A jövőre érkező játékról egyre többet árulnak el, lássuk, mi mindent tudtunk már meg róla.
A Ubisoft Forward előtt robbant a bomba és a francia cég bemutatta a saját fejlesztésű (a Massive Entertainment csapata dolgozik rajta) Csillagok háborúja-játékát, a Star Wars Outlawst, amely 2024-ben jelenik meg és a Rebellion korszakába repít el majd minket. Kevesen számítottak arra, hogy az Xbox Games Showcase-en leleplezik a Ubisoft egyik legjobban várt videójátékát, de végül mindenkit megleptek. A látott trailer pedig egyből levett a lábunkról.
Aztán hamar kiderült, hogy a Ubisoft miért mutatta meg a játékot már a saját eseménye előtt. Ugyanis először még csak egy kedvcsinálót hoztak el, hogy aztán másnap este már a játékmenet trailerrel jelentkezzenek. Mivel a Divisionön dolgozó csapat munkálkodik rajta, nem meglepő, hogy TPS-nézetben tudunk majd játszani, a főhősünk pedig Kay Vess, egy szélhámos lány lesz, aki aranyos társa, Nix társaságában keresi a szabadságot és az eszközöket, hogy új életet kezdjen. Ahogyan már említettük, időben a Birodalom visszavág és A Jedi visszatér között játszódik, tehát javában az eredeti trilógia alatt vagyunk, ahol a Birodalom ereje teljében van és elsöpör mindent, ami az útjába kerül. Azonban figyelmét elsősorban a lázadás köti le, így az alvilág kétes alakjainak könnyebb dolga van, ha egy kis zűrt szeretnének okozni. Kapunk majd egy hatalmas, nyílt világot, ahol felfedezhetjük a már jól ismert, ikonikus bolygókat, miközben eddig nem látott planétákra is elutazhatunk.
Ezeket olvastad már?
Hamar kiderült, hogy ezúttal nem a fénykardok körül forog majd minden. Az Outlawsban ugyanis sugárvetőnk lesz a legjobb barátunk! Erről meg is kérdezték Julian Gerighty kreatív igazgatót, aki azt válaszolta, hogy Kay Vess nem rendelkezik majd egyáltalán karddal, mert nincs rá sem, szüksége sem igénye.
Ami a történetet illeti, az első videók alapján úgy tűnik, hogy a történetben kifejezetten fontos szerepe lesz annak a Pyke szindikátusnak, amit a The Book of Boba Fett sorozatban is láthattunk, de egyelőre nem tudjuk, hogy össze is mossák-e majd valahogy a fejlesztők a játékot és a sorozatot.
A gameplay felvételek során láthattuk, hogy a bolygokról felszállva valós időben repülhetünk ki az űrbe, ám erről kiderült, hogy csak részben van így, teljes szabadságot azért nem kapunk. Gerighty ugyanis egy interjúban beszélt arról, hogy mekkora területekre is számíthatunk egy-egy bolygó esetében.
„Ez egy durva hasonlat, de egy bolygó mérete körülbelül két zónával egyezik meg az Assassin's Creed Odyssey-ben. Lehetne két-három zóna is. De ez nem egy epikus 'egész Anglia újrateremtése' megközelítés. A lényeg, hogy az Outlaws bolygói kezelhető méretűek lesznek mind a játékos, mind a Ubisoft Massive fejlesztői számára” – mondta
Az is kiderült, hogy hiába láttuk a bolygóról az űrbe való felszállást, nem lesz lehetőségünk csak úgy szabadon repülni a bolygók feletti térben: Ehelyett lesznek felfedezésre váró, pálya közeli területek, ahol olyan dolgokat találhatsz, mint az aszteroidák vagy elhagyott űrállomások. Egyébként az Outlaws esetében minden bolygót és helyszínt kézzel készítenek, bár az egyelőre nem ismert, hogy ez mennyi planétát jelent.
Néhányat azonban már lelepleztek. Ugyanis kiderült, hogy a Star Wars-univerzum egyik leglegendásabb bolygója, a Tatooine teljes egészében bejárható lesz, és meglátogathatjuk a legendás Mos Eisley-i kocsmát is! Sőt, az olyan alvilági figurák, mint Jabba a hut is megjelennek, a hatalmas lénynek pedig dolgozni is tudunk, de ha úgy tartja kedvünk, akár el is árulhatjuk, de akkor fel kell készülni a megtorlásra. A másik helyszín, amiről beszéltek, az egy Toshara nevű hold, amelyet korábban nem ismertünk és Steve Blank, a Lucasfilm franchise tartalmi, illetve stratégiai igazgatója szerint "az alapoktól kezdve a betyárfantáziával a szívében építettünk fel". Emellett pedig megjelenik majd a főzés is, így tudunk majd saját élelmet készíteni a nagyobb utazások előtt.
„A legizgalmasabb dolog, hogy visszatérhetünk az ikonikus helyszínekre, amelyeket az emberek ismernek és szeretnek, de aztán elmerülhetünk a Lucasfilm archívumában, és valóban új, de nagyon hiteles módon kelthetjük életre őket” – mondta Marthe Jonkers, a Massive társművészeti igazgatója. „Nem csak arról van szó, hogy újraalkotjuk a Tatooine-t, ahogyan azt ismerjük A spagettiwesternek klasszikus forrásaihoz visszanyúlva igyekszünk hiteles hangulatot és érzést teremteni, miközben új érdekességeket építünk a már kialakult történelmet követve” – tette hozzá Benedikt Podlesnigg művészeti és világrendező.
Utoljára pedig arról beszélt Gerighty, hogy szeretnék elkerülni korábbi játékok azon hibáját, hogy túlságosan és felesleges felduzzasztják. Arra a kérdésre, hogy mit jelent számára a túl nagy játék, így válaszolt.
„A túl nagy egy olyan játék, amit az embereknek nem sikerül végigjátszaniuk, élvezniük és befejezniük. A mi célunk pedig az, hogy az embereket valóban egy nagyon sűrű, gazdag kalandba, nyílt világú kalandba vigyük, amit úgy tudnak ritmizálni, ahogyan akarnak. Tehát ez abszolút nem egy 200 vagy 300 órás epikus befejezhetetlen RPG. Ez egy nagyon koncentrált akció-kaland RPG, ami magával ragadja az embereket, és nagyon jól menedzselhető. A nyitott világ élménye azt jelenti, hogy szükséged van egy alapvető mennyiségű játszható területre, tereppel, akadályokkal, karakterekkel és épületekkel. És így nem feltétlenül lesznek egyszeri egzotikus küldetések az általunk létrehozott alapterületeken kívül” – fogalmazott.
Nem tudjuk, hogy pontosan mikor érkezik a Star Wars Outlaws, valamikor 2024-ben jelenik meg Xbox Series X/S, PS5 és PC platformokra (utóbbira a Ubisoft Connecten keresztül, így pedig lehet, hogy kihagyja a Steames megjelenést).
@esport1.hu Új GTA-hangulatú Star Wars-játék #esport #esport1 #gaming #nekedbelegyen #neked #fyp #starwars #movie #film ♬ Powerful cinematic orchestra [war] - Sino