Nincs még elég pénzük, ezért új fegyvereket tenne a CS2-be a Valve

Nincs még elég pénzük, ezért új fegyvereket tenne a CS2-be a Valve

Már előre könyörgünk, hogy az új fegyverek kiadása jobban sikerüljön majd, mint a Revolver esetében történt.

Néha a Valve munkatársai leülnek a nyilvánosság elé és elkezdenek mindenféléről fecsegni. Ez a néha a Counter-Strike 2 esetében a múlthéten érkezett el. A fecsegés tárgya pedig többek között az volt, hogy új fegyvereket akarnak tenni a játékba és mi kell egy jó pályához.

Új fegyverek?

A fegyverek kapcsán két érdekes dologról is beszélt a Valve. Először is arról, hogy a spray mintáinak méretét csökkentették, hogy azok jobban hasonlítsanak a 128 tickes élményre. A fejlesztés során ugyanis volt egy alapszabály: „ahol lehetett, ott a 128 tickes viselkedést próbálták visszaadni.” Lehet nem mindenki értene egyet azzal, hogy a subtick-rendszer mellett ez sikerült, de a Valve tényleg úgy gondolja, hogy igen.

Másodszor, a jövőben a Valve szeretne új fegyvereket tenni a játékba. E kapcsán már előre könyörgünk, hogy jobban sikerüljön majd, mint a Revolver kiadása. Az új fegyverekkel az lesz a cél, hogy még több milliárd dollárt keressenek a skineken felrázzák a játékmenetet. Szóval egy icipici egészséges aggodalom lehet nem árt, hiszen ki tudja, hogy mivel állnak elő. Aknavető? Hangtompítós fegyver a T-knek? Dróntámadás? Bármi lehetséges!

Persze a fejlesztők elmondták, hogy a revolveres esetből sokat tanultak. Például azt, hogy a fegyvereket nem lehet egyik napról a másikra kiadni, ehelyett fokozatosan kell, mint ahogyan az MP5-nél tették. Amire viszont nem nagyon kell számítani majd az új fegyverek kapcsán, hogy távcsövet vagy használható irányzékot kapnának, mert szerintük egy kizárólag PC-s játéknál ezek nem szükségesek a játékmenethez:

„A konzolokon ez egy nagyon jó megoldás a kontrollerrel való célzás nehézségeire. Az animációval el tudod rejteni az auto-aim célpontra ugrását, valamint ilyenkor csökkentheted a kontroller érzékenységét is a könnyebb célzás érdekében. Viszont ezek nem jelentenek játékmenetbeli/beviteli problémát a PC-játékosok számára, és ami még ennél is fontosabb, ez nem olyasmi, amit a játékosaink hiányolnak. Ezért nincs is tervben, hogy ezen változtassunk a CS2-ben.”

A pályákról

A pályák kapcsán először Dust2-ről kérdezték a fejlesztőket. Erről azt találták mondani, hogy „minden [pálya], ami előtte jött, az versenyzés szempontjából nem működött igazán és mindenre hatással volt, ami utána érkezett.” Szerintük ugyanis Dust 2 tökéletesítette a kompetitív Counter-Strike pálya képletét azzal, ahogyan a lerakók és a spawnok elhelyezkednek, hogy pont elég útvonal van rajta, valamint hogy minimalista és kezdőbarát. Valószínűleg ezért és az ikonikus státusza miatt tették be a CS2-be annak ellenére is, hogy tavaly kikerült a versenypályák közül.

Az új pályák készítésénél mégis az a legfontosabb szerintük, hogy mit szól hozzá a közösség:

„Nem számít, hogy mennyit teszteljük a pályáinkat házon belül, mert ez a közelébe sem érhet annak, amikor emberek millió füstök millióit dobálják rajta vagy ráugranak minden létező felületre. Ez a visszajelzés azonnal jobbá teszi a pályákat. A legsikeresebb közösségi pályák pedig azért működnek, mert nagyon korán a játékosok kezébe kerülnek, majd a visszajelzések alapján könnyebb rajtuk változtatni. Ezért is igyekszünk majd minél több játékos elé tárni a pályáikat. Már alig várjuk, hogy mivel állnak elő a CS2-ben.”

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár