Még mélyebbre süllyedt a The Day Before, kitálaltak a fejlesztők

Még mélyebbre süllyedt a The Day Before, kitálaltak a fejlesztők

Amikor azt hinnéd már nincs lejjebb a The Day Before számára, mindig előkerül valami új sztori a játékról.

Azt hittétek már vége a The Day Before szenvedésének, igaz? Ugyan! Hát hiába halt meg a játék gyakorlatilag 2 óra alatt, hiába jött rá mindenki már a megjelenés napján, hogy ez egy undorító scam, hiába oszlottak fel azonnal a fejlesztők és a Steam hiába adta vissza mindenki pénzét annak, aki olyan botor volt, hogy költött erre a "játékra", a The Day Before szelleme még mindig itt van velünk, még mindig kísért. Néhány napja például azzal borzolta a kedélyeket, hogy a játékot fejlesztő Fntastic feltámadt hamvaiból és kiadtak egy igazán szívhez szóló közleményt, amiben azt ecsetelik, hogy ők aztán mindent megtettek a játékért és igazából mi játékosok és a tartalomgyártók tehetnek annak kudarcáról. Nem vicc, ezt tényleg megfogalmazták és kiadták.

Most pedig folytatódjék a sztori, ezúttal számos ex-Fntastic fejlesztő tálalt ki a játékról, annak fejlesztéséről, a cégen belül tapasztalt borzasztó mentalitásról, a büntetésekről. Remélem emlékeztek még arra, amikor az Fntastic büszkén ecsetelte, hogy megreformálják a játékfejlesztést és önkéntes munkavállalókkal olyan környezetet hoznak létre, ahol mindenki boldog, mindenkinél szárnyal a kreativitás, a munkakedv, mindenki motivált és így közösen egy elképesztő játékot pakolnak majd össze. Spoiler: ebből sem volt igaz egyetlen szó sem.

A játékon dolgozó korábbi alkalmazottak a német GameStarnak és Game Two-nak nyilatkoztak. Elmondásuk szerint a cég annyira nem tudta, hogy mit is akarnak a The Day Before-ral, hogy volt olyan idő, amikor egyszerre három féle verzió készült a játékból, folyamatosan változó elvárásokkal. Az Fntastic vezetői annyira ötlettelenül próbálták tető alá hozni a játékot, hogy legtöbbször csak megláttak egy új sikerprogramot a piacon, majd kiadták, hogy annak bizonyos elemeit vegyék át a The Day Before-ba, nem érdekelte őket, hogy azok illenek-e egyáltalán a játékba, lényeg, hogy másolják le az éppen aktuális és menő játékok elemeit.

Az ötletek között történő folyamatos ugrálás, a játék pontos iránya nélkül sokszor 16 órás munkanapok vártak a fejlesztőkre, akik azt is elárulták, hogy a vezetőség a legkisebb hibák miatt is óriási botrányt csinált. A legapróbb problémákra hivatkozva rúgtak ki embereket és sokszor pénzbüntetést is kiszabtak a dolgozókra, még akkor is, ha az illető önkéntes volt.

De persze ne feledjétek, az Fntastic hivatalos közleménye szerint nem ők, hanem mi játékosok tehetünk a The Day Before bukásáról.

Kövess Minket!



Gamer szótár