Akár Ayrton Sennával is világbajnokká válhatsz az F1 24-ben

Akár Ayrton Sennával is világbajnokká válhatsz az F1 24-ben

Egy tegnap kiadott fejlesztői napló alapján rengeteg kis újdonsággal akarják feldobni azok élményét, akik elsősorban az AI elleni harcokat, a világbajnoki címek hajszolását élvezik az F1-játékokban.

A múlt héten végre leleplezte az EA Sports és a Codemasters, hogy mire számíthatunk az idei Forma–1-es szezont megörökítő játékukban, az F1 24-ben. A teljes értékű előzetes mellett számtalan információt kaptunk arról, hogy milyen újítások jönnek. Ezek közül a legnagyobb potenciál a javított vezetési modellben lehet. Bár ezzel kapcsolatban még vannak fenntartásaink, mert az előző években mindig bugosan jelentek meg az ilyesfajta változások.

Ami viszont biztosan működni fog és még ígéretesen is hangzik, az az, amit a karrier móddal művelt a Codemasters. Az újítások közül az egyjátékos és a kétjátékos karrier módok is megkapják az összes újdonságot, továbbá érkezik még egy kihívásra épülő, multiplayer ranglistás mód is, ami ezektől független. De nézzük, hogy pontosan mivel is készülnek!

Először is, mostantól nem csak egy saját pilótával, hanem a mezőnyben versenyző valódiakkal, valamint a veterán ikonokkal is szerencsét próbálhatunk egy- vagy kétjátékos karrier módban. Ez azt jelenti, hogy megvédhetjük a bajnoki címet Max Verstappennel, megszerezhetjük a hőn áhított nyolcadikat Lewis Hamiltonnal, de akár Ayrton Senna, Nigel Mansell vagy Michael Schumacher bőrébe is bújhatunk, hogy aztán kedvenc csapatunkkal az élre törjünk.

Másodszor, jön az új hírnév rendszer, amivel a fejlesztők súlyozni szeretnék a karrier módban elérhető döntéseinket. Legyen szó az autó fejlesztéséről, az átigazolási tárgyalásokról (amelyekből most már titkos szezonköziek is lesznek a hagyományos év közepi/végi mellett), vagy bármilyen egyéb, a teljesítményt érintő kérdésről, számítani fog, hogy a pályán belül és kívül hogyan teljesítünk az elénk tett feladatokban. A lojalitásunkat is díjazni fogja ezzel a játék. Tehát ha nem ugrálunk egyik csapatból a másikba évről évre, akkor például az idő haladtával többet hozhatunk ki kevesebből, ha úgy tetszik.

Ezeket olvastad már?

Az imént tárgyalt két újításhoz valamelyest kapcsolódnak a szintén most debütáló elismerések is. Verstappennel az F1 24-ben tényleg a bajnoki cím megvédése lesz a hosszútávú feladat, Hamiltonnal pedig a nyolcadik trófea bezsebelése. Míg ha új karaktert kezdünk, akkor az eredményeink befolyásolni fogják, hogy milyen sztorik alakulnak ki körülöttünk a szezonok során, mit vár tőlünk a boxutca.

Harmadszor, jönnek az R&D kihívások, amelyekkel elérhetjük, hogy ne forduljon unalomba pár szezon alatt a karrier mód. Itt a videóban feltűnő opciók alapján a következőkre számíthatunk:

  • Magas infláció, amitől minden fejlesztés után egyre drágább lesz a következő
  • Opciók, amelyekkel kizárólag egy terület (powertrain / aero / chassis / durability) fejlesztéseit engedik a szezonban
  • Chiphiány, amivel havi egy fejlesztést lehet teljesíteni maximum
  • Opciók arra, hogy csak a kis fejlesztéseket lehessen megcsinálni, vagy a játék a mezőny kiegyenlítésére törekedjen, vagy végtelen erőforrásunk legyen

A Challenge karrier mód egy szezonális esemény lesz, amiben minden játékos ugyanazzal a versenyzővel, csapattal játszhat le egy rövid karrier módot. A teljesítménytől függően pontokat lehet gyűjteni, ezek pedig egy globális ranglistán követhetőek lesznek. A néhány héten át tartó szezonok végén az első helyezettet bajnokká avatják, majd egy szavazás keretein belül a játékosok dönthetnek arról, hogy mi legyen a következő kihívásban a feladat.

Az F1 24 május 31-én jelenik meg, de ha előrendeled a játékot, akkor már május 28-ától a volán mögé ülhetsz.

Kövess Minket!



Gamer szótár