A Sony aggódik az Activision Blizzard felvásárlása miatt, mert így a Call of Duty is a Microsofthoz kerül.
Nem boldogok a Sonynál, derül ki egy jelentésből, amelyet az óriáscég még arra adott válaszul, hogy a Microsoft felvásárolná az Activision Blizzardot. Ennek fő oka pedig minden idők egyik legismertebb és legnépszerűbb játéka, a Call of Duty, amely így szintén a Microsofthoz kerülne. A Sony úgy véli, hogy a Call of Duty arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy Xboxra váltsanak a PlayStationről. A Sony szerint a CoD várhatóan továbbra is multiplatformos marad, ezzel pedig eleinte a Microsoft is egyet értett. Később azonban már azt állította az amerikai cég, hogy csak a következő három játék kiadását vállalta PlayStationre a szerződésben. Így joggal aggódhatnak Tokióban.
A japánok úgy vélik, hogy a CoD egy olyan alapvető, blockbuster cím, amelynek nincsen vetélytársa. Arra hivatkoznak, hogy egy 2019-es tanulmány szerint a Call of Duty jelentősége a szórakoztatóiparban leírhatatlan.
„Ez a brand volt az egyetlen videojátékos cím, amely a rajongók körében az összes szórakoztatóipari márka top 10-es listájára került. Olyan nagyhatalmak mellett szerepelt, mint a Star Wars, a Trónok harca, a Harry Potter és a Gyűrűk ura. A Call of Duty annyira népszerű, hogy befolyásolja a felhasználók konzolválasztását. Ezen felül a hűséges felhasználók népes közössége eléggé megszilárdult ahhoz, hogy még ha egy versenytársnak lenne is költségvetése egy hasonló termék kifejlesztésére, akkor sem tudna vele versenyre kelni" - áll a jelentésben. De azt sem tartják lehetségesnek, hogy más stúdió ennyi erőforrást tudjon fordítani egy játékra.
„Minden egyes éves Call of Duty-kiadás kifejlesztése körülbelül 3-5 évet vesz igénybe. Mivel az Activision évente egy Call of Duty-játékot ad ki, ez több százmillió dolláros éves befektetést jelent. Körülbelül 1200 ember dolgozik minden egyes verzión, és további 1500 ember vesz részt a kiadásban és a terjesztésben. Így csak a Call of Duty-nak több fejlesztője van, mint amennyit a legtöbb játékgyártó cég a teljes fejlesztési portfóliójában foglalkoztat, beleértve az AAA stúdiókat is. Továbbá, tekintettel arra, hogy 2021-ig további 2000 fejlesztő felvételét tervezi, az Activision valószínűleg arra számít, hogy a Call of Duty a jövőben még sikeresebb lesz. Egyetlen más fejlesztő sem tud ennyi erőforrást és szakértelmet fordítani a játékfejlesztésre. Azonban, még ha meg is tudnák ezt tenni, a Call of Duty túlságosan beágyazódott, így egyetlen rivális - legyen az bármilyen releváns is - sem tud felzárkózni."
A Call of Duty-t a játékosok évtizedek óta imádják, minden évben a legkelendőbb játékok között van, még akkor is, ha éppen magához képest gyengébb évet zár.
„Ez a játék az első személyű lövöldözős játékok szinonimája, és lényegében meghatározza ezt a kategóriát. Ezt a játékosok közösségi médiában való elkötelezettsége is bizonyítja: A Call of Duty több mint 24 millió követővel rendelkezik a Facebookon, szemben a Battlefield 7 milliójával; és több mint 12 millió követővel az Instagramon, szemben a Battlefield 2 milliójával. A játékosok nem valószínű, hogy alternatív játékokra váltanának, mivel elveszítenék ezt az tudást, ezeket a készségeket és képességeket, amelyekre az évek során szert tettek, sőt, még a Call of Duty játékokkal szerzett barátaikat is. A Call of Duty még az olyan gyengébb években is, mint 2021, még mindig jelentős mértékben felülmúlta a legtöbb más játékot. A Call of Duty: Vanguard például széles körben gyengébbnek számított, mint az előző évek címei, mégis a 2021-es év egyik legkelendőbb játéka volt. Más szóval a játékosok még egy rossz évben is hűségesek maradnak a márkához, és továbbra is megveszik a játékot" - magyarázta a Sony.
Nincs tehát egyszerű helyzetben a japán cég, kíváncsian várjuk, hogyan oldják meg azt, hogy a PlayStation-tulajdonosok is élvezhessék a jövőben a Call of Duty játékait.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!