Az új füst teljesen megváltoztathatja azt, ahogyan Counter-Strike-ozunk

Az új füst teljesen megváltoztathatja azt, ahogyan Counter-Strike-ozunk

A Valve előállt szerdán a hét szavával: volumetrikus. De mit is jelent ez egyáltalán? Eszik vagy isszák? Milyen hatása lesz ennek a metára?

Szerda este óta nyüstölheti a közösség a Counter-Strike 2-t. A legtöbb játékost egyértelműen az új füst fizika érdekli a leginkább – már azt leszámítva, hogy mikor ajándékozza meg őket Gaben egy kulccsal. Nem túlzás azt állítani, hogy a gránátok körüli változások alapjaiban változtathatják majd meg a taktikai lehetőségeket és így a metát is. Hiszen rengeteg bugnak búcsút inthetünk, sőt, néhány új trükköt is kaptunk a Valve-tól. De nézzük, hogyan is változik a játék ezen a téren!

DINAMIKUS FÜST

A legnagyobb durranás egyértelműen az új füst, amely mostantól független a klienstől, tehát mindenki pontosan ugyanazt és ugyanúgy fogja látni, ezzel megölve az egyirányú füstöket és egyéb bugokat. Ráadásul a korábbiaktól eltérően nem csak valami furcsa ködöt képez az új füstgránát, hanem volumetrikus (magyarul térfogati) tulajdonságokkal rendelkező objektumokat. Ez azt jelenti, hogy immáron kitöltik a rendelkezésre álló teret és hatnak rá a golyók, valamint a gránátok. Vagy ahogyan a Valve „propaganda” állítja:

„A füstgránátok mostantól dinamikus térfogati objektumok, melyek interakcióba lépnek a környezettel, reagálnak a megvilágításra, lövésekre és robbanásokra. A füst most már képes kölcsönhatásba lépni más játékeseményekkel, új lehetőségeket teremtve. A golyók és a robbanógránátok elfújhatják a füstöt, hogy rövid időre kitisztítsák a rálátást vagy kiterjesszék a takarást.

A füst mostantól átszivárog a nyitott ajtókon és törött ablakokon, le és fel terjed a lépcsőkön, valamint terjeszkedik hosszú folyosókon és keveredik más füstökkel. A Counter-Strike 2-ben a füstrészecskék együttműködnek az egységesített megvilágítási rendszerrel, valósághűbb fényt és színt téve lehetővé."

A CS2 meta ezzel a fejlesztéssel nagyot fordulhat a jelenlegihez képest. Először is, a füst szélét (és ezt fontos kiemelni, hogy a szélét, nem a közepét) lőve rövid időre lyukat üthetünk a felhőbe, ezzel információt szerezve a túloldalán történő eseményekről. Jelen állás szerint azonban ez kockázatos vállalkozás lehet, mert innentől kezdve az elmúlt évek metájában feltűnő füst spamelés kiegyenlítődik valamelyest, a túloldalon lévő ellenfelünk kap egy esélyt a reakcióra. Viszlát M4A1-S?

Másodszor, egy HE gránátot beledobva akár a teljes füstöt eltüntethetjük kb. 3 másodperc erejéig – de erről picit később. Harmadszor, a füstök mostantól barnás-narancssárga vagy kék színűek lesznek attól függően, hogy T vagy CT vette-e meg azt. Ez leginkább a profi meccsek nézőinek jelenthet majd hasznos információt. Érdemes még hozzátenni, amennyiben a földről vesszük fel egy ellenfelét, akkor is a vásárló csapat árnyalatát kapja meg a gránát. Meglátjuk még, de szerintünk sok vizet nem fog zavarni.

Negyedszer, a volumetrikus tulajdonság miatt sok, a CS:GO-ban használt füst lineup használhatatlanná válik majd, mert nem úgy fog takarni, mint korábban, hiszen a környezettől függően más irányokba terjedhet. Persze az nem változik, hogy ugyanott landol-e, tehát több olyan is lesz, ami egy az egyben átültethető, csak nem minden.

A Valve azt ígéri, hogy sokkal konzisztensebben fog viselkedni a füst mind a dobáskor, mind a landolás után. Ebben segíteni fog, hogy többé nem kell jumpthrow bindot sem használni és a skyboxok is megszűntek. De egyelőre annyi fenntartásunk hadd legyen, hogy csak Dust2-t tudja kipróbálni a közösség, ami ilyen szempontból talán a legfaékebb pálya az összes játékban valaha. Sokkal érdekesebb lesz látni, hogy mi történik például egy Mirage-on, Nuke-on vagy Overpasson.

HE gránát

A füsttel kapcsolatos változások egyértelműen megváltoztatják azt is, ahogyan az HE gránátokra gondolunk és ez lesz az igazi metaváltás alapja. Mint írtuk is már, az HE-vel el lehet tüntetni 3 másodpercre a füstöt. Ezzel a gránátok szinte kő-papír-olló játékká válnak, hiszen a molotov kioltható a füsttel, a füst kioltható a gránáttal. Oké, a gránátot még nem lehet „eloltani” a molotovval, de valamit hagyni kell a CS3-ra is, igaz?

Lényeg a lényeg, a füsttel kapcsolatos változások lényegébben buffolták az HE-t és nerfölték a füstöt: a CS2-ben ugyanis kapunk egy elég jó eszközt arra, hogy meglepetésszerű támadást indítsunk egy füsttel blokkolt útvonalon, ami felgyorsíthatja a játékot a ma ismerthez képest. Minden VertiGlobal szíve rettegéssel van tele, ezt garantáljuk.

Molotov

Végül tegyünk említést a molotovról is, hiszen ez egy apró, de annál fontosabb változáson ment át: nincs többé füstje! Aligha kell megmagyarázni bárkinek is, hogy ez miért vezethet kiegyenlítettebb játékhoz. Ráadásul a Source 2 fizika miatt most már lötyög az üvegben a folyadék. 10/10 játék.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Borítókép: Valve

Kövess Minket!



Nektek bejönnek a gránátokkal kapcsolatos változások?

  • 60 %
  • 10 %
  • 20 %
  • 10 %