10 érdekesség az IEM Rio Majorről

10 érdekesség az IEM Rio Majorről

Megnéztük és kielemeztük a legérdekesebb riói számokat.

Egy Major utáni számvetés elmaradhatatlan eleme, hogy megnézzünk pár különleges tényt a versenyről. A Scope.gg össze is szedett rögtön tizet, melyek között akadnak komolytalanok is bőséggel, de pár olyan is, amit érdemes árnyalni egy kicsit. Nézzük is, miről van szó!

10 érdekesség Rióból

  • b1t fejlövési aránya volt a legmagasabb Rióban, az összes találatának 25,1%-a HS volt. Közeli második helyen végzett ebben a bajnokká váló fame 24,8%-kal.
  • n0rb3r7 48 csirkét ölt meg a végső győzelemhez vezető úton.
  • torzsi 33 alkalommal vette újra a kevlárját feleslegesen.
  • apEX 12 alkalommal halt meg a bomba robbanásától.
  • Jame 48 flash assistot hozott össze.
  • sinnopsyy 31 molotovot rontott el, amiből 24 robbant fel a levegőben.
  • arT az egyetlen, aki Zeus x27-tel fraget szerzett, méghozzá háromszor.
  • juanflatroo 20102(!) alkalommal vizsgálta meg a fegyverét játék közben.
  • torzsi 85 ellenfelet vakított el teljesen.
  • sdy 239 flashbanget rontott el (értsd: senkit nem vakított el velük).

Torzsi és a felesleges kevlárvásárlás

Aligha újdonság bárkinek is, hogy amennyiben van sisakod, de a kevlárod csökken egy kör végéig, akkor utóbbit újravásárolhatod 650 dollárért a játékban, míg előbbi nem vész el halálig. Amiről viszont érdemes kicsit bővebben beszélni, az az, hogy mikor számít feleslegesnek a kevlár újravásárlása. A kevlár a sebzés 50%-át nyeli el. Tehát 25 kevlárt és 50 HP-t veszítenénk akkor, ha egy fegyver kereken 100-at sebezne és 50% lenne a páncélátütése. Ez a képesség pedig nem romlik, a kevlár 1 és 100 pontnál is ugyanolyan effektív, a hangsúly azon van, hogy ne fogyjon el.

A klasszikus elképzelés szerint – figyelembevéve a fegyverek tulajdonságait – akár 20 kevlárig is lemehetünk, ha az ellenfél vásárol, illetve 60 körül már érdemes beruházni, ha force körre számítunk. A különbség a már említett páncélátütésből következik: az olcsóbb fegyverek közül többnek is alacsonyabb a páncélátütése a riflekhöz képest, ezért ezek több pontot vesznek le a kevlárunkból.

Ehhez képest kevésbé extrém az újabb megközelítés, amit a Scope.gg is használt a számításához, amikor kiemelték torzsi kapcsán ezt a statisztikát. Ők azt ajánlják, hogy ne menjünk 50 alá a T-oldalon, illetve 57 alá CT-oldalon, pontosabban ezen értékek felett ne vegyük újra a kevlárt. A legfontosabb előnye mindkét megközelítésnek nem feltétlenül túlélési esélyekben mutatható ki, hanem gazdaságiban: értelemszerűen, minden el nem költött 650 dollár jól fog jönni, amikor a félidő során később vásárolni kell.

Ami pedig torzsit illeti, pontos ítélethez meg kellene keresnünk azt a 33 alkalmat a Majorről, amikor feleslegesnek nyilvánították a kevlárvásárlását. De bízunk benne, inkább arról van szó, hogy gazdaságilag megengedhette (elég csak a Liquid elleni domináns meccsre gondolni) és nem a csapatának esélyeit rontotta a körönként kidobott 650 dollárokkal. 19 játszott pályára levetítve a 33 alkalom egyébként elenyészőnek tűnik.

Sinnopsyy és az elrontott molotovok

Arról ugyan nincs statisztikánk, hogy más profi játékosok mennyi molotovot rontanak el átlagosan egy tornán, de a 31 elég soknak tűnik 11 lejátszott pálya alatt a Bad News Eagles játékosától. Az pedig csak tovább rontja a helyzetet, hogy ebből 24 még csak nem is landolt, hanem a levegőben robbant fel. Ennek sok oka lehet a sietségtől kezdve a rossz begyakorlásig. Ami biztos, szándékosan nem igazán szokás olyan molotovot dobni, ami még csak földet sem ér.

Sdy és az elrontott flashbangek

A NAVI beugrója 239 alkalommal dobott olyan flashbanget, amitől senki sem vakult. Ez 10 játszott pályán szinte olyan, mintha minden körben dobna egyet, ami alapfunkcióját tekintve rosszul sikerült. Bizonyára van köztük jópár olyan, aminek semmi köze nem volt semmihez. De Sinnopsyy hibás molotovjaival ellentétben itt már beszélhetünk protokollokról is. Ez remélhetőleg segít jobban megérteni ezt a hatalmas számot.

Miről is van szó? Alapvetően minden csapatnak vannak olyan gránátjai, amelyek funkciójukat tekintve arra szolgálnak, hogy már ismert taktikákat és kör eleji agressziókat blokkoljanak. Nézzünk egy példát! Ha tudjuk, hogy egy agresszív védő játékos átlagosan minden második körben letolja Infernón banánt és sikeresen entryt szerez 1:35-nél, akkor a T-k rendszeresen be fognak dobni oda egy flasht (esetleg más gránátokat is) 1:35-kor, mert az a biztos. Ugyanígy, ha az agresszív védő tudja, hogy gyakran kapni fog egy flasht 1:35-kor banánban, más időzítést fog keresni a támadásához a félidő haladtával, néha le is mond erről az opcióról. Ennek következtében a CT-k ismét finomítani fognak a saját időzítéseiken.

Mindez azt eredményezi, hogy a protokoll flasht dobó játékos gyakran úgy fogja eldobni azt, hogy senkit sem vakít meg. A példa nyilván végtelenül egyszerű, de jól szemléltet egy lehetséges funckiót. Illetve fontos, hogy nem egyetlen ilyen protokoll lehet egy mérkőzésen, hanem az ellenfél tendenciái, sőt, akár a spawn pozíciók alapján is változhat, hogy ki, mit és mikor dob, amikor még relatíve kevés információ áll rendelkezésre. Ezen felül T-oldalon lehetnek például fake-eléshez használt flashek is, bár ezek alapfunkciója az, hogy minimum érzékelje valaki, ha nem is lesz teljesen elvakítva tőle, hiszen a cél téves információ eladása.

Borítókép: HLTV/brcho
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!