Az év elején derült ki, hogy réges-régen egy önálló Call of Duty: Zombieson dolgozott a Raven Software. De most már azt is tudjuk, hogy milyen lett volna, ha megcsinálhatják.
A Call of Duty széria talán egyik legnépszerűbb eleme a Zombies nevű játékmód, ami általában több kreativitásra enged a fejlesztőknek, mint a már bejáratott, tipikus CoD-sztorik. Már amikor sikerül jól megcsinálni – khmm, CoD: MW3. Mostanra minden Activisionnel dolgozó stúdiónak lehetősége volt az évek alatt egy kicsit a maga képére formálni a Zombiest. Bár eredetileg ez kizárólag a Treyarch játszótere volt, januárban kiderült, hogy még mielőtt lehetőséget kapott volna a többi stúdió, az egyiknek majdnem sikerült egy teljesen önálló játékot is csinálnia ebből.
Az eredeti hírből már tudtuk, hogy nem csak gondolkoztak egy zombis játékon a Raven Software munkatársai, majd gyorsan elvetették az ötletet. Hanem már nagyban zajlott a munka az önálló Zombieson, mire azt mondták nekik, hogy bocs, mégsem fogjátok ezt megcsinálni. Az elkaszált játék vezető dizájnere, Michael Gummelt azóta egy Glitching Queen nevű YouTube-csatornának adott interjúban bővebben is beszámolt a régi tervekről. Így pedig kiderült, hogy a zombis játék tényleges fejlesztéséig ugyan nem jutottak el a Raven Software-nél, de a terveik már összeálltak hozzá, mire le kellett mondjanak a projektről. Ezek alapján pedig egészen zseniális lehetett volna a játék.
Ezeket olvastad már?
Gummelt most részletesen elmondta, hogy meddig jutottak az önálló CoD Zombieszal, hogy mit is kaphattunk volna tőlük, ha folytathatják a munkát. A dizájner állításait egy MargwaNetwork nevű Twitter-fiók szedte össze – hívta fel rá a figyelmünket az Insider Gaming. Ezeket alább olvashatjátok fordításunkban:
- Egy játék mint szolgáltatás (live service) cím lett volna, vagyis a megjelenés után is támogatták, frissítették volna a fejlesztők.
- A CoD Online-hoz hasonlóan lett volna benne mikrotranzakció.
- Nem a régi CoD Zombiest akarták átdolgozni önálló játékká, ehelyett a CoD Online technológiáira épült volna.
- Azért kapta meg ezt a lehetőséget a Raven, mert olyan problémákat okozott a színfalak mögött a Treyarchnál a zombis mód, hogy a Black Ops II után nem voltak biztosak a folytatásában.
- 1-4 játékos játszhatott volna együtt.
- Lett volna egy „világtérkép”.
- Egy Mad Max világára hajazó arénában, gladiátorként küzdöttünk volna a játék legelején a zombik ellen.
- Egy ponton megszöktünk volna az arénából, majd egy nyílt világban harcoltunk volna tovább a zombik ellen.
- Az aréna körökre osztott lett volna, a nyílt világ egy részében hullámokban jöttek volna a zombik.
- A karakterek személyreszabhatóak és fejleszthetőek lettek volna.
- Azért törölhették a játékot, mert a Treyarch vissza akarta kapni a játékmódot, nem akart versenyezni a többi stúdióval.
- Ezután állítólag több önálló CoD Zombiest már nem terveztek.