Wikipedia kellett az Alan Wake 2 megszületéséhez

Wikipedia kellett az Alan Wake 2 megszületéséhez

Az Alan Wake 2 társrendezője, Sam Lake hálás a közösségnek, hogy ilyen naprakészek.

Az Alan Wake 2 egy szándékosan zavaros és metatextuális (a transztextualitás egyik fajtája: szövegtani-retorikai fogalom; tágabb értelemben szövegközi kapcsolat, szűkebb értelmezésben a jelölt vagy jelöletlen idézetek beemelése egy új szövegbe – a szerk.) játék. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a történet saját tempónkban való felgöngyölítése olyan szórakoztató, de ez a komplexitás, különösen a 13 évvel ezelőtti első epizód után, még a Remedy csapatát sem hagyta hidegen. Olyannyira, hogy Sam Lake rendező köszönetet mondott az Alan Wake wikiben közreműködőknek, és tréfásan bevallotta, hogy kénytelen volt használni az oldalt, mert jó néhány részletre már nem teljesen emlékezett és így remek forrásnak bizonyult számára ez a platform.

Ezeket olvastad már?

Az Alan Wake 2 társrendezői, Sam Lake és Kyle Rowley a Friends Per Second podcastban beszélgettek a játékról, és mikor arról kérdezték őket, hogy miként sikerült kiegyensúlyozni a folytatás cselekményének mélységét, miután 13 év telt el az eredeti horrorjáték óta, kiderült, hogy az Alan Wake rajongói wikipedia oldalakat használták fel a sztori folytatásához.

„Szeretnék hivatalosan is hatalmas köszönetet mondani minden csodálatos rajongónak, akik naprakészen tartják az Alan Wake wikipedia oldalait. Bevallom, nagyon megbíztam ezekben az emberekben, és azon gondolkoztam, hogy 'megemlítettünk erről vagy arról valamit az eredeti Alan Wake-ben, de az istennek sem emlékszem már a részletekre'.”

Természetesen az Alan Wake 2-nek van egy narratív csapata, és Rowley hozzátette, hogy a Remedy rengeteg belső dokumentációt használ, hogy nyomon követhesse a folytatás összes történetét és összekapcsolódó szálát.

„Van egy teljes narratívára szakosodott, tervezői csapatunk az írói brigád mellett, akiket Simon Wasselin vezet. Ő természetesen mindent nyomon követ; továbbá egy belső dokumentációban naplózunk dolgokat, mert ahogy mondtuk, a történet gyakran összetett, és még én is azt kérdezem, hogy 'mi a fenét is kellett volna itt csinálnunk?'”

Kövess Minket!



Gamer szótár