Nem, ez nem egy rémálom, nem is a CS:GO 2016-ból, hanem a szomorú valóság a CS2-ben.
Miután s1mple-nek többször kifagyott a játék, inkább azt ajánlotta nemrég, hogy ne is játszatok a CS2-vel. De higyjétek el, amikor fut a program, akkor rosszabb dolgok is történhetnek veletek, minthogy akarva-akaratlanul egy rave partyn találjátok magatokat. Például kilőhettek egy tárat a hatástalanító ellenfeletek fejére, hogy aztán kiderüljön, kereken 0 sebzést okoztatok.
Nos, a napokban a hitbox kutatásakor kiderült, hogy ez nem egy rémálom, nem is a CS:GO 2016-ból, hanem a szomorú valóság a CS2-ben. A közösség több példát is talált arra, hogy a hitbox és a látható testek köszönő viszonyban sincsenek egymással. Az első videó a guggoló vagy akár hatástalanító ellenfeleket mutatja be igen látványosan:
CS2 has a major hitbox misalignment issue currently, and its at its worst when looking down with your knife out, or with the bomb in hand. Might explain some of the misses on bomb planters. Try it out with 'bot_mimic' and 'ent_hitbox' @CounterStrike @aquaismissing @SPUNJ pic.twitter.com/p6flkY9em7
— Jole (@Joleksu) October 7, 2023
Ezeket olvastad már?
A második példában látható képek a mozgásban lévő ellenfelek deszinkronizált hitboxára mutatnak rá. Itt is látható, hogy bőven van akkora a különbség a kettő között, hogy egy fejlövés esetében simán benne van, hogy a találat végül mégsem lesz az:
Holy shit the hitbox is EXTREMELY wrong when moving as well pic.twitter.com/qMPjWBguK3
— rodi (@rodi_fps) October 7, 2023
A harmadik példa azonban a legérdekesebb mindközül. Itt ugyanis kiderül, hogy nem elég, hogy a hitboxok bugosak, de a bug még inkonzisztens is. Miről van szó? Nos arról, hogy néha az ent_hitbox paranccsal látható körvonalai a hitboxnak nem is a valódi hitboxot jelentik, hiszen a videón egyértelműen látszik, ahogyan a látható testet találja el, míg a hitbox jóval előrébb van. Fix it Volvo!
Wanted to test the hitbox issue while in motion myself and noticed this:
— CrystalChris (@CrystalChrisYT) October 8, 2023
The displayed hitboxes (ent_hitbox) appear incorrect. It looks like the actual models accurately represent the true hitboxes:@CounterStrike @Joleksu @rodi_fps @launders pic.twitter.com/lByPCIiodz