"Túl jó a The Last of Us sorozat!" - Ezért kell megvennie a Blizzardot a Microsoftnak

Kecskére a káposztát, gyakorlatilag ezzel érvel a Microsoft.

Az utóbbi pár hónapban egészen sok hírt kaptuk arról, hogy a Microsoft és a Blizzard házassága azért nem olyan egyszerű történet. Először az Amerikai Kereskedelmi Bizottság kezdett vizsgálódni, hogy nem kerül-e monopol helyzetbe a Microsoft a felvásárlás után. Később már az Nvidia és a Sony is aggodalmát fejezte ki, hogy a Call of Duty sorozat, emiatt ezek után exkluzívvá válhat. Végül pedig az európai hatóságok is elindították az antitröszt elemzéseket. Szóval lehet, hogy a Microsoft már egy éve bejelentette a a vásárlási szándékát, de az korántsem biztos, hogy az üzletet nyélbe is ütik.

Pedig a Microsoft minden megpróbál. Lobbizik a bizottságnál, ígéreteket tesz a versenytársaknak, sőt még azt is belengette, hogy papíron is vállalják, hogy a CoD nem lesz kizárólag csak egy platformon. Mondjuk azért a kisbetűs rész az, hogy nem örökre teszik ezt a vállalást, csak öt évre. Utána pedig lesz opció arra, hogy ezt meghosszabbítsák. Erre persze nem ugrott a Sony, miért is tette volna? Ha meg is születik a papír, ami kimondja, hogy nem lesz exkluzivitás, mi akadályozza meg a döntéshozókat öt év múlva abban, hogy ne hosszabbítsák meg azt. Egy versenyalapú piacgazdaságban nem létezik az adott szó, ami nincs papíron az olyan mintha, nem is lenne. Amikor mindent a profit irányít, akkor nincs jóhiszeműség, nincsenek ígéretek. Egy üzleti döntés számunkra lehet etikátlan, viszont abban az esetben, ha extra pénzt hoz és nem ütközik törvényekbe vagy korlátozásokba, akkor minden cég meg fogja azt hozni, főleg amikor olyan léptékről beszélünk, hogy Microsoft, meg Activision, meg Blizzard. 

Olyan viszont van, hogy egy döntés, egy kijelentés, egy nyilatkozat hatással van a cégre. Erre tökéletes példa a British Petrol. A sok évvel ezelőtti olajszennyezésre adott bocsánatkérés olyan vihart kavart, hogy a cég részvényei megzuhantak, sőt még a South Parkba is bekerültek.

Most pedig a Microsoft is egy kicsit úgy tűnik beleugrott ugyanebbe a cipőbe. Nemrég a cég kommunikációs vezetője, Lulu Cheng Meservey, érdekes Tweet gondolatokat küldött az amerikai Kereskedelmi Bizottságnak (FTC). 

Cheng, hosszú sorokon keresztül áradozott arról, hogy mekkora a siker a The Last of Us. Hogy a Sony padlása tele van jobbnál-jobb játékokkal, amikből hihetetlen dolgokat lehet a filmvászonra vagy a tévéképernyőkre vinni. Hogy a sorozat milyen szinten turbózza a játékeladásokat. Gyakorlatilag csak azt nem tette hozzá, hogy “Nézzétek már, a csúnya Sony olyan sok pénzt keres, mi meg nem!”. A konklúzió pedig, amit le akart vonni, hogy itt egyébként ők az áldozatok és pont ezért az üzletet is ideje nyélbe ütni, mert úgy lesz majd egyensúly a piacon. 

Viszont azért gyönyörű hely az internet, mert az emberek szabadon elmondhatják, amit gondolnak a dolgokról. Amit pedig Ms. Chang kapott, azt biztos nem teszi ki otthon az ablakba. Félreértés ne essék, a válaszok szignifikáns többsége tűri a nyomdafestéket, szinte senki nem kezdett el fröcsögni. Csak szisztematikusan fogták az üzeneteket és darabokra szedték azokat, olyan érvekkel, amikbe nehéz lenne belekötni. Szóval ebben a körben felvésünk egy L betűt a Microsoftnak és az egyszer biztos, hogy a közösség nem fog mögéjük állni ebben a tranzakcióban. Persze ettől még lehet lehet aláírják a papírokat és a Blizzard beolvad, ha engedik, hiszen az üzleti világban nincs etikátlan vagy etikus döntés. Itt csak olyan szerződések vannak, amiket vagy aláírnak vagy nem. Amikor dollár milliárdokról van szó, akkor ott csak egy harmadlagos szempont a korrektség.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!