Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

A Gran Turismo 7 szűk 1 hónap múlva március 4-én jelenik meg, a Sony pedig tegnap indította el a játék marketingjét egy félórás „State of Play” videóval, amelyet teljesen az új játéknak szenteltek.

A nagy bemutató előtt egy virtuális médiaeseményen és egy kerekasztal-interjún is részt vehettünk a GT sorozat készítőjével, Kazunori Yamauchival. Érdemes megemlíteni, hogy az alábbi képernyőképek mindegyike a játék PlayStation 5-ös verziójából származik és egyelőre nem volt alkalmunk megtekinteni PlayStation 4 összehasonlításokat, képernyőképeket vagy videókat.

Gran Turismo World

Kazunori Yamauchi előadása minden eddiginél egyértelműbbé tette: a Gran Turismo 7 az autókról szól . Yamauchi megnyitójában kifejtette: „A játék háttere az, hogy az autók – az emberiség 20. században született legfantasztikusabb eszköze – kultúráját és vonzerejét átadjuk az emberek új generációjának.” A játék ezt úgy kívánja elérni, hogy visszatér a gyökerekhez, és a klasszikus Gran Turismo játékok egyik legalapvetőbb elemével, a „Világtérképpel” tiszteleg ősei előtt. Eltekintve az újabb játékok olykor hideg és klinikai menüitől, a meleg és hangulatos térképek a játék különféle funkcióinak helyérzetét adják.

Hivatalosan a térkép a következő helyeket tartalmazza:

• Driving Missions
• License Tests
• Used Car Dealership
• Brand Central
• Sports
• Scapes
• World Circuits
• Gran Turismo Café
• Garage
• Legendary Car Dealership
• Showcase
• Tuning Shop
• Custom

• Multiplayer

„A Gran Turismo 7-nek nincs egyértelmű vége” – mondta Yamauchi. „Úgy gondolom, hogy a GT7 az a fajta játék, ahol rengeteg kilométert érhetsz el, és új játékmódot fedezhetsz fel, akár egy év múlva is.”

Autók vásárlása

Még mindig nem hozták nyilvánosságra a hivatalos „kezdő” autólistát de a bemutató során Kazunori Yamauchi megerősítette, hogy „több mint 400 autó lesz elérhető az első naptól kezdve”.

A játékban három különböző helyről lehet autókat vásárolni:

„Brand Central”: Ez a klasszikus játék „New Car Dealership”-jének megfelelője, ahol 2001-ben és később épített autókat vásárolhatunk.

Használt autó kereskedés: Olyan hely, ahol régebbi, használt autókat vásárolhatunk kedvezőbb áron. Korábban Yamauchi megerősítette, hogy a használtautó-kereskedő minden nap változó autóválasztékot kínál majd.

Legendás autókereskedő: Ez a kereskedés rendkívüli és történelmi jelentőségű autókat kínál majd.

A CIKK A KÖVETKEZŐ OLDALON FOLYTATÓDIK!

Pályák, napszak és időjárás

Indulásakor a Gran Turismo 7 hivatalosan „több mint 34 helyszínt és több mint 90 elrendezést” tartalmaz majd, amelyek „több mint 100” versenyeseménynek adnak otthont. A hivatalos számlistát ismét nem hozták nyilvánosságra, de az eddigi bemutatókban a következő pályákat fedezhettük fel:

Valós pályák

• Autodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
• Autodromo Nazionale di Monza
• Autopolis
• Brands Hatch
• Circuit de Barcelona-Catalunya
• Circuit de la Sarthe
• Circuit de Spa-Francorchamps
• Daytona International Speedway
• Fuji International Circuit
• Goodwood Motor Circuit

• Mount Panorama
• Nurburgring
• Red Bull Ring
• Suzuka Circuit
• Tsukuba Circuit
• WeatherTech Raceway Laguna Seca
• Willow Springs

Fikciós pályák

• Alsace Village
• Autodrome Lago Maggiore
• Blue Moon Bay Speedway
• BB Raceway
• Circuit Sainte-Croix
• Colorado Springs
• Deep Forest Raceway
• Dragon Trail
• Fishermans Ranch
• High Speed Ring
• Kyoto Driving Park
• Northern Isle Speedway
• Sardegna Road/Sardegna Windmills
• Special Stage Route X
• Tokyo Expressway
• Trial Mountain



Mindegyik pályán több tevékenység is elérhető lesz, többek között:

Circuit Experience: Ahogy a GT Sportban debütált , ez a mód segít gyorsan megtanulni az egyes pályák szakaszait egy sor kihívás során.

Time Trial: Vegyünk egy autót, és fussunk gyorsköröket.

Drift Trial: Pontokat szerezhetünk driftelés közben.

Custom Races: Testreszabható pályabeállítások. Még mindig nem ismerjük a funkció pontos részleteit, bár feltételezhetjük, hogy legalább ugyanazt a funkciót fogja nyújtani, mint a GT Sportban .

Meeting Place: Bár ennek az új menüpontnak még nem ismerjük a teljes funkcióját, de Yamauchi az pályáknak szentelt virtuális közösségi térként írta le. „Mintha a nürburgringi körkávézóban lennénk. Elképzelhető nyitott előcsarnokként, ahol a világ minden tájáról mindenki csatlakozik, és bármikor cseveghetsz velük, és autózhatsz is együtt.”

Yamauchi megerősített néhány további részletet az időjárásról és a napszakszimulációról is. Minden pályán korlátozott idő és időjárási átmenetek lesznek a reggeli és az esti idő előrehaladásával, valamint az időjárással, amely napos és felhős között váltakozik.

Néhány pálya azonban – és kiemelte azokat a pályákat, amelyek a való világban 24 órás versenyeknek adnak otthont, mint például Spa, Le Mans, Daytona és Nürburgring – estétől reggelig egy teljes 24 órás ciklusban is szerepelni fognak. Nedves időjárás csak bizonyos, nem meghatározott pályákon lesz elérhető, az eső a felszín nedvességtartalmát és hőmérsékletét egyaránt befolyásolja, és a fizikai modellben is figyelembe veszik. A GT Sporttal ellentétben itt sem lesz állandó nedves időjárás, a felszáradó ívre mutatott Yamauchi, ami a jármű kezelhetőségét is befolyásolja majd.

A CIKK A KÖVETKEZŐ OLDALON FOLYTATÓDIK!

Grafikai módok

Azt már egy ideje tudjuk, hogy a GT7 kifinomult „ray-traced” grafikával rendelkezik majd, de nem mindenhol használják majd. A játék két különböző grafikus megjelenítési módot tartalmaz:

Frame Rate Mode: Játékmenethez használatos, ez a mód 60 képkocka/másodperc sebességgel fut, és nem tartalmaz „ra-traced”-et.

Ray Tracing Mode: Verseny-visszajátszásokhoz, „3D szakaszokhoz” és Fotó módhoz használható.

A két módot összehasonlító mintavideóból kiderül, hogy a különbség minimális volt, ha nem is megkülönböztethetetlen a versenyek ismétléseiről készült felvételeken. A „ray-traced” legnyilvánvalóbb előnye az autókon látható fény visszaverődése volt.

3D térbeli hang

Habár Yamauchi kijelentette, hogy a játék PlayStation 4 és PlayStation 5 verziói egyenértékűek, a PlayStation 5 verzió jelentősen továbbfejlesztett hallási élményt nyújt a „3D Spatial Audio” formájában. Míg a GT7 alapértelmezés szerint egy 16 csatornás audiorendszerrel egyenértékű, a PS5 „több száz csatornás hangszórót” képes előállítani az ambisonic technológia segítségével. Az Ambisonics egy „full-sphere” térhatású hangformátum, amely a hallgató felett és alatt egyaránt képes szimulálni a hangforrásokat. Az Ambisonic átviteli csatornák nem hordoznak diszkrét hangszórójeleket, ehelyett egy hangszóró- független reprezentációt küld arról, hogy honnan jön a hang, amit aztán az audioberendezés dekódol.

Yamauchi szerint ezt a hatást a fejhallgatóval lehet a legjobban megtapasztalni. Pontosan meg kell tudnia mondani, honnan jönnek a hangok, legyen szó akár a pálya felett repülő helikopterekről, más autókról vagy az alatta lévő gumiabroncsok csikorgásáról. Az atmoszférikus hangokat is javították; A hangok a felület textúrájától és keménységétől függően különböző módon verődnek vissza a különböző anyagokról, természetesebb hangulatot teremtve.

Haptikus visszajelzés

A PS5 egy másik exkluzív funkciója, most pontosabb részleteket kapunk arról, hogy pontosan milyen érzéseket közvetít a konzol kifinomult DualSense vezérlője, beleértve a felületi textúra különbségeit, az első gumiabroncsok csúszó rezgését, a motor/hajtáslánc vibrációit és az autó karosszériájának rezonanciáját. A vezérlő adaptív triggerei is jól használhatók lesznek. A blokkolásgátló fékrendszerek által keltett rezgések mellett a játékosok egyedülálló különbséget fognak érezni a fékpedálok súlyában az autók között.

Gran Turismo Café

Yamauchi jelentős időt töltött az új „Gran Turismo Café” funkció megvitatásával mind előadásában, mind az interjúk során, ami azt sugallja, hogy fontos szerepet fog játszani a GT7 -ben . A játék oktatási funkcióinak központi eleme lesz, és arra ösztönzi a játékosokat, hogy egy kényelmes, virtuális kávézóban magukévá tegyék az autókultúrát.

A kávézó tulajdonosa, Luca lesz az Ön kalauza, aki több mint 30 különböző „menükönyvet” mutat be, amelyek a játékban szereplő autókat ismertetik. Yamauchi megemlítette, hogy ezeknek az autóknak néhány tervezője fel fog tűnni a kávézóban miközben Ön tanul róluk. Az összes menükönyv törlése a GT7 -et a Yamauchi által a játék „úgynevezett befejezésének” nevezte el, bár gyorsan megemlítette, hogy a játéknak nincs tényleges végpontja.

„Mivel olyan összetett rendszerünk van a GT7 -ben, a Café egyfajta útitervet ad a játékban végrehajtható dolgokhoz. Ezek a menükönyvek nem lesznek kemény célpontok, de rávezetik a játékost arra, hogy megértse a különböző dolgokat, amelyeket a játékban megtehet, és ezzel jobban megérti a Gran Turismo világát” – magyarázta Yamauchi.

A CIKK A KÖVETKEZŐ OLDALON FOLYTATÓDIK!

Tuningolás

Az autótuning- és teljesítményalkatrészek visszatérése a Gran Turismo 7 egyik legjobban várt funkciója . Yamauchi is izgatott a dolog miatt: a Tuning képernyőt teljesen saját „minijátékként” jellemezte, és személyes kedvence a GT7-ben . Ez a képernyő három részre oszlik: a bal oldalon az autó teljesítményének különböző indexei láthatók, a jobb oldalon magukat a beállításokat és opciókat, a középső pedig lehetővé teszi az elvégzett változtatások hatásának mérését, beleértve az általános hatást is.

Ahogy Yamauchi korábban elmondta, hogy a Performance Point értéket nem egy egyszerű képletből származtatják, hanem az autó értékeléséből, miután az autó szimulált kört vezetett a háttérben. Amikor arról kérdezték, hogyan lehet ezeket a beállításokat megosztani, Yamauchi érdekes választ adott, megjegyezve, hogy a képernyőt a képernyőképek felhasználásával tervezték. „A beállításokat nem feltétlenül lehet megosztani a játékon belüli Showcase-en keresztül, de ügyeltünk arra, hogy a beállítások képernyők most hogyan vannak elhelyezve. Nagyon sok különböző részlet található az ottani beállításokban, de ha készítünk néhány képernyőképet, és megosztjuk azokat, megoszthatjuk a beállításokat az ismerőseinkkel” – magyarázta Yamauchi. A továbbiakban ismertette, miért nem valósítottak meg egy részletesebb megosztási funkciót. „Az autók státusza játékosonként eltérő lehet, attól függően, hogy különböző aeroalkatrészeket, tuning alkatrészeket vagy teljesítmény-alkatrészeket telepítettek. Ha csak egy másik autóból másolnánk át a beállításokat, előfordulhat, hogy eltérések nem működnek. Ezért hoztuk létre, hogy ne lehessen közvetlenül megosztani.”

