Az előző szezonok végi adatok szerint többen is magasabb rankot hoztak össze a nyáron, mint ősszel.
A játékosok számára a ranked rendszer fontos, hiszen ez alapján tudják belőni, hogy milyen skill szinten is állnak. Legalábbis alapvetően erről szólna a fáma, de azt muszáj megjegyezni, hogy egy csapatjátékban nagyon nehéz meghatározni az egyének valódi szintjét, hiszen sok összetevő van minden egyes mérkőzésben a killeken kívül, ami számottevő lehet. Sokszor a csapaton, a kommunikáción, a pillanatokon múlik egy adott kör vagy meccs megnyerése vagy elvesztése. Ennek ellenére a globális MMR szám az, ami meghatározza ki milyen rankon játszhat.
Az R6S-ben egyébként elég széles a skála ebből a szempontból, sok-sok lépcsőfoka van a ranglistának:
- Copper I, II, III, IV, V
- Bronze I, II, III, IV, V
- Silver I, II, III, IV, V
- Gold I, II, III
- Platinum I, II, III
- Diamond
- Champions
Kép forrása: esportstales.com
Nem nehéz kitalálni, hogy a legkevesebben a Champions szekcióba tartoznak. Külön érdekessége a dolognak, hogy a Ubisoft sosem osztott meg információt a játékosok eloszlásáról rank szerint, viszont az Esports Tales kutatómunkája elég szépen megmutatja, hogy átlagban milyen szinten is vannak a játékosok. 2021. júliusában a Platinum 3-ban voltak a legtöbben - ami körülbelül 3200 és 3600 MMR közötti értéket jelent.
Kép forrása: esportstales.com
Néhány hónapra rá viszont ez látványosan visszaesett, ugyanis a közösség 42.4 százalékát már a Gold valamelyik szintje tette ki, és ezek között is a Gold 3 vezetett, még ha minimálisan is. Ez olyan 6-800 MMR-es átlag csökkenést jelent egy szezon alatt, ami azért valljuk be, hogy elég soknak mondható. Úgy tűnik a Crimson Highst után a North Star upgrade sokaknak nem igazán ízlett. Vajon a Crystal Guard, és utána High Calibre ezen változtat majd valamin? Egyelőre nem tudni, mert újabb grafikon még nem látott napvilágot, de kíváncsian várjuk hogyan alakul az eloszlás a közeljövőben.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!