Jattolnál AAA-s játékért? A Blizzard egykori elnöke szerint illene

Jattolnál AAA-s játékért? A Blizzard egykori elnöke szerint illene

A 70 eurós videójátékok korában mindenki arról álmodozik, hogy még borravalót adjon. Ja nem.

Az Xbox egykori alelnöke, a Blizzard egykori elnöke, azaz Mike Ybarra szerint egy rakás AAA-kategóriás játék van, ami annyira jó, hogy azért már illene borravalót is adni a fejlesztőknek, kiadóknak. Valószínűleg én is előállnék egy ilyen mondattal, ha a videójátékos tápláléklánc csúcsán állnék. Még ha nem is komolyan, viccből bedobnám ezt a dumát, mint egyszeri Joker, aki élvezi, hogy ég a világ körülötte. De ha ezt most tök komolyan vesszük, már pedig lehet ezt így is, akkor azért nehéz lenne elképzelni, hogy valaki a játékosok közül keveselné a mai árakat. Hát még olyat, hogy valaki hálából – nem egy DLC-ért, nem egy skinért, csak úgy –  rádobna több ezer forintokat egy AAA-s cím árára.

Ybarra egyébként a következőket mondta Twitteren, csak hogy pontosan is átvegyük a jattolós ötletének hátterét:

„Gondolkoztam már ezen az ötleten egy ideje játékosként, mert az utóbbi időkben singleplayer játékokat toltam.

Amikor kijátszok valamit, előfordul, hogy teljesen lenyűgöz, mert annyira csodálatos élmény volt. A játék végén gyakran eszembe jutott, hogy bárcsak adhatnék még 10-20 dollár (kb. 4-8 ezer forint) borravalót az eredeti 70 dolláron túl ezeknek az embereknek, mert [amit kaptam] többet ért és nem akartak minden másodpercben lehúzni.

Olyan játékokra gondolok, mint a Horizon: Zero Dawn, a God of War, a Red Dead Redemption 2, a Baldur's Gate 3, az Elden Ring stb. Tudom, hogy 70 dollár sok, de azt kívántam, hogy a végén bárcsak lenne egy opció erre. Néhány játék ennyire különleges.

Tudom, hogy a többségnek nem fog tetszeni az ötletem. :) Egyébként azt is értem, hogy unjuk a jattolást minden más területen. De nem úgy tekintek erre, mint amikor kényszerítenek a borravaló adására, amivel sokan találkoztok, és amire sokan adtok visszajelzést.”

Ezeket olvastad már?

Egy tökéletes világban talán még elő is fordulna, hogy valakinek annyira megtetszik egy játék – pláne, ha a fenti példákat nézzük –, hogy hajlandó lenne borravalóval támogatni a fejlesztőket, akik ettől vezérelve jobb játékokat akarnának készíteni. De miután teljesen egyértelmű, hogy ez a pénz még csak hírből sem kerülne a közelükbe, hanem ehelyett a kiadók, a részvényesek tennék zsebre úgy, mint valami ajándékot, nem sok értelme lenne. Mármint szeretne valaki az EA vagy az Ubisoft zsebébe még egy kis pénzt tenni, amikor az előbbi leépít, mert mindenki más is azt csinálja, az utóbbi meg játékokat tüntet el a könyvtáradból, mert olyan kedve van? Ezek a hírek, dinamikák pont elegendőek lennének arra, hogy soha senki ne akarjon jattolni videójátékért.

Esetleg még független fejlesztőknél lenne értelme egy hasonló mechanikának. De a valóság az, hogy ha valamit felkapnak abból a rétegből, akkor eleve rengeteg pénzt adnak rá különböző támogatási formákban, közösségi finanszírozásokban a játékosok. Amit meg nem kapnak fel, az ettől még nem hozna több pénzt a fejlesztő konyhájára. Tehát a végeredmény vagy az lenne, hogy senkit nem érdekelne ez a lehetőség, vagy az, hogy a kiadók visszaélnének vele.

Mit gondolsz erről? Szavazz alább vagy írd meg kommentben!

Kövess Minket!



Gamer szótár


Te jattolnál egy játék kijátszása után?

  • 0 %
  • 25 %
  • 75 %
Gaming - Ezek voltak 2024 legjobb PC-s játékai

2024 is bővelkedett a fantasztikus videójátékokban, és ha nem is ez a legerősebb esztendő az elmúlt évtizedből, valljuk be, majdnem minden hónapra jutott valami igazán szórakoztató alkotás. 

Közvetítések