A Sony fizet azért, hogy egy játék ne kerülhessen be a Game Passbe?

A Sony fizet azért, hogy egy játék ne kerülhessen be a Game Passbe?

Érdekes dokumentumok láttak napvilágot.

Év elején robbant be a hír, miszerint a Microsoft gigászi összegért – 68,7 millió dollár – felvásárolja az Activision Blizzardot. Az ezzel járó folyamatok azóta is tartanak, és jelenleg a szabályozó hatóságoknál pattog a labda. A brazil felülvizsgálókhoz benyújtott dokumentumok nyilvánosságra kerültek, és ezáltal még nagyobb betekintést nyerhetünk a Microsoft és a Sony között zajló üzleti versenybe.

A Sony úgy gondolja, hogy igazságtalan helyzethez vezetne a Call of Duty franchise-t is magába foglaló Activision Blizzard más kezekbe kerülése, és esetleg ottani exkluzív tartalommá válása, hiszen a játékosok ezáltal lehet, hogy tömegesen pártolnának át az Xboxhoz, mivel szerintük nincsen konkrét versenytársa ezeknek a legendás lövöldözős játékoknak. Ezt a Microsoft más cégekkel együtt – Ubisoft, Riot Games, Bandai Namco és Google – cáfolja, ugyanis valójában ott van a PUBG, az Apex Legends, és a Battlefield.

Továbbá a benyújtott dokumentumokban a Microsoft azzal vádolja a Sony-t, hogy a vállalat fizet azért, hogy bizonyos játékok ne kerüljenek be az Game Pass kínálatába. Az egyik fél szerint fokozná a versenyt, míg a másik fél szerint tönkretenné, ha például a CoD is a Game Pass tartalmát képezné. A játékok közzétételére vonatkozó szerződések igencsak bonyolultak, ezért nehéz procedúra megállapítani, hogy valójában kinek is van igaza. 

„A Sony fizet a „blokkolási jogokért", hogy a fejlesztőket megakadályozza a Game Pass és más előfizetéses szolgáltatások bővítésében" – állítja a Microsoft.

Úgy néz ki, hogy eseményekkel teli időszak vár a két cégóriásra, amely nagyban befolyásolhatja az érintett címek jövőjét. A köztük való verseny fellángolásának a nyertesei remélhetőleg mi, a játékosok leszünk.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Ebben a helyzetben szerinted kinek van igaza?

  • 33 %
  • 33 %
  • 33 %

Közvetítések