Megint nem tud 60 FPS-t a Microsoft egyik nagyreményű játéka

Megint nem tud 60 FPS-t a Microsoft egyik nagyreményű játéka

A Starfield egyelőre csodálatosnak tűnik, de megjelent a galaxis egén egy redflag.

A tegnapi Xbox Games Showcase-en a Bethesda eddigi legnagyobbnak ígérkező játéka kapta a rivaldafény nagyrészét és egy több, mint félórás bemutató során rengeteg részletről lerántották a leplet a játékkal kapcsolatban. Teljesen lenyűgöztek a látottak, ez alapján teljesen alaptalan volt az XboxEra félelme. Azonban néhány sötét felhő elkezdett gyülekezni az égen.

Amit eddig kaptunk, az tényleg fantasztikus. Ám azt még természetesen nem ismerjük, hogy milyen technikai állapotban lesz a program megjelenéskor, de bízunk benne, hogy semmi baj nem lesz vele. Viszont előkerült egy kínos részlet vele kapcsolatban, ami a cím méretei miatt valahol érthető, de teljesen szembe megy a Microsoft korábbi nyilatkozatával, ami miatt már a Redfallnál is rengeteg kritikát kaptak. Ugyanis az Xbox Series X és S konzolokon is 30 képkocka/másodperc sebességgel fut majd a játék. 

Erről Todd Howard, a Bethesda egyik vezetője beszélt egy interjúban, ahol megerősítette, hogy a játék full 4K felbontásban fut majd a Series X-en és 1440p-ben a Series S-en.

„Azt hiszem, a korábbi játékainkat tekintve nem lesz meglepő, hogy mi a célunk. Mindig ezek a hatalmas, nyitott világok, teljesen dinamikus, hiper részletességgel, ahol bármi megtörténhet. Mi ezt akarjuk. Azonban nem akarjuk feláldozni azt az élményt, amitől a játékaink igazán, igazán különlegesnek érződnek. A program remekül fut, néha 60-nál is gyorsabb, de konzolon lekorlátozzuk, mert jobban szeretjük az állandóságot, ahol ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod játék közben. Nagyon elégedettek vagyunk a programmal, de szükségünk van erre a mozgástérre, mert a játékainkban tényleg bármi megtörténhet.”

Ami a PC-s framerátát illeti, erről nem esett konkrét szó az interjúban, ahogy arról sem beszélt Howard, hogy egy későbbi frissítéssel elhozzák-e a 60 FPS-t. Összességében ez egy érdekes döntés, mert sok játékos inkább a magasabb FPS-t választaná a kifogástalan grafika helyett, de a Bethesdánál úgy érezték, most ez a helyes döntés. A Starfield szeptember 6-án jelenik meg Xbox Series X/S-re és PC-re.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések