Cikkünkben választ kaphattok a véletlenszerű eseményekkel kapcsolatban leggyakrabban felmerült kérdésekre.
Az 1.20.1-es frissítés nyílt tesztjén bemutatkozott egy vadonatúj játékelem, amely a látványvilágot és a játékmenetet is a következő szintre emeli: véletlenszerű események a csatatéren! A pályától függően ilyen esemény lehet például egy hajó megsemmisülése, egy zeppelin lezuhanása vagy egy vonat érkezése. Egy csatában egy vagy több véletlenszerű esemény is előfordulhat. A funkcióval kapcsolatos alapvető információkat a nyílt tesztről szóló cikkünkből olvashatod el. Most azonban következzenek a fejlesztői válaszok a leggyakrabban felmerült kérdésekre.
Gyakori kérdések
Mi az oka a pályák átalakításának?
A játékban a játékosok jelenleg csak minimális mértékben lépnek interakcióba a pályákkal. Összetörhetnek kerítéseket, fákat és néhány nagyobb tárgyat, de igazából ennyi. Szeretnénk lehetővé tenni a harci helyzetek dinamikus megváltoztatását, beleértve a környezettel folytatott szélesebb körű interakciót is. Szeretnénk, ha a játékosok jobban elmerülhetnének a vizuális hatásoknak köszönhetően, és ennek érdekében olyan rendszert akarunk építeni, amelyben a játékosok nagyobb ráhatással lehetnek a játékmenetre, és amelynek látványvilága gazdag és élénk.
Ezek a véletlenszerű események az összes pályán szerepet kapnak majd, vagy csak néhányon? Szeretnétek több eseményt is felvenni a játékmód térképeire?
Nem célunk, hogy az új játékelem minden változatát beépítsük az összes pályára. Elméletileg szinte bármelyik pályán működőképes az új funkció. Csak a célszerűségben látunk korlátokat. A véletlenszerű események és a többi elem bevezetése elsősorban arra szolgál, hogy javuljon a játékélmény, nagyobb legyen a változatosság, és hogy felcsigázza a játékosokat az egyes pályák kapcsán. Ezek a funkciók nem fogják teljesen megtörni a pálya játékkoncepcióját.
Annak meghatározásához, hogy mely eseményeket és pályákat érdemes felhasználni, ki fogjuk értékelni a teszteredményeket, a játékosok visszajelzéseit és reakcióit, valamint a technikai teljesítménymutatókat. A döntések meghozatala előtt minden egyes térképet a saját eredményei alapján értékelünk.
Ezek a véletlenszerű események csak Normál csatákban lesznek jelen, vagy más játékmódokban is, például a Roham, a Frontvonal és az Erődítmény módban?
A tesztelési folyamat során kizárólag a Normál csatákra szeretnénk összpontosítani, hogy megértsük a rendszerben rejlő teljes potenciált és a rendszernek a csaták mérőszámaira gyakorolt hatását. Bár fontolgatjuk, hogy az eseményeket más játékmódokba is bevezessük, ez jelenleg nem prioritás, és a kérdést egy későbbi időpontban fogjuk megvitatni.
Mi váltja ki ezeket az eseményeket? Az eltelt idő, a játékosok által végrehajtott akciók vagy a megsemmisített járművek száma?
A tesztelés során az események 100%-os valószínűséggel bekövetkeznek annak érdekében, hogy teljeskörűen kiértékelhessük a rendszert. A célunk azonban nem az, hogy a megjelenéskor minden csatában eseményeket indítsunk a pályán. Ehelyett egy olyan rendszer létrehozására törekszünk, amely különböző tényezők – például az eltelt idő, a játékhelyzet és az előre elkészített forgatókönyvek – kombinációja alapján szabályozza az események elindítását.
A játékosok kapnak értesítést arról, hogy mikor és hol történnek majd a véletlenszerű események? Ha igen, hogyan és mikor kapják meg ezt az információt?
Mindenképpen szeretnénk értesíteni a játékosokat az eseményekről, de ebben a szakaszban még nem tudjuk részletesen ismertetni a megvalósítás mikéntjét. A Felderítő küldetés tesztfázisa során az események 100%-os bizonyossággal megtörténnek. A játékosok különböző kommunikációs csatornákon keresztül kapnak értesítést, beleértve egy ikont a kis térképen, egy jelzőt a 3D-s képernyőn és egy eseményzónát.
