Tippeket, trükköket, praktikákat olvashatsz az összes, a VALORANT-ban jelen levő Sentinelhez.
Az összes VALORANT ügynök közül a Sentinelek azok, akik talán a legalulértékeltebbek az egész játékban. Az inkább defenzívebb felfogású játékosoknak ideális választás lehet Cypher, Killjoy, Chamber vagy Sage valamelyike, alábbi cikkünkben pedig egy kisebb ismertetőt is olvashatsz ezen karakterekről, így eldöntheted, számodra melyik lehet a legjobb.
Nézzük is az ügynököket:
Killjoy
Támadóként
Killjoy Alarmbotjai tökéletesek lehetnek az ellenfél felkutatására, már csak azért is, mert ha ezek felrobbannak, akkor a közelében álló, a másik csapatban szereplő játékosokat is gyengébbé teszi azzal, hogy "Vulnerable" állapotba kerülnek. Így ha van veled egy Jett, aki kész az ultiját is használni, jóval könnyebb dolga lesz a társnak.
A Turretek támadás során is sokat tudnak segíteni a csapatnak, ezzel ugyanis gyakorlatilag meg tudod figyelni valamelyik lerakót, hogy van-e a közelben ellenfél. Az ultija, a Lockdown-nak is hasonló hatása van. Például Havenön csapdába ejtheted ellenfeleid C-n, miközben a spike-ot meg A-n teszitek le. Mire lejár az idő, a körnek vége.
Védekezőként
Ami támadásban sokat segíthet, az védekezőnként is hasznos tud lenni: használd a Turreteket, hogy könnyebben távol tudd tartani az ellenfeleket a lerakótól. Jól lehelyezett Alarmbotokkal pedig információt tudsz gyűjteni az esetleg közeledő ellenfelekről.
Az 1.11-es patchtől kezdve viszont a turretek és az alarmbotok kikapcsolnak, ha Killjoy 40 méternél távolabb kerül tőlük, szóval mindenképp közel érdemes majd maradni ezekhez, valamint szűkíti is a játékos lehetőségeit a taktikázásra.
Összegezve
Killjoy az az ügynök, amely folyamatos balanszoláson esik át, hol egy kisebb nerfen, hol buffon esik át, azonban így is egy jó választás tud lenni. A Lockdownnal továbbra is korlátozni tudod az ellenfél mozgását, a Turretek és az Alarmbotok változásai viszont az eddig is őt választó játékosokat is döntés elé állítja, hogy vagy változtatnak játékmódjukon, vagy más ügynök után néznek.
Cypher
Támadóként
A Trapwire tökéletes, hogy az ellenfél oldalán akár káoszt is okozzon egy-egy bombalerakás során a védőjátékosok helyzetének kiderítése érdekében, így könnyebben tudjátok eldönteni, hova (nem) érdemes lerakni a spike-ot, illetve potenciálisan akár egy fraget is szerezhettek, függően a gyűjtött információtól.
Hasonló a szituáció, ha a Spycamet használod, ezzel ugyanis vizuálisan is láthatod, hol vannak a másik csapat játékosai, ezek alapján pedig a lehetőségek tárháza sok opcióval bővül: letámadjátok ő(ke)t és azon a lerakón mehet is a bomba élesítése, vagy esetleg taktikát váltotok.
Védekezőként
Pont, mint ahogy támadó oldalon is hasznos tudott lenni, védőként a Trapwire akár egy földi pokollá is tudja tenni a lerakó körüli területet, a kamerákkal pedig ugyanúgy meg tudod határozni, ki merre van épp (persze a kamera látószögén belül). A Cyber Cage is a segítségedre lehet, ha az ellenfél ugyanis valahogy be tudott jutni a site-ra, ezzel tudsz némi időt szerezni a társaidnak, hogy legyen idejük átrotálni, vagy ha elég bátor vagy, akár rajta is üthetsz a csapdába esett ügynökökön.
Ehhez vegyük hozzá a Neural Theftet is, amely abban tud még segíteni, hogy a társaknak infóval szolgál arról, az életben maradt ellenfelek épp hol vannak. Összességében Cyphert információgyűjtésre jó használni, amellyel akár reménytelennek tűnő helyzetből is vissza tudtok hozni egy-egy kört.
