A japánok kiakadtak azon, hogy a nyugat miként értékelte a Rise of the Ronint

A japánok kiakadtak azon, hogy a nyugat miként értékelte a Rise of the Ronint

Szerintük nem fedi a valóságot az, ahogyan a tengerentúli kritikusok értékelték a játékot.

A játékosok már nagyon régóta várták, és március 22-én végre megjelent az év egyik legnagyobb dobása, a Rise of the Ronin. A játékot a Team Ninja hozta el nekünk, akiknek többek között köszönhetjük a Nioh, a Ninja Gaiden és a Wo Long: Fallen Dinasty címeket is. A Rise of the Ronin Japán viharos Edo-korában játszódik, és egy nyílt világú RPG, ami egy Ghost of Tsushima szintű szamurájjátékot ígért számunkra. Az első kritika csak tovább fokozta a várakozást, ugyanis a japán Famitsu játékmagazin 37 pontot adott rá a 40-ből, ami nagyon kiemelkedő, és a játék szinte összes elemét csak dicsérni tudták. Sajnos a tengerentúlon már nem volt ilyen szívélyes fogadtatása, amin a szigetország lakói vérig is sértődtek.

A népszerű Metracritic-en eddig 112 kritika érkezett az alkotásra, melyek összesítve 76 pontra értékelték azt. Habár ez nem egy borzalmas pontszám, csupán arra elég, hogy az idén megjelent játékok között az 55. helyet foglalja el, ami igencsak lehangoló eredmény. A japán közösség ezen teljesen felháborodott, és hangot adott véleményének, mely szerint senkinek nem lett volna szabad 80 alatti pontot adnia egy ilyen remekműre.

„Metascore-ban nem szabad megbízni, minden 80 alatti értékelés egy ilyen szintű játékhoz abszurd" – írja egy kommentelő.

A felhasználók által adott pontszám ennél jóval magasabb – 8,5 –, ráadásul ez javuló tendenciát mutat az elmúlt napokban. Elkerülhetetlen, hogy a játékot a közösség összehasonlítsa az ugyanazon a napon megjelent Dragon's Dogma 2-vel, aminél pedig pont az ellenkező eset áll fenn. A kritikusok 85 pontra értékelték, míg a játékosok csupán 6,2-es erősségűnek tartják. Ez még inkább azt erősítette meg számos rajongóban, hogy a jövőben ne vegyék túl komolyan a Metacritic-en látottakat.

Többen is arra hívták fel a figyelmet, hogy a háttérben a hiányos történelmi ismeret állhat, és hogyha egy ismertebb korszakban, vagy esetleg a jövőben játszódna a játék, akkor sokkal jobb pontokat érhetett volna el. Továbbá a fordításnak köszönhetően is sokat veszthet a varázsából a cím, és amúgy is, Japán és a nyugati világ érdeklődési köre nem feltétlenül fedi egymást, így némileg érthető, ha nagy az eltérés a kritikák között. Ha van tanulság, akkor az talán az, hogy felesleges teljes mértékben az értékelésekre hagyatkoznunk egy játék esetében. Természetesen jó támpont lehet a kezdetekben, de végül nekünk kell kialakítani róla a saját véleményünket, és onnantól pedig teljesen mindegy, hogy mások mit gondolnak az adott címről.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár