Nincs elég FPS-ed CS2-ben? Nem a te hibád!

Nincs elég FPS-ed CS2-ben? Nem a te hibád!

Szeretjük a szép vizet meg a részletes pályákat, de az FPS-t még inkább.

Hetek óta rendszeresen jönnek a CS2-höz a frissítések és nemrég még publikussá is vált a béta, szóval rengeteg a változás a játékban és egy kicsit nehéz is követni, hogy éppen mihez nyúl hozzá a Valve. Nyilván üdvözlendő, ha kijavítanak olyan ordas hibákat, mint amilyen a nem működő szavazás volt. De ami még ennél is több embert érint, az a teljesítmény. Ugyanis jóformán a felére csökkent az FPS a CS:GO-hoz képest és ennek következtében sokak számára játszhatatlanná vált a játék.

A Valve nem nagyon szeret ígérgetni, ezért nem is állnak elő olyanokkal egy-egy frissítés során, hogy most ennyivel vagy annyival jobb lett a játék. Persze elég gyorsan meg lehetne oldani néhány pályán a gondokat, ha például a nagyon menő vizet hagynák kikapcsolni vagy lejjebb tekerni a menüből. Vagy legalább nem lenne az sv_cheats alá rejtve az ezt befolyásoló két parancs, az r_csgo_water_effects és az r_csgo_water_refraction. Mivel sajnos ezek kikapcsolása nem egy valódi opció, ezért be kell érjük azzal, amit fű alatt csinálnak a fejlesztők.

Ezeket olvastad már?

De mielőtt belevágunk az elemzésbe, hozzá kell tegyük, hogy minden következtetésünk egy ember egyetlen hardverrel való tapasztalatából lett levonva, ami egyáltalán nem reprezentatív, legfeljebb csak indikatív. Nos, visszatérve a magyar nyelvhez, mennyit tudott a Valve eddig kifacsarni a játékból? Röviden: nem sokat. Thour augusztus 20-án és a legutolsó béta frissítés után is letesztelte, hogy az ő gépén mennyit változott az egyes pályákon a teljesítmény és ennek elég vegyes az eredménye. Az alábbi számokat medium, vagyis közepes beállítások mellett egy i5-12400F és egy 1660 Ti OC segítségével, tehát nem egy világverő hardverrel hozta össze – zárójelben a növekedés aránya látható:

Mirage: 376,5 vs 426,2 (+13,20%)
Ancient: 315,9 vs 346,7 (+9,74%)
Dust 2: 369,9 vs 398 (+7,59%)
Overpass: 321 vs 344,7 (+7,38%)
Anubis: 323,5 vs 342,9 (+6,00%)
Vertigo: 380,6 vs 392,8 (+3,20%)
Italy: 306,1 vs 315,1 (+2,94%)

Miután a legújabb pálya, Inferno, nem volt még kint augusztus 20-án, ezért ott csak azt tudta megmérni Thour, hogy most mennyit produkál a gépe. Ez alapján 314 volt itt az átlag FPS-e, ami egyébként a legrosszabb az összes jelenleg elérhető pálya közül. Ezt pedig tovább rontja, hogy az alsó 1%-ba eső mért FPS itt egészen 172-ig lemehet. Vagyis tényleg nem túlzás azt mondani, hogy megeszi az FPS-t a pálya.

Ha a többi pálya esetében is megnézzük ezeket a minimum FPS-eket, akkor jól látható, hogy mekkora a fluktuáció jelenleg a játékban:

Dust 2: 252,5
Mirage: 251,7
Overpass: 209,8
Vertigo: 207
Ancient: 200,5
Anubis: 185,4
Italy: 181,8
Inferno: 172

Ezek alapján nem nehéz megmondani, hogy a vízen túl mi befolyásolhatja még a teljesítményt, mert láthatjuk, hogy vannak pályák, ahol egy csepp sincs, mégis relatíve rosszul futnak. A felújított pályákkal és ezek részletességével lehetnek bajok, hiszen a szinte változatlan Mirage, Dust2 és Vertigo esetében meglepően magas az FPS egy Italyhoz vagy Infernóhoz képest. Anubis és Ancient valamelyest kilógnak ebből a sorból, de ezeken a már tárgyalt víz lehet a ludas. Szóval erősen kétlenénk, hogy a felújított pályák valaha is utolérik majd teljesítményben a változatlanokat, hacsak nem nyúl hozzá ezekhez komolyabban a Valve.

Kövess Minket!



Gamer szótár