A Starfield több, mint 1000 bolygójából, csak körülbelül 100-on lesz élet

A Starfield több, mint 1000 bolygójából, csak körülbelül 100-on lesz élet

Egyre inkább kíváncsiak vagyunk, hogy milyen lesz a végeredmény.

Todd Howard, a Starfield játék rendezője még  több betekintést engedett abba, hogy milyen is lesz a sci-fi eposz, amikor végre megjelenik. Amit eddig láttunk belőle, az lenyűgöző volt, az Xbox Games Showcase során elég részletesen bemutatták a játékot, majd elárulták, hogy ennél bugmentesebb játékot még nem láttak. Azonban most kiderült, hogy (a 30 FPS mellett) nem csak móka és kacagás lesz, bár ennek részben funkciója van.

Kiderült ugyanis, hogy elég magányos lesz a játék: Howard szerint a játék több mint 1000 bolygójának körülbelül 10 százalékán lesz élet, mivel a Bethesda megpróbálja megragadni az univerzum „csodálatos pusztaságát". Egy interjúban a rengeteg planétáról faggatták, és megkérdezték tőle, hogy mennyi kézzel készített tartalom lesz ezeken a bolygókon, és hogy tényleg sok dolguk lesz-e a játékosoknak. A vezér kizártnak tartja, hogy előbbi megvalósuljon minden esetben, de ettől még nem fogunk unatkozni. Ehelyett a Starfield procedurálisan elkészített bolygói kézzel készített helyszíneket tartalmaznak majd. A játék központi helyszínei például előre elkészítettek lesznek, de a peremvidéken sokminden a véletlenre lesz majd bízva. Reméljük ennek nem az lesz a végeredménye, hogy a bolygók többsége kopár és kietlen lesz, ahol lényegében semmit sem lehet csinálni, legfeljebb egy kis nyersanyaghoz jutni. Bár az is tény, hogy a 10% elsőre nem hangzik jól, de az is több, mint 100 bolygót jelent, amin nyüzsgő élet van, így mindig találunk társaságot, ha már túl sok volt a magányos felfedezésből.

„Szerintem van egy bizonyos szépség abban, amikor az ember leszáll az ilyen bolygókra, és úgy érzi, hogy 'én vagyok az egyetlen ember, aki valaha is meglátogatta ezt a bolygót. Reméljük, hogy mindenki élvezni fogja, de ez egy másfajta felfedezés, mint amilyenben eddig részünk volt” – mondta.

Azonban nem csak ez derült ki a játékról. Arról is faggatták Howardot, hogy hogyan fogunk közlekedni a Starfieldben, amikor nem az űrhajónkban vagyunk. „Létezik szárazföldi jármű, vagy lehetőség arra, hogy esetleg néhány ilyen vadon élő lényt hátasként használjunk?” A válasz sajnos egy határozott nem volt, de a modderek valószínűleg hamar változtatnak majd ezen a megjelenés után. Ez a válasz nem nagy meglepetés, mivel a hónap elején készült 45 perces Starfield Direct gameplay videóban biztosan láthattunk volna valamikor szárazföldi járműveket, ha lennének a játékban. Ehelyett egy jetpack-szerű szerkezet segít majd a gyorsabb mozgásban. Azért is különösen szórakoztató a használata, mert attól függően változik majd a viselkedése, hogy az adott bolygón milyen erős a gravitáció.

Rengeteg lesz a tennivaló is, de mi a helyzet a szabadidős tevékenységekkel? Nos az interjúból kiderült, hogy nem lesz lehetőségünk horgászni például a hagyományos módon, hogy aztán a különféle űrlény halakat eladjuk vagy megegyük, amit egyébként elég sok RPG-ben meg tudunk tenni.

Ami a romantikus kapcsolatokat illeti, nem számít, hány társ, vagy mekkora legénység lesz a közelünkben, csak néggyel alakíthatunk ki románcot. Ráadásul nem is akármelyikükkel: csak négy előre meghatározott karakter számára készültek teljes értékű románc-küldetések. Azt is elárulta Howard, hogy a Starfield során hozott döntéseidnek drasztikus következményei lehetnek a társaidra nézve. A szövetségeseid hátba talán nem szúrnak, de egy jó darabig nagyon dühösek lehetnek rád.

A Starfield szeptember 6-án érkezik PC-re és Xbox Series X/S-re.

Kövess Minket!



Gamer szótár