-ra egészítve ki a létszámot.

A szezon menetrendje

Az RLCS 21-22 menetrendje (Kép forrása: esports.rocketleague.com)

A 8 régió két darab "négyes csoportba" került, ez azt jelenti, hogy párhuzamosan négy régióban zajlanak a küzdelmek. Ezek a csoportok a következők:

  • Észak-Amerika (NA), Közel-Kelet és Észak-Afrika (MENA), Óceánia (OCE), Délkelet-Ázsia (APAC S)
  • Európa (EU), Dél-Amerika (SAM), Északkelet-Ázsia (APAC N), Közép- és Dél-Afrika (SSA)

Elsőként az észak-amerikai régióban veszi kezdetét a küzdelem az október 15-17-i hétvégén, majd a "csoportok" hetente váltják egymást a harmadik regionális esemény végéig. Az őszi Major pedig december 8-12 között kerül megrendezésre.

És mi a helyzet az offline eseményekkel?

Az RLCS X egyik leginkább kritizált "hiányossága" volt, hogy minden esemény online került lebonyolításra, LAN-verseny nélkül. A Psyonix ezeket a döntéseket akkor fájó szívvel hozta meg, a 2021-22-es szezonban viszont szeretnék visszahozni a helyszíni rendezvényeket, így az őszi Major Svédországban, Stockholmban kerül megrendezésre, azonban a koronavírus-világjárvány miatt nézők nélkül, zárt kapuk mögött játsszák le mérkőzéseiket a játékosok.

A szervezők hozzátették, hogy bár minden Majort és a világbajnokságot is nézők előtt, offline szeretnék lebonyolítani, folyamatosan figyelik a világjárvány alakulását, és annak függvényében döntenek akár a nézők beengedése mellett, vagy ellen, vagy akár amellett, hogy teljes mértékben online kerül lebonyolításra egy LAN-ra tervezett esemény.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések