Máshonnan már ismert szisztémákat eszközölhet a Riot, de még mindig nem látja a fényt az alagút végén
A Riot Games pontot tett a folyamatos találgatások végére. Nem terveznek szavazás alapú pályaválasztást behozni a játékba, ezt az ötletet ismét nyíltan elvetették. Ettől függetlenül továbbra is keresik a lehetőségeket a térképválasztás diverzifikálására a jelenlegi rendszerükön túl. A Valorant pályáinak folyamatosan bővülő listájával a játékosok régóta szorgalmazzák a CS:GO-stílusú térképkiválasztó rendszert. A Riot néhány havonta új mapokat pumpál ki, és 2021 végén a 8-as térkép alattomos kedvcsinálót kapott, így újra fellángolt a vita arról, hogy a jelenlegi „súlyozott véletlenszerű” rendszer igazságosan osztja-e el a játékidőt az egyes térképeken. Azonban, mivel egyes játékosok játékideje továbbra is bizonyos térképek felé torzult, nem úgy mint más játékosoknak – több időt töltenek Iceboxon vagy Fracture-en, mint Spliten vagy Havenen – a status quo megkérdőjeleződött. Jonathan 'EvrMoar' Walker fejlesztő ezzel a praktikus magyarázattal állt elő:
„A [Weighted Random] rendszer a korábbi lejátszott meccseket veszi figyelembe és sok meccsen át tart. Nem akarok arról beszélni, hogy hányat pontosan, de figyeli a hosszú match history-t és megtartja annak súlyát, hogy egyenlően játszunk az összes pályán hosszútávon.” A fejlesztő azt is hozzátette, hogy a Riot zárt ajtók mögött „aktívan beszél erről a rendszerről, és ötletek után kutat”.
A súlyozott véletlenszerű rendszer legnépszerűbb alternatívája egy olyan funkció, amelyet közvetlenül a CS:GO-ból vettek át, ahol a játékosok a teljes lista helyett a térképek kisebb listájából választhatnak, amelyeken játszanának. Ennek a rugalmasságnak ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy ragaszkodhassanak az általuk preferált pályához, megvan az a hátránya, hogy a rangsorolt játékokon belüli rangok kiegyensúlyozatlanságát okozzák. A Riot szeretné elkerülni, hogy a játékosok „Bindon Goldos szinten játszanak, de Breeze esetében csak Iron skillűek” legyenek. Azt is szeretnék, hogy a játékosok időt szakítsanak az új térképek elsajátítására, ahelyett, hogy elkerülnék őket.
„A másik dolog, ami megtörténik az az, hogy a játékosok nem fordítják az idejüket arra, hogy megtanuljanak egy új mapot, amelyet esetleg megszeretnének! Kár, hogy nem ismerjük mindig az új térképeket, de ha a közösség mindig elkerüli azokat, akkor egy esetlegesen szórakoztató pályát véreztetnek ki a játékból” – tette hozzá EvrMoar.
Egy másik lehetséges alternatíva a „térkép-tiltás” rendszer, hasonlóan ahhoz, ahogy a Riot lehetővé teszi a bajnokok kitiltását a League of Legends-ben. A rendszer ismerete mutatója lehet annak, hogyan fognak hozzáállni az esetleges változásokhoz. Ez azonban nem újdonság, mivel a Riot már elmondta, hogy 2021 szeptembere óta keresik a megoldásokat. Jól észrevehető, hogy a Riot szívére veszi a játékosok visszajelzéseit, de arra még várni kell, hogy ez hogyan valósul majd meg a játékban.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!