Izgalmas vita bontakozott ki a konzollal kapcsolatosan.
Nagy port kavart a játékosok körében a bejelentés, miszerint a Gotham Knights csupán a 30 FPS-t támogatná konzolokon, annak ellenére, hogy PlayStation 5 és Xbox Series X/S eszközökön lesz csak elérhető. Fleur Martynak – a játék egyik fejlesztője – azzal indokoljam azt, hogy nem lesz performance mód – ami feláldozná a grafikát a jobb képkockasebességért –, hogy egy ilyen komplex és részletes világban ezt nem olyan egyszerű megvalósítani. Erről az alábbi cikkben bővebben olvashatsz.
Természetesen a többség ennek nem örül, hiszen ezeken a konzolokon jogosan gondolják, hogy több képkocka jár nekik, főleg egy ilyen nagyszabású és új játék esetében.
Lee Devonald – a Rocksteady fejlesztője – egy tweetben reagált erre a hírre, és szerinte az Xbox Series S az oka mindennek. Véleménye szerint, mivel egy új játékot mindig úgy kell optimalizálni, hogy a leggyengébb konzolon is megfelelően fusson, ez a gyengébb eszköz a jövőben játékok egész sorát húzhatja vissza, a Microsoft pedig nem engedi, hogy a Series X-en fusson valami a Series S nélkül.
„A Series S GPU az oka. A többplatformos játékokat mindig a legrosszabb teljesítményre kell optimalizálni. A Series S létezik, és a Microsoft nem engedi elindítani az egyiket a másik nélkül. Ez az eszköz játékok egész nemzedékét bénítja meg" – áll a bejegyzésben.
Devonald később bocsánatot kért az Xbox Series S-el kapcsolatos megjegyzéseiért, és elmondta, hogy habár a Rocksteady-nek ugyanaz az anyavállalata mint a Gothem Knights fejlesztőjének, nincsen rálátásra a háttérben zajló folyamatokra, így semmit nem tud a döntésük valódi okáról.
Ettől függetlenül valószínűleg nem légből kapott információk alapján tette közzé a véleményét, a Series S-nek tényleg visszahúzó ereje lehet Series X és a PS5 mellett. Azt, hogy ez minként oldható meg, vagy későbbi játékoknál is minőségbeli romlást okoz-e, idővel úgyis megtudjuk.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!