Hogyan lehetséges ez egy közkedvelt játék esetében?
A napokban az Insomniac Gaminget hatalmas hacker támadás érte, mely következtében kiszivárogtattak minden elérhető információt a videójáték-fejlesztő cég jövőjével kapcsolatban, de a múltjuk számos részlete is a nyilvánosság elé került. A támadók dollármilliókat próbáltak kizsarolni, de végül nem született egyesség, és ez lett az eredménye. Az internetre felkerült dokumentumok, többek között felfedték a különböző játékok fejlesztési költségeit, melyek között ott lapultak a Sunset Overdrive eredményei is.
A játékot még az Insomniac Gaming és a Blind Squirrel Games közösen fejlesztette, majd 2014-ben adták ki. Nem mondhatni, hogy letarolta a világot, de jól vette a startot, a játékosok élvezték, és egy egészen jó közösség alakult ki a szórakoztató kalandjáték köré.
A játék fejlesztése 42 682 135 dollárba került, majd 1 898 433 eladás történt belőle, ami összesen 49 737 133 dollár bevételt termelt. Ezután még további költségek is felmerültek, valamint a Blind Squirrel Gamessel is megtörtént az osztozkodás – hiszen közösen fejlesztették. Végül az Insomniac mindössze 567 dollár profitot termelt belőle, ami anyagi szempontból enyhén szólva sem érte meg a belefektetett munkát.
Ez jól mutatja, hogy a rendkívül nagyszámú eladásokra van szükség ahhoz, hogy egy játék valójában korrekt profitot termeljen, és ne csak azért menjen a küzdelem, hogy legalább minuszos ne legyen.
Ezeket olvastad már?