Hivatalos megjelenési dátum nincs, te biztató jelek annál inkább a LoL-os MMO kapcsán.
Milliók várják világszerte, hogy a Riot Games egyre több és több képet, videót vagy csak egy morzsányi új információt ejtsen el a League of Legends MMO-val kapcsolatban. Ez az óriási hype nem véletlen, ugyanis a világ legnépszerűbb MOBA játékának a "massive multiplayer online" változatáról van szó. Az alapok tehát adottak ahhoz, egy sikeres projekt valósulhasson meg az amerikai cég égisze alatt.
A világ hatalmas és izgalmas, Runeterrát imádják a játékosok
Egy MMO-hoz elengedhetetlen a világalkotás, ugyanis több ezer vagy akár több tízezer órán keresztül kell kiszolgálni a játékosokat. Az ehhez megfelelő miliő és az atmoszféra kialakítható, ha van egy erős alap. Szerencsére a Riotnak nem kell a szomszédba menni ötletekért, ugyanis Runeterra mindent tálcán kínál a fejlesztőknek. Remélhetőleg Bilgewatertől Noxusig, Zauntól Frejlordig be lehet majd utazni ezt az óriási pályát úgy, hogy az nem lesz nyűg a sokadik alkalommal sem.
A világalkotás mellett narratívára is szükség van, hogy a különböző küldetésekből a játékosok megtudhassák az egyes karakterek közötti viszonyokat, a népek közötti kapcsolatokat. Mivel egy RPG-ről van szó, ezért a játék szövegkönyve kisebb könyvtárakat tölthet majd meg, de nem mindegy, hogy kik írják meg ezeket a történeteket. Mivel maga a League of Legends lore-ja is adott szintén már most, ezért "csak" át kell ültetni a játékba a főbb szálakat, hogy elégedetten csettintsenek az idézők.
Az Arcane példája
Nem lehet azonban csak arra alapozni, hogy minden LoL-os leül majd és elindítja az MMO-t. Meg kell valahogy nyerni azokat, akik eddig vagy egyáltalán nem, vagy csak alig-alig foglalkoztak a League of Legendsszel. Az Arcane animációs sorozat megmutatta, hogy teljesen új rajongókat lehet toborozni minőségi munkával, rengeteg befektetett erőforrással, idővel és energiával. Egy MMO-t nem lehet félvállról vennie a készítőknek sem, de a Riotnál ezzel eddig nem volt egyszer sem probléma. Amihez nyúltak a csapatnál, abból azonnali siker lett, kivételt talán csak a Legends of Runeterra, a gyűjtögetős kártyajáték képez.
A világ adott, a sztorinak megvannak a főbb vonalai, az ismerős karakterek nem maradnak ki a buliból. Ezek után rá lehet térni magára a játékmenetre. A World of Warcraft lefektette a harcrendszer és irányítás alapjait, azonban ezt már sokan továbbfejlesztették több-kevesebb sikerrel. A programozóknak el kell dönteniük, hogy a Lost Ark-féle vonalat erőltetik, esetleg maradnak a WoW-ban használt mechanikáknál, vagy megpróbálnak valami átmenetet találni, mint a New World és a TERA tette. Mindegyik stratégia bizonyította, hogy lehet sikeres, de talán itt vannak azok a kérdések, amelyeket igazán jól kell megválaszolniuk a döntéshozóknak, hogy tényleg elsöprő siker legyen a játék.
You probably can’t answer, but I’m wondering if dungeon bosses can/will be any champions we know of? I keep imagining struggling to take down a GIANT cho’gath and it has me really intrigued.
— C9WaffleSmuggler (@LantzGaming) September 12, 2022
Nehéz látatlanban kijelenti, hogy bármit csinálhat a Riot, akkor is garantáltan ömlik majd a pénz a kasszába, mert készítettek egy MMO-t. Amit azonban ki lehet jelenteni, hogy nagy hozzáértéssel és megfelelően átgondolt tervezés utáni, alapos megvalósítással készültek az eddigi programok. A VALORANT, a LoL, a TFT abszolút a kategóriáján belül a legelitebb körökbe tartozik, ezt lehet várni a Project L-től (verekedős) és az MMO-tól is.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!