Yamauchi elismerte, hogy milyen nehéz és félelmetes tud lenni az autótuningolás, és megerősítette, hogy a Polyphony Digital digitálisan kiadja az „Apex” című könyvét, amely a jármű dinamikájáról szóló könyvét eredetileg a GT5 Collector's Edition tartalmazta.

Zene visszajátszása

A zene nagy múltra tekint vissza a Gran Turismo sorozatban, és a GT7 megduplázza ezt a hagyományt egy olyan funkció újjáélesztésével és frissítésével, amelyet először a Gran Turismo 3: A-Spec- ben vezettek be . A Gran Turismo 7 dinamikus visszajátszásokat tartalmaz véletlenszerűen elhelyezett kamerákkal, amelyek a zene ütemére vágnak a különböző felvételek között. Nincs két egyforma visszajátszás, és minden alkalommal más kamerát használnak. „Már régóta vágytam arra, hogy a zenét más formában integráljam a Gran Turismóba. Az elmúlt öt évben a Polyphony stúdióiban nekem és munkatársainknak van egy hangszobája, ahol éjszakáig zongorázunk és különböző hangszereken játszunk. Innen jött a zenei újrajátszás ötlete, és ezt sikerült integrálnunk a GT7 -be” – mondta Yamauchi.

Music Rally

Amikor decemberben a „Music Rally” kifejezés először megjelent a GT7 japán promóciós füzetében , nem tudtuk, mit kezdjünk vele. Mint kiderült, ez nem elírás vagy félrefordítás volt: ez lesz a Gran Turismo 7 mókás, „just for fun” funkciója. Ez alapvetően egy checkpoint stílusú játékmód – de ahelyett, hogy az idővel versenyezne, a zene ütemével versenyez. Egy meghatározott számú „ütéssel” kezdi, amelyet akkor tölt fel, ha időben átjut egy ellenőrzőponton. Ahogy a BPM változik, úgy kell módosítania a vezetést, hogy a következő ellenőrzőponton át tudjon menni, mielőtt az „ütései” elfogynak. A cél az, hogy minél messzebbre vezessen, mielőtt kifogyna, és a megtehető távolság alapján versenyezhet barátaival. „A Music Rally-n valójában csak azt akartuk, hogy az emberek élvezzék a zenét” – magyarázta Yamauchi.  „Azt is szerettük volna elérni, hogy azok az emberek, akik először játszanak ezzel – akik korábban soha nem játszottak autós játékkal, vagy a gyerekek először játszanak autós játékkal –, azt akartuk, hogy valami olyan legyen, amit élvezhetnek.”

Scapes filmek…?

Bár erről a funkcióról nem tettek közzé hivatalos információkat a médiacsomagban található képernyőkép egy „Scapes Movies” nevű furcsa funkciót tár fel. Ez valószínűleg a GT Sportban debütált „Photo Scapes” funkció kiterjesztése , amely lehetővé teszi virtuális autók valós fényképeken belüli megjelenítését. A Sport háttérmenü videókat is tartalmazott, amelyek úgy tűntek, hogy az autót mozgásban, hasonlóan fotórealisztikus környezetben mutatják be. Feltételezve, hogy ez a funkció kreatívabb irányítást biztosít a játékosok számára az ilyen típusú videók felett, ez minden bizonnyal szórakoztató és lenyűgöző új funkció lenne a játékhoz.

Megjelenés

Kevesebb mint egy hónap van hátra a GT7 március 4-i megjelenéséig, az információs csatornák hamarosan megnyílnak, mivel a PlayStation megkezdi a multinacionális erőfeszítéseket a cég egyik legnagyobb, exkluzív játékának népszerűsítésére.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!