Összegezve
Killjoyhoz hasonlóan Cypher is egy kisebb nerfen esett át - a csapdái és kamerái kikapcsolnak, valamint felfedik magukat az ügynök halálakor. Az az információ, amelyet Cypher szolgáltat, viszont akár köröket eldöntő is lehet. Ha ezt az ügynököt használod és ki tudod használni azt a potenciált, amivel rendelkezik, akkor sok kellemetlenséget tudsz okozni az ellenfélnek.
Sage
Támadóként
Sage gyakorlatilag a VALORANT első hónapjaiban az az ügynök volt, amelyet az a játékos hozott el, aki a leghamarabb töltött be az ügynökválasztó oldalra. A Healing Orb viszont ugyan továbbra is hasznos, kevés van belőle, és míg a Slow Orbok nemcsak az ellenfeleket, de a társaidat is lelassítják, akár a kör megnyerésébe is kerülhet, ha ezt rosszul használják.
Ami viszont kiemelkedik a képességei közül, az az ultija. A Resurrection a tökéletes eszköz arra, hogy egy már elesett társat visszahozz a játékba, ezzel akár az esélyeket is fordítva. Egy Jettet vagy Raze-t felélesztve újra megvan a sansz, hogy káoszt okozzatok a lerakón, és egy esetleges 1v5 során is tudsz segítséget kérni így.
Védekezőként
Sajnos az egykor a karakterválasztásokat domináló Sage védekezőként már kevésbé tud segíteni. A Barrier Orb által készített jeges fal jó eszköz tud lenni az ellenfél útjának blokkolásához, azonban ezzel is inkább csak időt tudsz szerezni, mert a támadók ilyenkor áttörik magukat a falon. Ráadásul ha Sage az egyetlen életben maradt ügynök a csapatban, a képességei nehezen tudják már kisegíteni irányítóját. A Slow Orb ugyan lelassítja az ellenfelet, és az ultival vissza tudsz hozni egy társat az életbe, de ha tűz alá vettek, akkor valamilyen szinten mindkettővel csak elhúzod az elkerülhetetlent.
Összegezve
Ugyan papíron még jól is hangzik minden képessége, Sage képességei nem mindig illenek bele az aktuális játékmenetbe. Ez viszont nem jelenti, hogy egy haszontalan karakter lenne, a társak ügynökválasztásától függően megfelelő segítség tud lenni a bomba élesítésében, vagy a lerakó megvédésében.
Chamber
Támadóként
A nem olyan rég a játékba került ügynök jelenleg a legjobb választásnak tűnik ezen az oldalon. Az ultijával ugyanis egy igen erős sniper rifle-t kapsz, míg a Q-ja egy pisztolyt ad a kezedbe, amellyel könnyen levadászhatod az ellenfelet.
Ezen két képességet leszámítva le tudsz még tenni csapdákat is, amely, Killjoy alarmbotjaihoz hasonlóan, akár biztosíthat is arról, hogy aggodalom nélkül vonulhattok be a lerakóra. És ott van még a teleportálása is, amellyel gyorsan tudsz egyik lerakóról a másikra jutni, szükség esetén.
Védekezőként
Ha viszont épp az a feladat, hogy megakadályozzátok, hogy lekerüljön a bomba, a pisztolya és az ultija ugyanúgy praktikus tud lenni. Utóbbival akár még az Operator árát is megspórolhatod, amely hosszútávon nagy segítség tud lenni.
Cypherhez és Killjoyhoz hasonlóan a csapdáival akár azt is meg tudod akadályozni, hogy az ellenfél bejusson a lerakóra. Az összes képességét megfelelően kombinálva egy olyan ügynököt is kaphatsz, amely ha elkapja a fonalat, nehéz lesz lelőni és elkapni.
Összegezve
Fényesnek tűnik a nem olyan régóta a választható ügynökök közé bekerülő Chambernek a jövője, ha pedig nem tudsz dönteni, hogy mely karaktert is kellene választanod, akár Chamber is megérhet egy próbát.
Természetesen bármely ügynökkel lehet csodát tenni, ha egy tapasztaltabb játékos választja ki őt magának, és hajlandó beletenni az órákat, hogy megismerje a karaktert, így akkor is érdemes lehet egy próbát tenni valamely ügynökkel, ha nem lettél túlságosan meggyőzve.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!