A stúdió különleges FPS szimulátor címe zöld utat kapott, mielőtt keresztül húzták volna a számításaikat.
Ken Levine neve megvan? Elképzelhető, hogy nem, pedig sokat köszönhetnek neki a System Shock 2 és a Bioshock rajongói. Levine egyébként az Irrational Games társalapítója is volt, és majdnem két évtizeden át különböző kreatív szerepkörökben felügyelte a változatos projekteket, mielőtt a Bioshock Infinite fejlesztésének tapasztalatai a stúdió teljes átszervezéséhez vezettek volna. A Bioshock előtt egyébként ott volt a SWAT 4: egy kiváló 2005-ös játék, amit a Sierra Entertainment adott ki, és amely egyfajta újjáélesztése volt a 90-es évek legendás FPS-sorozatának. Akár elhiszi valaki, akár nem, a SWAT a Police Quest kalandsorozat mellékágaként indult, amelyben alapból a bűnüldözés "hiteles" ábrázolását szerették volna bemutatni, majd ennek köszönhetően a SWAT 4 már nagyobb hangsúlyt fektetett a megfelelő bevetési szabályokra és a taktikai fegyverhasználatra. A SWAT 4 kritikai és kereskedelmi siker volt, és amikor az Irrational elkezdte a Bioshocknak szánt játék koncepcióját, a kiadó Sierra egy újabb SWAT-játékot szeretett volna. Levine korábban már megosztotta ezzel kapcsolatban azt, hogy a stúdió "nagyon akarta a pénzt".
Ezeket olvastad már?
Az Irrational addigra már több remek játékon is túl volt – miközben a SWAT 4 egyes részei már utaltak a stúdió jövőbeli irányvonalára –, és nem akartak csak egy újabb egyszerű belépő címet készíteni. Ezért a már kész SWAT-felállást kombinálták egy horror-központú lövöldözős játék már meglévő ötletével, amelyből megszületett a SWAT: Special Division – bár ez később Division 9 néven vált ismertté. Levine a múltban nagyon pozitívan nyilatkozott erről a projektről, nemrég pedig megosztotta az egyetlen létező felvételt a játékból, és hozzátette:
„Ez kétségtelenül a legjobb játék, amit sosem tudtunk elkészíteni.”
Az archivált Irrational Blogon található bejegyzésben a játék eredeti pályája úgy szerepel, hogy "a különleges osztag feladata a nemzet védelme a hivatalosan nem létező rémségek ellen". Az Irrational körülbelül egy hét alatt dobta össze a SWAT 4 segítségével a Division 9 egyetlen létező demóját, és ha egy kicsit jobban megvizsgáljuk közelebbről, akkor szembetűnhetnek a Left4Deaddel kapcsolatos hasonlóságok is. A kiadónak egyébként tetszett a pálya, és bizony a fejlesztés folytatódhatott volna, csakhogy az Irrationalt felvásárolta a 2K, és onnantól kezdve a csapat már a Bioshockra koncentrált.
A videó alapján a Division 9 alapvetően egy lassabb és taktikusabb szörnyhordák kontra spec ops játék, amelyben volt egy csomó olyan mechanika, ami lehetővé tette, hogy félig meddig megmaradjon egy lövöldözős-szimulátor címnek. Egy ügyes ötlet volt például, hogy az osztag tagjai megfertőződhettek: a küldetés teljesítése persze lehetővé tette számukra a kezelést, de ha túl sokáig maradtak életben a pályán, akkor fennállt a veszélye, hogy átváltoznak.
A Bioshock Infinite után Levine kijelentette, hogy kisebb projektekben szeretne elmerülni, és most az Irrational utódjánál, a Ghost Story Gamesnél dolgozik kreatív igazgatóként. Ez a stúdió jelenleg a Judason dolgozik, amely tavaly kapott egy leleplező trailert, ami sokak szerint úgy néz ki, mintha a Bioshock-sorozat örököse lenne.