Ismerkedjünk meg a PlayStation Spectral Super Resolutionnel, azaz a Sony válaszával a DLSS/FSR/XeSS technológiákra.
A napokban fény derült arra, hogy mi fog a régóta pletykált PlayStation 5 Pro gépházában duruzsolni. A hírekkel együtt pedig spekuláció tárgya egyelőre, hogy mikor jelenik meg és mit játszhatunk majd rajta akkor magasabb minőség, jobb teljesítmény mellett. Azonban amivel eddig még nem foglalkoztunk, az a DLSS/FSR/XeSS technológiákhoz hasonló PlayStation Spectral Super Resolution (röviden PSSR), ami az új hardver képességeinek egyik legfontosabb építőköve lehet.
Az Insider Gaming által megszerzett dokumentumok alapján a PSSR-rel az a Sony célja, hogy a hardvereikből 4K felbontás mellett 120, 8K mellett 60 FPS-t passzírozzanak ki. A PS5 Pro esetében ez aligha fog bekövetkezni még. Persze nem kizárt, hogy folyamatos frissítésekkel, DLSS 3 kaliberű képkockagenerálással ez lehetséges. Ami biztos, hogy ez a technológia lehet a kulcsa annak, hogy a jövőben piacra dobott konzoljaik (talán egy PS6) esetében ezek a számok már reális célok legyenek. A dokumentáció alapján a PlayStation 5 Pro várhatóan támogatni fogja a 4K 60 és a 8K 30 FPS-t. De a kiszivárgott tesztben még csak 3840×2160-as felbontást tudott a gép, szóval az is lehet, hogy a 8K most még csak lázálom. Ha minket kérdeztek, mi jobban örülnénk annak, ha a 4K 120 FPS felé mozogna a Sony, mert ilyen tudású tv-ket legalább lehet is venni.
Ezeket olvastad már?
A dokumentumokban két meg nem nevezett játékkal prezentálták a PS5 Pro és a PSSR képességeit. Az első esetben az volt a cél, hogy a PS5 Fidelity (1800p) és Performance (60 FPS) módjaival hasonlítsák össze a PS5 Pro látványát. Ennek eredményei alapján az alap gép előbbi módban 1800p mellett 30 FPS-t, 1080p-ben 60 FPS-t ért el. Ezzel szemben PSSR-rel 1440p-ben a 60-at is hozta a Pro, ami nem kis javulás, pláne, ha tényleg sikerült elérni azt, hogy a látvány ne romoljon a felskálázás közben.
A második esetben azt vizsgálták, hogy a sugárkövetés bekapcsolása hogyan hat az FPS-re egy másik játékban. Ezen a teszten a PS5 60 FPS-t hozott ray tracing nélkül, míg a Pro ugyanerre volt képes a funkció bekapcsolása mellett. Amennyiben ez felbontás változás nélkül sikerült, jár a taps. Mivel az AMD hardvereit használják a konzolok és a cég eddig a saját videókártyáiban nem tudott ennyire jó teljesítményt összehozni sugárkövetésben, nehéz elképzelni, hogy erről lenne szó, hiába így lenne csak értelme a fenti tesztnek. Viszont azt is látni kell, hogy a PS5 Próban nem egy félméter hosszú, tíz centi vastag, három ventillátoros bestia lesz, hanem egy lapkára építenek mindent, tehát vannak fizikai limitációk.