Vajon hogyan tervezi az EA a Battlefield jövőjét? Ezt egyelőre nem tudni, de azért vannak tippjeink, amik megvalósulásának örülnénk.
Kifejezetten fáj, hogy a Battlefield széria a 2042-vel eljutott oda, ahová. Egy a sorozat addigi részeinek egyediségét mellőző, inkább a konkurenciát majmoló, átgondolatlan, összecsapott játék lett a BF2042, ami bár nem élvezhetetlen, messze van a Battlefield széria eddigi színvonalától. Egy lelketlen játék lett a legutóbbi felvonás, pedig az eddigieknek pont ez volt az erősségük, hogy valami mást nyújtottak a konkurenciához képest, hogy más mederben, más értékek szerint folyt a fejlesztés.
Mivel is vetette össze mindig mindenki a BF-játékokat? Hát persze, hogy a Call of Duty-val! Évekig voltak egymás legnagyobb riválisai, úgy, hogy igazából a Battlefield sosem szeretett volna CoD lenni, épp ettől volt remek. Nem akart kis pályákra szorítani maroknyi játékost, nem akart gyors meccseket, nem akart gyors fejlődést, nem akart 1-1 fegyverre korlátozott metákat, nem akart a solo játékra építeni. Egyedi akart lenni, online FPS-ben sosem látott méretekkel, megannyi fegyverrel és járművel, amik tényleg mind hasznosak és használhatóak, a hangsúlyt pedig a csapatjátékra helyezte, arra a csapatjátékra, amit pont megölt a BF2042.
És nem csak azért, mert ingame voice chat nélkül jelent meg a játék (bár ezt a döntést még ma sem értjük), hanem mert a különböző képességű karakterekkel igenis a solo játék irányába tolta el a játékmenetet az EA és a DICE, igenis gyorsítani akartak rajta, hogy picit közelebb legyenek a CoD-hoz, mindezt teljesen feleslegesen.
Meg is lett az eredménye. A BF2042 a széria egyik legrosszabb darabja, mintha nem is Battlefield játék lenne, ez pedig nyilvánvalóan nem nyerte el a fanatikus rajongók tetszését. Metacriticen a kritikusok véleménye alapján 68 ponton áll a program, míg a játékosok átlagosan 2 ponttal jutalmazták a Battlefield 2042-t.
De mi legyen a következő lépés? Hogyan tovább? Van innen visszaút a BF-széria számára? Van, persze, hogy van, csak ismerve az EA-t, nem igazán bízunk abban, hogy meg merik majd ezt lépni. Miről is van szó? Sok ezer órám van a különböző Battlefield játékokban, sokat gondolkodtam rajta, hogy merre és hogyan kellene elvinni a szériát, de ez persze nem egyezhet a te véleményeddel. A következőkben az én ötleteim olvashatod, ha neked más tippjeid vannak, nyugodtan írd meg azokat a kommentszekcióban.
Az üzleti modell
Tetszik vagy sem, ha online szolgáltatást is kínáló játékról van szó, a live services modell lehet a legoptimálisabb, még akkor is ha ezzel a kiadók nem tudják évről évre eladni ugyanazt, csak picit átalakítva. Az EA is elgondolkodhatna azon, hogy ha vissza akar térni az online FPS-ek közé és nagyot akar dobbantani, akkor dobja piacra a nagy betűs Battlefieldet, a live services Battlefieldet, ami onnantól kezdve hosszú éveken át frissülne. Legyen egy Battlefield, a közös Battlefield, amihez aztán azt a kiegészítőt veszed meg, amelyik neked tetszik. Ha a második világháborús hadszínterek vonzanak, akkor azt a kiegészítőt vásárolod meg hozzá és az azt futtató szervereken játszol. Ha a modern hadviselés vonz, akkor úgyszintén.
Azt gondolnánk butaság az Epic és a Fortnite példáját követni, de nem az. Tisztán látszik, hogy nincs szükség Fortnite 2-re, se semmilyen más címre. Egy tökéletes alapra van szükség, amit aztán évekig frissíthetnek. És erre még csak azt sem mondhatná az EA, hogy anyagilag nem éri meg, hiszen a kevés piacon lévő live services játék immár évek óta, napi szinten dollármilliókat termel.
Singleplayer
Kell egy kampány, ezt tisztán látszik. Amikor a játékosok megunták a bugyuta, 3-4 órás singleplayer sztorikat, akkor a kiadók ragaszkodtak hozzá. Most, amikor lenne igény egy igényesen összerakott, vállalható hosszúságú, szép, pörgős, izgalmas kampányra, az EA hirtelen kukázta a játékmódot. Szerencsére hamar belátták, hogy ez hiba volt és ma már biztosan tudjuk, hogy a következő BF már singleplayer kampánnyal érkezik majd. Ez azonban csak félsiker, nagyon fontos, hogy milyen is lesz az a bizonyos játékmód. Erre is van egy jó tippem, egy igazi messiás, de erről picit később.
Multiplayer
A karakterosztályokat már korábban is piszkálta a DICE, szerintem már akkor is feleslegesen. A BF3-ban játszott 4 cast remek volt, jól működtek a squadok, nem éreztem szükségét, hogy hozzányúljanak. A 2042-féle őrült szétbarmolás pedig végképp érthetetlen volt. A már-már hero shootereket idéző karakterek nem voltak eléggé izgalmasak, az eltérő tulajdonságok pedig pont azt a csapatjátékot ölte meg, amitől korábban olyan jó volt a Battlefield. Sok a hiba a 2042-ben, de ez kellene legyen az első, amin változtatnak a fejlesztők a következő részben. Erre kell építeniük mindent, a klasszikus Battlefieldes csapatmunkára, a hibátlanul működő karakterekre.
Ha ez megvan, akkor gondolkodhatnak a kisebb, de több csomópontot tartalmazó pályákon, a gyalogos egységek és a járművek közötti erőviszonyokon, a lőfegyverek működésén és persze dolgozhatnak majd a minél tökéletesebb technikai paramétereken, hiszen a BF2042 startja bár sok sebből vérzett, a technikai gondok voltak a legsúlyosabbak.
A varázsszó
És akkor jöjjön a varázsszó, ami szerintem mindent megjavíthatna, legalábbis tökéletes alapjául szolgálna a Battlefield széria új fejezetének: Bad Company. Az immár 12 éve méltatlanul magára hagyott szérián belüli széria. Rajongók milliónak okoznának örömöt, ha új részt kapna a BC, arról nem is beszélve, hogy a játék tökéletes alapja mindannak, ami eddig naggyá tette a Battlefieldet és talán annak is, amit az EA és a DICE innováció címszó alatt szeretne erőltetni.
Még a legtöbb játékost megosztó karakterosztályok is beleférhetnének a receptbe, különböző képeségeikkel együtt. Remek lehetőség lenne ez egy 15-20 órás BF-kampány megírásához is, akár open-world is lehetne egy esetleges új Bad Company egyjátékos módja. A kérdés csak az, hogy mit szeretne az EA? Ha a Medal of Honor sorsát szánják a Battlefieldnek is, ha a CoD-zsebébe akarnak pénzt termelni, akkor jó úton haladnak. De ha újjá akarják éleszteni a BF-szériát, akkor igenis gyökeres változásokra lesz szükségük, például olyanokra, mint amikről az eddigiekben volt szó.
De mit gondolsz te? Szereted egyáltalán a Battlefield játékokat? Te miként látnád szívesen a játék jövőjét?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!