A véletlenszerű események minden pályán ugyanolyanok, vagy különböző forgatókönyvek szerint működnek majd?
A pályán bekövetkező összes eseményt kifejezetten az adott pályára terveztük. A tesztfázisban a lehetséges eseményeknek csak egy részét fogjuk használni. Minden egyes esemény és pálya sajátosságait egyedileg vesszük figyelembe.
Az események megsemmisítik az érintett területen tartózkodó járműveket?
A nyílt teszt során az esemény területén található tankok megsemmisülnek.
Ez azonban egy kezdeti megoldás tesztelési célokra, és jelenleg ez volt a legkönnyebben megvalósítható. Ezt a megvalósítást a jövőben szeretnénk átalakítani.
Szerintetek jó ötlet a fedezék és a terep megváltoztatása egy tankos játékban?
Igen, úgy gondoljuk, hogy az ötlet jó. Nagyon jól teljesített az összes belső teszten, és tisztában vagyunk vele, hogy nem fog minden játékosnak tetszeni. Ezért tartunk nyílt tesztet, amelyben bármelyik játékos részt vehet.
Amikor meghozzuk a végső döntést arról, hogy a funkciót beépítjük-e a játékba, figyelembe vesszük a teszteredményeket, a játékosok értékeléseit és reakcióit, a technikai teljesítménymutatókat, majd eldöntjük, hogy mely eseményeket és pályákat fogjuk bevezetni.
Milyen hatással lenne ez a játékmenetre?
Az eredményt a kijelölt pályák konkrét eseményeinek beállításai fogják befolyásolni, de nem akarjuk drasztikusan megváltoztatni a játékmenetet ezeken a pályákon.
Ez elzárhatja bizonyos területek megközelítését vagy éppen a menekülési útvonalakat (pl. eltorlaszolhatja a dombot a Mines pályán)?
Igen, előfordulhat, hogy a pályától függően ezek az események blokkolhatják vagy megnyithatják a hozzáférést a pályákon található új zónákhoz és fedezékekhez.
Hogyan befolyásolják majd ezek a változtatások az egyensúlyt bizonyos pályákon?
Szeretnénk megtartani a pályák egészének és az egyes oldalaknak az egyensúlyát a jelenlegi szinten, vagy akár eseményeket kiváltva javítani rajta.
Hogyan fogjátok kiegyensúlyozni a pályákat a véletlenszerű események bevezetése után?
Ezeknek az eseményeknek számos paramétere van, amelyeket szabadon alakíthatunk. A teszteredmények függvényében pedig azt tervezzük, hogy megváltoztatjuk ezen események befolyásának mértékét a csata általános menetére. Lehetséges, hogy egyes pályákon az események ki lesznek kapcsolva.
Lesznek időjárási effektusok, például hó/homokvihar a pályákon, hogy dinamikusabbá váljon a játékmenet?
Ebben a szakaszban nem annyira a vizuális részre összpontosítunk (bár ez természetesen fontos egy ilyen funkció esetében), hanem a játékmenetre, amely dinamikusan megváltoztathatja a csata menetét. Miután megbizonyosodtunk róla, hogy a mechanika megfelelően működik, finomítani fogunk a látványelemeken és az effekteken, valamint új, potenciálisan izgalmas eseményeket fogunk bevezetni, köztük időjárási jelenségeket is.
Milyen hatással lesznek ezek az események a játékosok számítógépének teljesítményére?
Jelenleg teszteljük az elem teljesítményét különböző rendszereken, de nem tudjuk biztosan megmondani, hogy milyen mértékben befolyásolja a teljesítményt. Tudjuk, hogy a játékosok jelentős része alacsony teljesítményű PC-n játszik a játékkal. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az új funkció ne befolyásolja jelentősen a teljesítményt. A teljesítményre gyakorolt hatást két részre kell osztani: vizuális és számítástechnikai részre. A funkció egyes részeire a grafikus memória, míg másokra a processzor, a merevlemez stb. van hatással. Azt már biztosan tudjuk, hogy ez a játékelem vizuálisan részletesebb lesz magas grafikai beállítások mellett, mint az alacsonyaknál.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!