Ki sem fér ide, annyi pénzt szórnak a szaúdiak az e-sport világbajnokságra

Ki sem fér ide, annyi pénzt szórnak a szaúdiak az e-sport világbajnokságra

19 játékban indít Szaúd-Arábia e-sport világbajnokságot, ennek megfelelően csillagászati összeget határoztak meg az Esports World Cup nyereményalapjának.

Tavaly ősszel hatalmas meglepetést okozott a szaúdi vezetés, amikor maga Mohammed bin Salman koronaherceg, az ország de facto vezetője jelentette be, hogy megvették az ESWC-t, vagyis az Electronic Sports World Conventiont. A terv akkor az volt, hogy ezzel a legendás márkával felvértezve létrehozzák minden idők legnagyobb e-sport világbajnokságát. Értelemszerűen ennek érdekében csillagászati összegeket ígért a közel-keleti állam, hogy még vonzóbb ajánlattá tegye ezt a kiadóknak, a fejlesztőknek, a játékosoknak és a kluboknak egyaránt.

Szóval most írtak egy csekket dollárban, ami alapján azt kell mondjuk, nem hazudtak korábban. A bűvős szám ugyanis a 60-assal indul, majd még további hat nulla követi azt. Ez a 60 milliós összeg forintban kifejezve 22 314 150 000, vagyis 22,3 milliárd! És ez csak a nyereményalap.

Az Esports World Cup (EWC) debütáló eseményén 19 játékban, egészen pontosan Apex Legendsben, Counter-Strike 2-nen, Dota 2-ben, EA Sports FC 24-ben, Fortnite-ban, Free Fire-ben, Honor of Kingsben, League of Legendsben, Mobile Legends: Bang Bangben, Overwatch 2-ben, PUBG Battlegroundsban, PUBG MOBILE-ban, Tom Clancy's Rainbow Six Siege-ben, RENNSPORTban, Rocket League-ben, StarCraft II-ben, Street Fighter 6-ban, Teamfight Tacticsban és TEKKEN 8-ban kerül sor versenyekre a nyár folyamán a szaúdi fővárosban, Rijádban.

A szervezők úgy titulálták a nyereményalapot, hogy az „megváltoztatja az életed”, és az a helyzet, hogy ezzel nem lőttek mellé. Mint azt a fenti képen is láthatjátok, a klub világbajnokságokra 20 millió dollárt osztanak ki. Ehhez kapcsolódik, hogy az év elején a szaúdiak több népszerű (a Louvre-egyezményben részt vevő) e-sport szervezetnek is több százezres nagyságrendű „ösztöndíjat” adtak a célból, hogy további játékosokat igazolhassanak olyan játékokban, amelyek az EWC-n feltűnnek. A 20 millió oroszlánrészét az a klub viheti majd haza, amelynek a játékosai a legtöbb játékban összesítve a legjobban szerepelnek.

A klubok díjain felül még további 30 millió dollárt osztanak ki a szaúdiak az egyes játékokban egyszerű nyereményként. Valamint 7,6 milliót szánnak a selejtezők díjazására, 1,1 milliót az MVP-díjakra. Utóbbi azt jelenti, hogy a játékok legértékesebbnek számító játékosa kaphat még további 50 ezer dollárt az egyéni teljesítményéért cserében.

Az Esports World Cupra többek között meghívást kapott már a MOUZ, a FaZe, a Virtus.pro, a Heroic, a FURIA, a Complexity, a G2, a Spirit, a Vitality és a NAVI. De hozzájuk még további hat szervezet csatlakozik még CS2-ben. League of Legendsben négy csapat vehet majd részt a rijádi eseményen, ám egyelőre nem dőlt el, hogy kik lehetnek azok.

Ezeket olvastad már?

Az elmúlt bő két évben a koronaherceg által elnökölt Public Investment Fundon keresztül a szaúdiak megvették az ESL-t, a FACEITet, valamint a Vindexet és azzal együtt az Esports Engine-t. Tavaly a királyi család egyik tagja lett az IESF elnöke. Ezzel a hagyományosan dél-koreai érdekszférába tartozó szövetség szintén Szaúd-Arábia kezébe került – ezért lesz idén Rijádban az a világbajnokság is. Az Esports World Cup Foundation elnöke nem más, mint az ESL társalapítója és -CEO-ja, Ralf Reichert. Tehát az EWC lényegében egy ESL által rendezett multigaming esemény lesz, átcímkézve a szaúdi igények szerint.

A szaúdiak az emberi jogi problémákat elfedő, e-sportot is érintő kulturális befolyáson (esportmosás) túl 39 ezer új munkahelyet teremtenének és 13,3 milliárd dollárnyi GDP-növekedést érnének el 2030-ig. Ehhez pedig minél több és népszerűbb nemzetközi projekten keresztül vezet az út, ezért is igyekeznek minden szórakoztatóipari szegmenst az országba költöztetni. Így például a globális e-sportot is, melyről az új világbajnokság bejelentéskor azt mondták, hogy a cél a világszerte játszó 3 milliárd gamer elérése lesz vele. De ezen felül már elindult az ESL és a Qiddiya nevű, egyelőre még nem is létező médiaváros közötti együttműködés is. Qiddiya a jövőben a globális esportipar központja lehet, ha teljesül a szaúdiak minden kívánsága.

Borítókép: Szaúd-Arábia hírügynöksége

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - Mire jó a webáruház ügyfélkapcsolati platform?

A webáruház ügyfélkapcsolati platform az üzleti életben olyan, mint a jó edző a sportban, aki összefogja és irányítja a csapatot a siker érdekében. A cikkben annak járunk utána, hogy mi a különbség a Customer Engagement Platform (Ügyfélkapcsolat-kezelő Platform) és a Customer Data Platform (Ügyféladat-kezelő Platform) között. 

Üzlet - Hogyan tedd biztonságossá a bejáratot?

Egy társasházban is van világítás a lépcsőház bejáratánál, de bent a lépcsőházban is, hiszen nem botorkálhatnak a lakók haza a sötétben. Ugyanígy egy családi háznak is szüksége van megfelelő fényforrásokra, amelyek biztosítják a láthatóságot akkor is, amikor már lement a nap.

Üzlet - A különböző típusú riasztórendszerek legfőbb jellemzői

Számos különböző típusú riasztórendszer létezik. A két legnagyobb kategória, amire osztani lehet őket, a vezetékes, valamint a vezeték nélküli rendszerek. Mindkettőnek megvannak az erősségei, illetve azok a mutatók is, amelyekben valamivel gyengébben teljesítenek.

Üzlet - Ezért fontos a TOG érték szerepe a test hőszabályozásában

Sokak számára rejtélyes kifejezés a TOG érték, vagyis a Thermal Overall Grade angol szavak rövidítése. Ez egy hőszigetelési mérőszám, amivel különösen a babaruhák és hálózsákok, valamint az ágyneműk hőmegtartó képességének kifejezésére alkalmaznak.

Közvetítések