Hirdetés

Játékteszt: Ez még mindig a szivárványos és nem a Rambó Six Extraction

Outbreak 2.0, ami para(zita) is meg nem is.

Hirdetés

Hol is kezdjem? Mondjuk az elején, általában ott szokták, bár ebben az esetben ez talán azért nem feltétlenül adja magát, mert a Siege az már elindította ezt a sztorit. Jött ugye az Outbreak játékmód, ami akkor limitált ideig jól elszórakoztatta a közösséget, és a parazita méltó és izgalmas ellenfélnek bizonyult. A 2018-ban az Operation Chimera során bemutatott PvE szösszenet tényleg nagy népszerűségnek örvendett, merőben elütött az addig ismert hangulattól.

A Ubisoft aztán gondolt egyet és rájött, hogy ebből bizony újabb bevételi forrásuk lehet, ráadásul olyan nagyon meg sem kell magukat erőltetni. Valljuk be, lehúztak egy újabb rókabőrt a Siegeről, és kiadták Extraction néven. A sok titkolózást meg hercehurcát is bevállalták - ne felejtsük el, Quarantine néven indult a projekt, de a pandémia érkeztével ezt módosították -, majd jó néhány halasztást követően 2022-ben csak kiadták a játékot. Első ránézésre talán egy picivel szebb, mint a Siege, de számottevő különbséget nem igazán lehet látni a két program között.

A menü szintén letisztult és hozza az elődjében megszokott zsánert, és itt meg is ragadom a lehetőséget, hogy gyorsan letudjam a játék pozitívumait. Van egy fajta hangulata, ami be tud némileg szippantani ugyanis. Nem sűrűn volt szerencsém olyan játékhoz, ahol egy idegen életforma ellen egy taktikai egységként kellett bemerészkednem egy fertőzött területre, de az Extraction ezt remekül átadja, és tényleg úgy érzem a világ megmentése rajtam és a további két társamon is múlik. Az első pályák nehézségi foktól függetlenül könnyűnek mondhatóak, ha egy picit is összedolgoznak a játékosok. Aztán viszont, ahogy egyre másra teljesítjük a küldetéseket, érződik, hogy nem lesz elég az óvatoskodás, tényleg meg kell tervezni és össze kell hangolni az akciókat. Van jó néhány féle misszió, úgy mint egy bent rekedt tudós kimenekítése, 1 percen belül 3 laptop aktiválása, egy terület megvédése, különleges idegen életforma felrobbantása, likvidálása vagy befogása. De ezek egy idő után ismétlődnek, tehát néhány óra után azért ezen a fronton már nem biztos, hogy meglep majd a játék. Bár amikor a gateway megjelent az üde színfoltként hatott, hiszen egy átjáróhoz kellett eljutni, majd átrepített egy másik pályára, ahol is egy Protean elnevezésű entitást kellett kiradírozni.

A fegyverek és a hangok szintén jók, hozzák az elvárt szintet, és tényleg jó osonni, meg lövöldözni a fertőzött területeken. Némelyik helyszín egyébként parádésan jól el lett találva, ahogy mindent áthat a parazita, egészen groteszk és magával ragadó látványt eredményez. Talán a legjobb része a dolognak, hogyha meghalunk a pályán, akkor a karakter úgy mond bent marad, és következőre az lesz a küldetések egyike, hogy őt ki kell onnan hozni, és csak sikeres menekítés esetén lehet újra használni az adott operátort.

Nagyságrendileg ennyi, jó pár órát el lehet vele szöszmötölni, de többet nem igazán nyújt, egy jó társasággal időnként elő lehet venni, viszont a kezdeti varázs gyorsan alább hagy, és ráeszmél az ember, hogy nem feltétlen akar már olyan elánnal bemenni a következő küldetésre, mint 1 órával ezelőtt. Nem feltétlenül azért, mert unalmas, hanem mert nem igazán van benne olyan nagyon különleges dolog, ami ott tartson. Az operátorok a Siegeből érkeztek, szinte egy az egyben, még a különleges képességeik is szinte. A fegyverek szintúgy. És bár többféleképpen lehet szintezni, egyesével az operátorokat, vagy a high tech kütyüket is így lehet beszerezni, és a pályák is csak bizonyos rank felett nyílnak meg, mégsem érzem úgy, hogy úúú de kellene a következő szint, hisz ez meg az vár rám. Tényleg felemás érzetem van, mert 1-2 órára két spannal kiváló tud lenni, azonban nincs benne több, legalábbis egyszerűen nem érzem a késztetést, mint akár a Siegenél, hogy újra és újra elindítsam és pörgessem a rankedet vagy másik játékmódot. Game Pass részeként elérhető, ezáltal egy próbát megér, de teljes áron nem ajánlanám egyelőre, csak nagyon hardcore Siege és R6 fanoknak. Ha több tartalom, változatosabb küldetések és operátor kínálat is bekerül a jövőben, akkor befuthat egy szép ívet a játék, hisz ne feledjük, maga a Siege is nehezen indult be, és lett olyan népszerű, mint amilyennek ma ismerjük.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés