Érkezett néhány olyan változtatás, amire régóta várt a közösség.
Július végén megérkezett a várva várt nyári DLC a GTA Online-ba, a The Criminal Enterprises. Többnyire bejöttek az előzetes számítások, valóban megérkezett sok olyan változtatás a játékba, ami miatt régóta könyörgött a közösség. Bár bőven lenne még min fejleszteni (khm bugok és hackerek), az irány mindenképpen jó. Ennek ellenére ez nem lesz egy rózsaszín ködbe borult kritika. Ugyanis a véleményem szerint az új DLC egy csupán átverés, egy szemfényvesztés. Egy selyembe csomagolt levegő. Ugyan rengeteg hasznos dolog érkezett, de ezt eladni úgy (ingyenes a kiegészítő, az eladást átvitt értelemben gondoltam), mint egy hatalmas új DLC, hát kissé átverés. Az új funkciók többsége érkezhetett volna egy sima heti frissítés során is. A Rockstar Games azonban úgy döntött, összegyűjti az apróságokat és egyszerre dobja be őket. Javították a játékélményt? Egyértelműen. Megtartja a játékosokat? Hát ebben már nem vagyok olyan biztos?
Rengeteg olyan változtatás jött, ami a „quality-of-life" növelésére szolgál, vagyis jobb legyen az általános közérzet és játékélmény. Ezek tényleg hasznos dolgok, de azok számára nem megoldás, akik kicsit ráuntak a meglévő tartalmakra. De lássuk őket kicsit részletesebben is.
Nerfek, változtatások
- Az Oppressor Mk II Homing Missile és Countermeasure gyengítésre került.
- A korábbi 8 helyett mostantól 10 ingatlant birtokolhatnak a játékosok.
- Minden jármű, ami be tud hajtani az LS Car Meet területére, felszerelhető lesz a Low Grip Tires opcióval.
- A Mechanic-tól kért járművek gyorsabban jelennek meg ezentúl.
- A játékosoknak nem kerül plusz költségbe, ha megsemmisítenek egy Weaponized Vehicle járművet.
- Az Avenger és a Mobile Operations Center Vehicle Workshop műhelyekben bármilyen jármű tárolható lesz, ami elfér bennük (kivéve az Oppressor Mk II, ami kizárólag a Terrorbyte-ban tárolható).
- A Legendary Motorsport és a Southern San Andreas Super Autos kapnak néhány új szűrőt és keresési beállítást – ez konzolokon az L1/R1 vagy LB/RB opciókkal érhető el.
- Mostantól minden Business Computer hozzáférhető privát Session-ben is, így minden Sell és Source küldetés teljesíthető Friends, Invite Only és Crew szervereken is.
- A játékosoknak mostantól meg van a lehetőségük, hogy vásároljanak Max Ammo-t az Interaction Menu-ben. A Weapon Wheel-en keresztül mostantól egyszerűen ehetsz Snack-et és helyezhetsz fel Armor-t is.
- A játékosok mostantól kocoghatnak a The Diamond Casino & Resort területén, a The Music Locker-ben, valamint a Nightclub ingatlanokban is, hogy gyorsabban eljuthassanak oda, ahova szeretnének.
- Auto Shop leszállítás esetén az Auto Shop Staff nagyobb eséllyel szállítja le sikeresen a járművet az ügyfélnek.
- A játékosok mostantól azonnal eldönthetik, hogy elfogadják vagy elutasítják azokat a küldetéseket, amiket telefonhíváson keresztül ajánlanak fel – így nem kell végig várni a hívást.
Az Oppressor módosításokat abszolút támogatom, bár szerintem minden követő rakétát be lehetne kicsit nerfelni, mert autóval igencsak lehetetlen counterelni, ami például pont egy business eladásnál nagyon frusztráló volt. Azért tettem múlt időbe, mert mostantól el lehet adni Invite Only szervereken is, nem kell alternatív megoldásokhoz folyamodni. A plusz járműgarázs mindig jól jön, most akár hússzal is növelhetjük az össz férőhelyünk. A Mechanic gyorsítása is érezhető, valóban gyorsabb lett, örülök, hogy betették. Azonban én még mindig hiányolom azt a funkciót, hogy lehessen a telefonban kedvenceket beállítani, hogy ne kelljen végigpörgetni a teljes névjegyzéket. Főleg, hogy a legtöbbet használt kontaktok többsége középen van, elég csak a szerelőre, a Mors Mutual Insurance-re vagy Lesterre gondolni. Az ammo vásárlás és az egyszerűbb snackelés is jól jön, bár itt meg kell jegyeznem, a CAPS-re lehet rakni egy akciót, ami akár ez is lehet, így egy gombnyomással tudtunk idáig is snackelni. Most ez megoldható másként, lehet ismét BM-elésre használni ezt a billentyűt. Ezzel párhuzamosan nőttek a kifizetések, ami a sima küldetéseknél, versenyeknél és egyéb játékmódoknál nem túl feltűnő. Igazából az, hogy 6000 helyett 9000 dollárt kapunk, nem hoz sok változást az életünkbe. A Heisteknél már egy fokkal jobb a helyzet, de a ki pénzt akar farmolni, az továbbra is Cayo Pericozni fog, még akkor is, ha nehezebb lett, és sokkal ritkábban indíthatjuk el (ha egyedül teljesítettük 3 játékbeli nap), mint idáig. Ez utóbbi mögött értem a logikát, valóban túl könnyű volt meggazdagodni vele, de inkább ez, mint a glitcheltetés, meg a hackelés.
Tartalmak
Érkeztek új resource küldetések, versenyek, és egy IAA-s küldetéssorozat. Alapvetően tetszenek, de nem hosszú távú tartalom egyik sem. A resource küldetések már alapvetően is a fülemen jönnek ki, és az IAA mission is tipikusan egyszer megcsinálod kontent, mint például a yachtos küldetések. A biznisz bővítések nem rosszak, a nightclubhoz érkező lehetőség, miszerint már azt is tudjuk tölteni resupplyjal valami fantasztikus. Idáig business battle-ök során volt lehetőségünk gyorsítani a töltésén, amiért viszont meg kellett küzdeni. Mivel a Cayo után körülbelül a második legjobb pénzszerzési lehetőségnek tartom, nagyon örültem ennek. Sok pénzt hoz, és teljesen passzívan tölti fel a készleteket. De alapvetően a többi biznisz fejlesztése is jól sikerült, még akkor is, ha nem kell világmegváltó dolgokra gondolni. Ami még nagyon tetszik, azok a showroomok. Megnyílt két autószalon, az egyik a Record A Studioszal szemben, a másik Simeonnál. Előbbinél két autót tudunk megnézni és megvásárolni, azonban nem bejárható zárt tér, amit nagyon sajnálok. A másiknál bemehetünk a boltba, öt járművet nézhetünk meg közelről, és még ki is próbálhatjuk őket. Hasonló funkciót én már évek óta vártam, mert nem tetszett az a rendszer, hogy az interneten kell rákeresni, hogy miként néz ki a kiszemelt autó, mielőtt megvenném, mert a játékban nem tudom. Ugye mindegyik alapvetően elölről látszik a játék boltjában, és vannak ugyan hozzájuk további képek, általában pont nem mutatnak semmit. Értelme nem sok van, főleg, hogy az idő 90%-ban hátulról nézed az autót, nem előlről, így elsősorban a farának kell szépnek lennie. Első lépésnek ez is jó, remélem bővítik még.
Összegzés
Kettős érzések kavarognak bennem. Ahogy már említettem, valóban jobb lett a játék. A „mindennapi életünket" megkönnyíti és javítja, azonban azok számára sok újat nem hoz, akik a DLC-k során térnek vissza a játékhoz. Azt a néhány autót gyorsan megveszik, feltuningolják, megcsinálják a küldetéssorozatot, minden újdonságból kipróbálnak egy-kettőt, aztán elmennek, igazából néhány nap után. A Cayo Pericot továbbra sem váltotta le semmi, mint elsődleges pénzforrás, talán a másfélszeres kifizetésre növelt Bogdan Problem nyújthat alternatívát ismét. Valamint semmivel sem lett kevésbé bugos a játék, és a hackerek sem lettek semennyire sem visszaszorítva, esetenként már invite only sessionbe is be tudnak jönni. Pedig talán ez fontosabb volna minden másnál, mert ennél jobban semmi sem tudná növelni a játékélményt. Talán majd legközelebb.
Neked hogy tetszik az új DLC?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!