Kreatív tévedés, hogy nácikra támaszkodik az Indiana Jones and the Great Circle?

Kreatív tévedés, hogy nácikra támaszkodik az Indiana Jones and the Great Circle?

Hiába ígéretes, nem mindenkinek nyerte el a tetszését az Indiana Jones and the Great Circle.

Az Indiana Jones and the Great Circle a Microsoft januári prezentációja alapján rendkívül ígéretesnek tűnik. Főleg azért, mert képes visszaadni a klasszikus filmek hangulatát, miközben láthatóan játékként is működik, kellően változatos. De ez még nem jelenti azt, hogy mindenkinek elnyerte a tetszését. Ugyanis az 1992-es Indiana Jones and the Fate of Atlantis nevű játék rendezője szerint hibát vétett a MachineGames azzal, hogy a nácikra támaszkodott.

Hal Barwood a Time Extensionnek adott interjút a közelmúltban. Ebben a rendező többek között alaposan körüljárta a franchise „náci problémáját” is. Azzal kezdte a gondolatot, hogy egykor volt egy olyan Indiana Jones-játék koncepció, amiben a nácik megpróbálták volna feltámasztani Adolf Hitlert. Ám végül a fejlesztők rájöttek, hogy ez nem a legjobb ötlet, mert pont Németország volt az egyik legerősebb piacuk, szóval végül letettek róla.

Ezeket olvastad már?

Barwood ezután a következőképp folytatta:

„Szerintem ahogyan Jones univerzuma egyre inkább egy kaptafára kezdett épülni a filmek, de a játékok esetében is, úgy egyre inkább leválaszthatatlan részének kezdték tartani a nácikat. Én ezzel nem értettem egyet. Szerintem hatalmas tévedés volt, hogy a Sors tárcsájába is nácikat tettek, mert úgy gondolom, hogy feltámasztani, újra előhúzni őket nem egy jó ötlet.”

Amikor pedig rátértek az Indiana Jones and the Great Circle náciaira, akkor Barwood csak ismételni tudta önmagát:

„Egyszerűen nem tudtak kitalálni valamit, amiben nincsenek nácik, a franchise túlzottan támaszkodik rájuk. Szóval azt gondolták, hogy azt kell csinálni, amit már mások is csináltak. Ez kreatív tévedés, amit sajnálattal hallok. Azt kívánom, bárcsak ne történt volna meg.”

Az Indiana Jones and the Great Circle pontos megjelenési dátumát egyelőre nem árulták el, így csak annyit tudunk, hogy valamikor 2024-ben jelenik meg. Eredetileg a játékot minden platformra kiadta volna a Bethesda, azonban a felvásárlásukat követően úgy döntöttek, hogy Xbox és PC exkluzív lesz. Tehát a PlayStation-játékosok már biztosan kimaradnak ebből a kalandból, ha csak az új multiplatform ideák miatt nem dönt másképp az Xbox-részleg vezetősége.

Ti egyetértetek Hal Barwood véleményével?

Kövess Minket!



Gamer szótár