Lassan érkezik a játék, de a közhangulat nem a legjobb a legutóbbi bejelentés óta.
Sok olyan játék van, amit nem teljesen tudok hova tenni, mert folyamatosan ellentmondásos hírek érkeznek róla. Ilyen az Arkane Studios által fejlesztett Redfall is, amelyet egyrészt már elhalasztottak, hiszen eredetileg tavaly nyáron kellett volna megjelennie, végül azonban márciusban sem jött, és a végső megjelenési dátuma május 2. A nyílt világú vámpíros fps-ről már láthattunk játékmenetet is, ám a közösség nem volt túlságosan meggyőzve, hogy ez valóban jó lesz és sokan kiakadtak egy buta mechanika miatt is.
Ezután kiderült, hogy már a magasabb árcédulát kapja a program, és nem az eredetileg hitt 70 eurósat, hanem még ennél is borsosabb ára lesz. Közben nem mellékesen a játék kreatív igazgatója, Harvey Smith elkotyogta, hogy a Microsoft fúrta meg a PS-verziót, ami jót biztosan nem tett az Activision Blizzard felvásárlásának. Amikor már teljesen feladtuk volna a reményt és lemondtunk volna a játékról, akkor derült ki, hogy nem is egy Left 4 Dead klónra kell számítani! Ám a derűs időszak nem tartott sokáig, most ismét aggasztó hírekkel leptek meg minket a fejlesztők.
Az Arkane Studios ugyanis Twitteren jelentette be, hogy a Redfall megjelenésekor mindkét konzolon mindössze 30 FPS-en fog futni. A felbontás az Xbox Series X-en 4K, az S-en 1440p lesz, de csak a Quality mód lesz elérhető. Aztán próbálták menteni a menthetőt és kijelentették, hogy egy későbbi időpontban egy játékfrissítésen keresztül 60 FPS-es Performance módot is hozzáadnak majd. Ez nagyon nem hangzik jól, a legújabb generációs konzolok esetében szerintem jogos elvárás lehet már a 60 fps, arról nem is beszélve, hogy az első benyomások mindig nagyon meghatározóak a játékok esetében is, ez pedig így a Redfallnál már biztosan nem lesz tökéletes.
Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
— Redfall (@playRedfall) April 12, 2023
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date. pic.twitter.com/NLaGsMbwdW
A legszomorúbb az egészben, hogy a Microsoft konkrétan bejelentette anno, hogy náluk a 60 fps lesz a standard, ami így elég hamar megdőlt. Lehet, hogy érdemes lett volna még néhány hetet dolgozni a játékon és megfelelő állapotban kiadni csak a játékot.
https://t.co/VdHWYJJXhr pic.twitter.com/9CDTgQxEOD
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) April 12, 2023
Azt pedig már csak félve kérdezem meg, hogy ezek után milyen gépigénye lesz a PC-s verziónak?