Elég ütős volt az MW2 béta, de azért lenne min csiszolnia a fejlesztőknek.
Múlt hét hétvégén már a PC-s tábor is kipróbálhatta az új CoD-ot, a Modern Warfare 2-t. Én, mint veterán Battlefield rajongó sosem voltam igazán CoD-szerelmes, de most nagyon elkapott a játék. Ehhez talán az is kellett, hogy a BF2042 óriási csalódás legyen, de maga az MW2 is végre egy izgalmas játék képét mutatta, amit nem láttam sem a Vanguard, sem a Black Ops Cold War esetében.
Szombaton és vasárnap erősen rá is feküdtünk az MW2 bétára Maros "leskisson" Gergő barátommal, akit az esport1tv CS:GO-közvetítéseiből ismerhettek. Mindkettőnket megnyert magának a játék, de azért vannak olyan hibák, amiket jó lenne ha javítanának még a megjelenés előtt. Mivel még csak a bétánál tartunk, reméljük, hogy a fejlesztők figyelnek is ezekre a visszajelzésekre és október 28-ra, a játék megjelenésére már minden jobb lesz.
A Dead Silence
Gyakorlatilag a bétában nincs értelme a Call of Duty egyik legjobb és legnépszerűbb perkjének. A korábbi részekben, a Dead Silence használatával teljesen hangtalanul szaladhattunk a pályán, óriási előnyt szerezve ezzel. Ez nincs másként most sem, ám a perk aktiválása ezúttal kapott egy animációt, ami időveszteséget jelent, ráadásul éles hanggal is jár a DS használata. Ezzel inkább felhívjuk magunkra a figyelmet, mintsem eltereljük. Reméljük, hogy ezt a megjelenésre átgondolják és átalakítják.
Not only did they add an animation while activating Dead Silence, but there’s a loud sound cue on the enemies end too.. pic.twitter.com/XWG11zkSmc
— CDL Intel (@intelCDL) September 25, 2022
A menü
Nem látványos és nem egyszerű. Leginkább így lehet összefoglalni azt a menürendszert, amit a bétában kaptunk. Egyszerűen csúnya volt és feleslegesen bonyolult, a végleges játékba reméljük, hogy valami sokkal mutatósabb és sokkal könnyebben használható rendszer kerül majd be.
A hangeffektek
A hangok még közel sem tökéletesek. A Dead Silence körüli problémákat már körbejártuk, ott is a hangeffekt a hibás, de nem tökéletes a lépések zaja sem. Egyszerűen túl hangos, ahogy a karakterek közlekednek a pályán, kilométerekről hallani lehet, ha valaki elindult feléd. Ezen még mindenképpen dolgoznia kell az Infinity Wardnak.
Az a fránya SBMM
Tökéletes matchmaking nem létezik, ezt el kell fogadnunk. Közel tökéletest azonban lehet csinálni, főleg ha egy olyan casual játékról van szó, mint a Call of Duty. A bétában azonban túlságosan is erős volt az SBMM (skill-based matchmaking) ami folyamatosan figyeli a teljesítményünket és a siker vagy kudarc tükrében sorsol be minket a következő meccsre.
Ezzel csak az a baj, hogy ha annyira szigorú a rendszer, mint az MW2 bétában volt, akkor az szinte azonnal idegességhez vezet. Elég egy jó meccset játszanunk és azonnal jóval feljebb sorol a játék, egy olyan meccsbe rak, ahol már labdába sem tudunk rúgni. Ranked játékmódban ezzel nem lenne különösebb baj, de az MW2 esetében nem ártana, ha a fejelsztők picit lezábbra engednék az SBMM-et.
A láthatóság
A béta során szint gondot okozott az ellenfelek, de akár csapattársaink kiszúrása is. Ez persze függ a pályától és a skintől is, de rengeteg volt az olyan eset, amikor az enemy egyszerűen beleolvadt a háttérbe. A Breenbergh Hotel nevezetű pálya különösen rossz volt ebből a szempontból, sokszor alig lehetett észrevenni a játékosokat.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!